Testa sätt "kudden" på max, hugg tag i stången och sätt dig ned samtidigt som du petar till kudden med låren så den sjunker ned. När du satt dig så drar du tillbaka fötterna bakåt så den sjunker ned en bit till, därefter drar man fram fötterna till normalposition. Det funka bra för mig!
Tricepsmaskinen var rätt underlig, när jag såg den trodde jag det var en till för biceps. Men men, jag tar halva mängden av vikten så jag har en bit kvar
Grym pump efter biceps passet,trodde dem skulle explodera ett tag
Triceps
Maskin sittande triceps press
12xmax vikt (måste kolla hur mycket det var)
12xmax
12xmax
Pushdowns
12x60kg
12x60kg
12x60kg
Körde ett högrep pass idag för variation och för att spara på min armbåge som känns mycket bättre nu.Jag kände mig riktigt hängig och seg igår..Trodde att en sjukdom var på gång..Men imorse var jag pigg Får hoppas att ljumskarna känns bra imorgon när det vankas benpass.
__________________ Följ gärna min träning och tipsa osv
7x110 (Känner av ljumsken än,vågade inte gå på för fullt)
7x110
Benpress
10x140kg
14x140kg
10x150kg (känner bara lite i ljumsken på denna övning)
Vader i benpress
12x160
12x160
12x160
Baksida lår i maskin
8x40kg
8x40kg
Ett helt ok pass med tanke på ljumsken som spökar,gör dock inte lika ont som förra veckan.110 i knäböj kändes ganska lätt men som sagt vågade inte gå tyngre + att jag gått på jobbet från kl 07:00 till 16:00.Var bara hem och drog i mig grejurna.Imorgon blir det Axlar
Körde väldigt strikt och stannade nästan nere vid bröstet
Hantelpress
8x47kg PB en rep
7x47kg
6x47kg
Tappade lite ork på sista rep,tror att den strikta körningen på militären sög musten ur axlarna
Baksida axlar i maskin
10x65kg Pb
10x65kg
Hantlar åt sidorna
10x17kg
10x17kg
Hantlar framåt
8x14kg
8x14kg
Rejäl pump och mjölksyra i axlarna efter sista settet
Traps
Stångshrugs
12x150kg
12x160kg
9x170kg Pb
Drag till hakan med V handtag i rodd maskinen
7x60kg
7x60kg
Kände mig seg före träningen då jag har en förkylning som ligger och lurar på en..Men jag håller den på skapligt avstånd än så länge
Allt går framåt och känner inte av några smärtor i överkroppen heller nu,synd bara att vänster ljumske strular lite.Imorgon (fredag) åker jag till norge och kommer hem på söndag,så det blir lite vilodagar nu..
Hemma från Norge resan nu,har säkert lagt på mig en 2 kg med fett på dessa dagar
Men Kul var det
På måndag börjar projekt deff.Tänkte köra en 10 veckors deff och sen en 10veckors bulk på det..
Ska väga mig imorgon bitti och sen blir det hårdträning och deff
Kan man gå ner 10kg på 10 veckor ? hoppas det iaf
Mer om detta imorgon då det blir ett pass att redovisa + deff status med lite stats
Lurade farsan att träna lite när vi var i norge.kvaliten e kass men ser skoj ut
om det är hantlar jag benämner så är det Hantel vikt styck..kör med 47kgs hantel i varje hand när jag kör axlar osv..
Herrejävlar, och jag som hoppades på att det var sammanlagt Way to go.
Känner mig grymt svag med mina 16kg-hantlar. Skulle nog kunna dra 18-20kg, men 47kg.... ge mig ett decennium så återkommer jag
Vart ett stressigt pass då jag väntade besök hemma..Tappade orken på en del set då vilan mellan vart lite för kort.Första deff dagen idag..Så här är lite start vikt och mått
Vikt 114.8kg
Mage 109 cm
Bröst 123 cm
Lår 68.5 cm
Vader 42.5 cm
Biceps 46 cm
Underarm 33 cm
9x130kg
8x130kg
5x130kg (testade ett lite smalare grepp)
Märks att man börjat deffen,tappar orken snabbare
Lutande bänkpress i smith
8x100kg
7x110kg
6x110kg
Dips
8x egen vikt
8x egen vikt
Cable cross
10x30kg
10x30kg
Fick bra pump i både dips och cablecross..körde dem tätt inpå och orkade därav ganska få rep innan orken tröt.
Har ätit kyckling och ris idag + två stycken protein drinkar på 105 kcal styck..Blir lite pasta och kyckling nu till kvällen..Jag har ett väldigt aktivt jobb där jag går och bär saker från klockan 07:00 - 16:00..Känner att jag behöver ris och kyckling på förmiddagen för att orka en hel dag..Sen blir det gympass vid 17 tiden..Vore kul att se hur mycket kalorier jag förbränner på en dag..så man lägger sig skapligt i intag i deffen.