Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-04, 09:11   #31
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Reg.datum: Nov 2004
Det blev 1h20min powerwalk på lördagen, vet inte om jag räknar det som träning eller inte men skönt att komma ut lite, regnade precis hela tiden.

Lördagen blev total vila.

Sammanfattningsvis så blev veckan rätt bra, två styrkepass, två konditionspass och två powerwalks.

Maten sackade lite i helgen, gillar ju vin en hel del och frångick mitt mål med vin bara en kväll på helgen, blev istället alla tre kvällar. Musslor i fredags, det är bra och proteinrikt grillning på lördagen, helt godkänt, förutom efterrätten, kronärtskockor på söndagen, nja lite mycket smör kanske.

Idag sätter vi igång igen med ett rygg/biceps pass!!
Trassel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 21:01   #32
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Regn regn å regn, skönt att det finns gym

Dagens pass, tyckte att jag värmde upp genom att promenera 1 km till gymmet.
Rygg

Chins i maskin
-30 kg 10
-20 kg 4,4,3
omvänt grepp
-20 kg 4,4

Goodmornings
stång 14
35 kg 9,8,9

Lats i maskin
35 kg 10
45kg 6
40 kg 9

Framåtlutad enarmsrodd
15kg 10,10,10

Mage
sittande crunch i maskin 10 kg 20
15 kg, 15,15

Biceps
Scottcurl med stång
stång 12
19,5 kg 6
17,5kg 10,9

Hammercurl
8 kg 7,6,5

Mage igen
Sidebend med 11kg i ena handen, 12,12,12

Plankan en gång i typ en minut.

Sammanfattning;
Är lite sur på latsen, tycker inte att de existerar, därav testar jag lite allt möjligt, chinsen är bestående, ska klara egna förr eller senare, men sen lägger jag in lite annat för att bråka med dem ordentligt.

Magen störde mitt bicepspass, det skyller jag helt å hållet på en av "skvallergrabbarna"- de som spenderar större delen med att prata och tar upp maskiner och bänkar mycket längre än som behövs.

Ökade rätt bra på scottcurlen, mycket nöjd med det.

Sidebend var första gången jag gjorde, den tyckte jag om, även om jag funderade lite på om det var en bra övning eller inte, ur skadesynpunkt tänker jag då.

Skulle vilja köra nån slags förbränning imorgon, men jag är en lat och usel människa och vet att vädret kommer att påverka utgången.

Bra mat hela dagen
Gammal 2008-08-06, 07:47   #33
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Sådär, skönt med en regnfri morgon, blev cykeln till jobbet, kändes lite tungt, men skönt när man var framme. Ca en mil.

Igår blev en vilodag, tack vare regnet-fattar inte att det kan rymmas så mycket vatten i himlen och tydligen ska det fortsätta. nåja, man är ju itne gjord av socker, men ut och löpa gör jag inte när det vräker ner.

Körde ju bla side bends i måndags och jag har sjuk träningsvärk, sjuk träningsvärk.

Ikväll blir det bröst, triceps och axlar, hoppas att hitta nån som kan passa mig så ska jag prova att lägga på 2,5 kg på bänken, skulle vara coolt att klara några reps på 42,5 kg. Sista "tunga" passet på lågreps, nästkommande två veckor ska jag prova på lite lättare och minst 10 reps.
Gammal 2008-08-06, 07:58   #34
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel Visa inlägg
Näe jag vet, det är nåt med cyklingen som inte stämmer. Jag tar i utav bara h** MEN blir ändå omkörd av såna på antika cyklar som bara glider. Fick höra att jag hade sadeln för lågt.? Kan det spela så stor roll?

Avståndet är mätt på Eniro vägbeskrivning så hur väl stämmer går ju att diskutera också..
Cilia är en sån, hon kör stenålderscykel i 80 blås.

Hon är å andra sidan en fara för allmänheten på cykel.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 08:22   #35
Trassel
Registered User

Trassels avatar

#"¤"&!"&!!! Jag gillade ju henne!
Gammal 2008-08-06, 19:10   #36
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Aiight, så här gick det ikväll.

Cyklade till gymmet, så dröp av svett från början, tyckte tio minuter på en crosstrainer kändes lite overkill, så ..

