2008-08-05, 13:20
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Muskelbyggaren
Det roliga med Kwon är att han i alla trådar om tips och råd om livet i allmänhet börjar med "när det begav sig ..." eller "jag brukade ...", har livet passerat dig förbi eller? 
|
Haha oftast så brukar jag berätta om saker jag gjort för att ge lite perspektiv till olika trådskapare.
Just i den här tråden "Första samtalet" handlar ju om första samtalet och dating i allmänhet och det var ju länge sedan man/jag höll på med det, därav "jag brukade".
Ingenting jag gör nuförtiden etc
Bor ej i Paris längre och kan ej dokumentera om hur det är där nu, men när jag bodde där förr, så brukade jag göra si und så och uppleva x und y.
Jump Spinning Back-kicks är inget jag gör dagligen såsom jag gjorde förr, har inte ens gått ner i en split på mer än ett år!
Stå på scen i ett band är inget jag håller på med heller nuförtiden, senast var ju 1995, därav ordet brukade.
Något annat exempel du tänker på?
|
|
|
2008-08-05, 13:36
|
|
mot 100 pannor
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Haha oftast så brukar jag berätta om saker jag gjort för att ge lite perspektiv till olika trådskapare.
Just i den här tråden "Första samtalet" handlar ju om första samtalet och dating i allmänhet och det var ju länge sedan man/jag höll på med det, därav "jag brukade".
Bor ej i Paris längre och kan ej dokumentera om hur det är där nu, men när jag bodde där förr, så brukade jag göra si und så och uppleva x und y.
Jump Spinning Back-kicks är inget jag gör dagligen såsom jag gjorde förr, har inte ens gått ner i en split på mer än ett år!
Stå på scen i ett band är inget jag håller på med heller nuförtiden, senast var ju 1995, därav ordet brukade.
|
Hur är det möjligt att ingen har gjort en långfilm om Kwon?
Det finns ju onekligen material för en triology.
Du kanske kan spelas av Paolo Roberto, alternativt Johnny Depp.
|
|
|
2008-08-05, 13:39
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Haha du har nog haft ett mycket mer intressant liv än mig, Myggan.
Om det är NÅGON det skall göras långfilm på är det nog King Grub eller Allan.
Där snackar vi intressanta personer!
|
|
|
2008-08-05, 13:49
|
|
Egenanpassad
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av myggan
Hur är det möjligt att ingen har gjort en långfilm om Kwon?
Det finns ju onekligen material för en triology.
Du kanske kan spelas av Paolo Roberto, alternativt Johnny Depp.
|
Såg Rocky Balboa idag, tänkte faktiskt lite på Kwon då. Vis gubbe som nog kommer få många fler erfarenheter i bagaget och mer att berätta för kolo.
Any updates coming up! Hur gick det med samtalet?
|
|
|
2008-08-05, 13:51
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Måste vara en skådis med en fin musche iaf, Kwon har en bra musche.
|
|
|
2008-08-05, 13:53
|
|
<Walking Apocalypse>
|
För varje decennium som passerar, en ny berättelse till Kolo, kan vi säga så?
Nå, hur går det för Lelle Pelle? Det är det vi alla vill veta och spänningen stiger!
|
|
|
2008-08-06, 16:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Jag åkte ut i fält direkt på tisdagsmorgon så jag har inte hunnit ringa ännu. Nu har jag dock fått tjänstledigt för att fara till Halmstad och skjuta, och jag kommer inte hem därifrån fören på söndag, och sedan på måndag åker jag ut i fält igen och kommer hem från det på fredag. Det känns lite olustigt att ringa och fråga ut henne när jag, vid ett ev. "Ja tack gärna", har tid att träffa henne först om 1,5 vecka. Jag tror att jag väntar med att ringa till på måndag eller tisdag, det känns bättre, right?
|
|
|
2008-08-06, 16:46
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Ja, det känns bättre.
|
|
|
2008-08-06, 17:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Är du inte en person som helt enkelt kan ta och ringa när som helst utan att oroa dig ska ringa nog så snart som möjligt utan att skjuta upp det. Annars kommer du bara tänka på det och hitta på ursäkter för att inte ringa.
|
|
|
2008-08-06, 17:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Till att börja med får jag önska TS all lycka till med sitt kommande projekt att ta kontakt med denna tjej.
Tråden fick iallafall mig att fundera på mina egna bekymmer gällande kontakter med det täcka könet. Ibland undrar jag helt sonika hur folk lyckas skapa relationer (givetvis ett uttryck för min egen oförmåga på denna punkt). Antar att vi har alkoholen att tacka för mycket...
Egentligen är jag riktigt nyfiken på vilka icke-funktionella psykologiska mekanismer som ett känslomässigt närmande mellan två individer utlöser. Varför är det så att vissa helt enkelt har enormt svårt att visa sin känslomässiga uppskattning för det motsatta könet? Hörde ett radioprogram där man diskuterade detta fenomen, och man menade att det hörde samman med tidig anknytning till vårdnadshavaren. I programmet menade man att c.a. 30 % av alla barn i vuxen ålder får dras med konsekvenserna av en störd anknytning. Fast jag är skeptisk...Ibland låter sådana förklaringsmodeller mest som ett sätt för olika terapeuter att sko sig på folks olycka.
Har själv "dejtat" en tjej under våren. Vette sjutton hur jag ligger till hos henne. Minns när jag frågade henne första gången om hon ville gå ut och fika med mig. Därtill när jag skulle ringa henne. Fyfan vilka kroppsliga reaktioner detta framkallade hos mig. Jädra märkligt...
|
|
|
2008-08-09, 13:17
|
|
Löjligt internskämt
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
|
Haha I see. Du fick nog med allt, men jag hoppas självklart på att få ta del av fler av dina anekdoter!
|
|
|
2008-08-17, 14:30
|
|
Registered User
|
Nu har jag äntligen fått lite ledig till, hela nästa vecka! Senare idag ska jag ringa, så nu är det bara att hålla tummarna!
|
|
|
2008-08-17, 15:05
|
|
Lurker
Reg.datum: Jun 2007
|
vi väntar på uppföljningen... (har laddat med chips och läsk)
|
|
|
2008-08-17, 19:43
|
|
Registered User
|
Stort!  Jag ringde, presenterade mig och småpratade lite. Hon var jättetrevlig, dock en aning chockad, ofta en randomperson ringer till en och börjar prata. Det hela gick väldigt bra och smidigt, och det slutade med att hon tackade ja till mitt erbjudande om en dejt, nu till veckan. Hon jobbade tydligen ganska mycket, men hon skulle höra av sig så snart hon fick en lucka. Hon avslutade samtalet, som varade i 11min38sek, med "Jätteroligt att du ringde, vi hörs till veckan. Ha det bra så länge!".
Jag är skitnöjd, nästan lite stolt över mig själv. Det underlättade att hon var trevlig och var villig att samtala lite, om hon hade varit opratsugen hade jag känt mig rätt så fånig tror jag.
Det här kan bli roligt
Edit: WOHOO!
|
|
|
2008-08-17, 19:46
|
|
mot 100 pannor
Reg.datum: Dec 2004
|
Good work. Ro det i hamn nu och håll oss uppdaterade!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.
|

|