Bänkpress
Stången (20kg) 14
37,5 kg 9 reps alldeles själv
Letade upp nån som kunde passa
42,5 kg 7, han fick hjälpa till på sista.
Kände mig kaxig
45 kg 4, där fick min passare ta de sista två åt mig, men två klarade jag själv *mycket stolt*

Snedbänk flyes
8kg 10 9 kg 6,6

Dips
egen kroppsvikt 6,4 sådär, jag tror inte jag fick 90 grader i armbågen men jag försökte iallafall utan fusk. Tog hjälp av maskinen och drog av 5 kg 6,6

triceps pushdown i CC
37,5 kg 9 40 kg 8 42,5 kg 5 Kändes starkt och duktigt

Militärpress
17 kg 10 20kg 6,6,5 liiten liiten ökning av ett litet ynka rep, började känna mig rätt slut i överkroppen

Hantellyft sida
6kg 8,7,8 inte så bra, tröött

Tryndrad i latsmaskinen
29 kg 10 25 kg 7,7 Vet inte om jag fått häng på den här än, tror jag kanske drar lite för långt ner, men nån slags nytta gör det väl, tror att jag gillar den, inte helt säker.

Tog en proteindrink, 200 kcal en timme innan, gjorde lite mat direkt när jag kom hem: pasta m. pesto, stekt laxfilé, stuvad spenat, broccoli, avocado och massa stekt vitlök.

Nästa vecka ska jag våga mig på högreps, för min del blir det nog nånstans runt 12 per set. Det här har jag tänkt göra länge men det är något som gör att det är svårt att gå ner i vikter, känns inte rätt helt enkelt. Men jag har ju lärt mig att köra på lägre vikter och strikt, så varför inte testa det här också.
Gammal 2008-08-07, 07:46   #37
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Larmet stod på 05,30 imorse. Det går att Snooza i stort sett hur länge som helst.. Gick upp 06,15, gick omkring lite, vann över masken och satte på mig träningskläder. Sprang 5-6 km, mätte upp på IFORMS hemsida som inte är helt pålitlig, men ett ungefär.
Gammal 2008-08-11, 08:11   #38
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Okej, sen sist.

Jag var på landstället i Norrtälje med en väninna i helgen, så i vetskap om hur vi skulle behandla våra kroppar så gick jag upp i fredags och sprang i ungefär en halvtimme.

Sen började förnedringen, av våra kroppar.

Vi kom till landet vid tre, då hade det inhandlats tillräckligt för att vi inte skulle behöva lämna stugan förrän hemfärd.

15:00 en flaska rosa Lanson korkades upp, efter det lunch på tjocka härliga korvar.

Sen skulle det varit fint att kunna ge klockslag för resten av kvällen men två flaskor rosé, två daiquiries senare så var minnet lite luddigt.

Middag bestod av rökta räkor och färska svenska kräftor. Vi fick in tre dopp i havet och hade vid midnatt inga större problem att somna.

Resten av helgen fortsatte i samma anda men lite onyttigare mat, mer grillat och mindre aktivitet.

Fick lite ångest igår kväll och var ute och gick 7 km.

Ikväll ska det tränas och en liten period av mer högreppare inledas.
Gammal 2008-08-11, 19:27   #39
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Dagens

Frukost: yoghurt smörgås och kiwi
mellis: banan och morötter
Lunch: Lasagne
Mellis: protein/kolis drink

Träning

Sittande rodd
20 kg 20
35 kg 12,12

Latsdrag
25 kg 16
30 kg 12,12
Marklyft
stång (20 kg) 16
40 kg 12,12

Stångcurl
10 kg 16
12 kg 12,12

Axlar-hantlar, lyft åt sidan sen press upp.
5 kg 12,12

crunch raka *2 sneda *2

Var rätt trött efter passet, länge sen jag provade marklyft, kändes tungt och kändes mycket i baksida lår och jag körde inte raka mark.

Ska prova att köra så här i tre veckor och sen tillbaka till tyngre och lägre reps.

Middag på lax, pasta, spenat, sallad på mozzarella, morötter och lök, riktigt gott.
Gammal 2008-08-13, 06:52   #40
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Jag var mask igår Hade tänkt att ta en löprunda, men icke!!

Hade besök hos herr tandläkare, bara rutinkontroll, men rädd som jag är så var även det ett mentalt äventyr, så när jag kom hem så var jag TRÖTT.

Nåja jag hade min cykel på annat ställe så jag bestämde mig iallafall för att promenera och hämta den vilket tog ungefär 50 min, så nån slags motion fick jag väl.

Tog cykeln till jobbet idag. Lite jobbigt är det när det regnat kvällen innan och hela natten och på morgonen är det precis jämngrått. Nu är jag inte gjort av socker så jag tål ju regn, MEN jag vill inte att mina jobbkläder ska bli blöta genom ryggsäcken. Vill inte gå med fuktig bak hela dagen.. så kanske ska man införskaffa såna dära regnskydd? Funkar de? är det värt det? Eller ska man köpa sadelväskor att ha på pakethållaren?

Mycket frågor. Blir nog mer träning idag. Återkommer.
Gammal 2008-08-13, 21:05   #41
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Man får vara lite mask ibland, särskilt om man ska till tandläkaren (bara det tar ju på glykogendepåerna)..

50 minuter promenad är mer än vad jag går på en hel vecka, lol... =)

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 06:56   #42
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Sån mask

Fortsatte gårdagen med att cykla till gymmet och köra mitt andra "högreps" pass:

Bröst
Hantelpress
9 kg 20
13 kg 13,13,10
Pecdec
20 kg 12*3 (känns fortfarande inte helt okej den här maskinen)

Tric
Frenchpress
10kg 18
15kg 12*2
Enarmspushdown i cablecross
10 kg 14,14,12

Benböj i smith
Stång (15kg)15
25kg 12*2

Sittande vadpress
15kg 14*3

Passet tog 35 min, stretchade för en gångs skull. Lite irriterad över att köra böj i smithen, föredrar fri stång, men där stod några fanskap och tog plats, så icke.

Har inte kört ben på gym på ett par år, så det kändes tungt och jobbigt, men ändå skönt liksom.

Liten rapport om cyklingen, på sistone så har jag ICKE blivit omkörd av folk i "civila" kläder och barnstolar på pakethållaren-känns mycket skönt. De enda som brännt förbi är grabbar i spandex(cykelbyxor) och det kan jag acceptera, man ska aldrig underskatta en karl i spandex.

Avrundade kvällen med thaimat och manikyr härligt. Somnade sen in till bastonerna från Takida på Grönan.

Idag cyklas det igen och känns inte kroppen alltför seg så är planen ett boxpass på SATS ikväll.

Tjo!
Gammal 2008-08-14, 12:42   #43
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Har haft rejäl träningsvärk, dels efter de skamligt lätta marklyften i måndags och dels efter benböjen och tricepsövningarna igår.

Känns skönt
Gammal 2008-08-15, 07:26   #44
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Gårdagen:

Cykel till jobbet, blev dyngsur på vägen hem, dränkt!
Bytte om och promenerade min kilometer till gymmet för en timmes
SATSBOX. Killen som är instruktör är riktigt bra. Bryr sig iof. inte om teknik så mycket vilken kan vara lite synd, men han kör hårt!

Skulle ringa ett samtal senare på kvällen och tassen skakade, så ska det vara.

Sov som en stock.

Får tyvärr rätt ont i händerna på de där passen, vet inte om mina gamla handskar med över tio år på nacken har gjort sitt. Känns som om händerna är ömma även idag.

Fick det glädjande beskedet att de ska börja köra två pass box i veckan-SKOJ. Enda problemet blir att anpassa styrketräningen efter det så man ändå orkar prestera.

Mör kropp när jag hoppade på cykeln imorse, ska bli skönt att inte göra något ikväll.
Gammal 2008-08-18, 20:00   #45
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Jahopp, sen sist, det vart då cykel till å från jobbet i fredags, avslutade med fondue och ett riktigt gott vin på kvällen! MUMS!

På Lördagen blev det lugnt, var ute och gick i ungefär två timmar men i lugnt tempo-skönt att inte pinna på för en gångs skull.

Söndagen: styrka på kära gamla bosön. Vikterna gick inte att jämföra med SATS, jag håller helt med dem som säger att man inte kan jämföra maskiner på olika ställen.

Rygg
Latsdrag 25 kg 16
31,25kg 14,14
Tog ut det sista efter latsdragen genom att köra rakarm i cablecrossen, en arm i taget, 10 kg 12,12
Sittande rodd
30kg 12,12 kändes riktigt tungt
Marklyft
20 kg (stången) 16
40kg 12
45kg 12
Biceps
Stångcurl
7,5kg+stång 12
10kg +stång 10,8
Har ingen aning om vad stången väger, men det är en liten jävel.
Militärpress framför/bakom huvud
7,5kg +stång 10/6, 10/6 Brände som sjutton
Mage
Sidebend 11kg 12,12,12
Plankan *2

Puh, jobbigt pass, jag var slut efter det.

Idag var jag lat och tog min moped in till jobbet, tyckte jag kunde vara lite rar mot mina ben som får kämpa lite väl ibland. Tog en promenad på 5 km medan jag väntade på tvätten.

Imorgon åker cykeln fram igen. Funderar seriöst på att skaffa en ny, mesta pengarna har gått in i min nystartade lilla firma, men det kan nog vara värt att skaffa en bra cykel.Hur dyrt kan det vara.. frågar man skaparn-hur dyrt som helst kanske

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.