Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-19, 12:30   #4456
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av messier11 Visa inlägg
Nåja... det tog utan överdrift flera månader att hämta sig från besvikelsen för mig.
Om man inte läst vad producenter osv ulovat innan man såg finalen kanske det varit bättre för det var då inte: oförutsägbart och
Shane's historia kan jag köpa dock.(vit text ovan)
Tyckte iofs

Tyckte visst att Vic fick sig ett straff, "tvungen" att lämna Ronnie till polisen och fast hos ice i 3 år. Sedan att han inte ringde till Ronnie var knappast angående tid utan att ifall han gjort det och de kommit på honom hade han suttit i en cell tillsammans med ronnie istället.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 12:58   #4457
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Jag skulle vilja se en fortsättning på The Shield... Skulle vara intressant o se hur vic klarar sig utan alla sina polare vid ett skrivbord ?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 13:27   #4458
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Hahahahahaahah vilken jävla säsongsavslutning i Entourage S6. Och jag som trodde de hade börjat tappa stinget.
Gillar förvisso Entourage, men jag tippar på att det slutade med att... eh, huvudpersonen, fick en roll, eller antingen blev av med en roll på ett spektakulärt sätt. I premiären av S7 får han sedan O'-Drama-tiskt en annan superroll, n teh shöw göez awn.
Gammal 2010-03-19, 13:31   #4459
Pengu
Registered User

Pengus avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Salus Visa inlägg
Såg Pacific igår - LOVANDE!

Någon som vet när Sons of Anarchy Season 3 drar igång? Eller den kanske inte ens är producerad ännu?
SoA s3 startar i september.
Pengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 14:41   #4460
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Gillar förvisso Entourage, men jag tippar på att det slutade med att... eh, huvudpersonen, fick en roll, eller antingen blev av med en roll på ett spektakulärt sätt. I premiären av S7 får han sedan O'-Drama-tiskt en annan superroll, n teh shöw göez awn.
Nä, faktiskt inte. Men däremot var säsongsavslutningen inte direkt oväntad. Hade man inte räknat ut detta så måste man ha dålig slutledningsförmåga.
Gammal 2010-03-19, 14:44   #4461
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Ja just ja. Såg klart på sista avsnittet på säsong 5 av Weeds igår. "Nja", är väl mitt slutgiltiga betyg. De två första säsongerna var lysande, men sedan gick det utför. Jag har otroligt svårt för att känna sympati för Nancy, eller någon av de vuxna egentligen. Sådär KAN INTE folk bete sig.

Dessutom så tycker jag att serien har en lite tveksam moral. Nu är jag absolut ingen moraltant, men ett par gånger har t.o.m jag suttit och vridit mig lite obekvämt i soffan.
Gammal 2010-03-19, 14:52   #4462
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Nä, faktiskt inte. Men däremot var säsongsavslutningen inte direkt oväntad. Hade man inte räknat ut detta så måste man ha dålig slutledningsförmåga.
Ja ok. Jag har inte sett 6:e säsongen men det låter iaf som att jag inte kommer vänta mig hur den slutar (usel slutledningsförmåga).

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Dessutom så tycker jag att serien har en lite tveksam moral. Nu är jag absolut ingen moraltant, men ett par gånger har t.o.m jag suttit och vridit mig lite obekvämt i soffan.
Är det sexet eller drogerna? Provat att dricka valfri alkoholhaltig dryck till serien? (få se nu, 2010-scratch89 = 21, jo jo det är rätt ja, mmm)
Gammal 2010-03-19, 18:27   #4463
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Nu menade jag mer hur vissa kontorsscener utspelade sig () snarare än hur det gick rent allmänt.

F ö är handlingen i Entourage starkt korrelerad till mina dopaminnivåer. Att se en säsong på 2 dagar efter över ett års uppehåll kommer ge en rätt kraftig baksmälla den här helgen. En lång väntan till S7
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 18:30   #4464
omnibus
Registred User

omnibuss avatar

Reg.datum: Feb 2004
How to make it in America verkar lovande, inget Entourage men det duger i väntan på S7
omnibus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 12:22   #4465
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Håller med om Weeds, förutom moralbiten. I början var den hur kul som helst nu är det bara löjligt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 12:50   #4466
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Är det sexet eller drogerna? Provat att dricka valfri alkoholhaltig dryck till serien? (få se nu, 2010-scratch89 = 21, jo jo det är rätt ja, mmm)
Det är inte något av det, tror jag. Snarare hur folk beter sig bara. Jag har svårt för hur mammor som fullständigt skiter i sina barn och som väljer att döda inte bara en utan två agenter för att fortsätta med sin uppenbart olönsamma affärsidé ska ses som någon form av seriens hjälte. Jag vet inte varför dock, men jag blir ordentligt frustrerad på Nancy.

Samma sak med Celia.
Gammal 2010-03-20, 13:02   #4467
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Ok du menar så. Jo jag håller väl med, dels hur de håller på, dels att hur de håller på inte känns trovärdigt (Celia mobbar ju ffs sin dotter).

edit: säger inte att det inte förekommer i samhället/världen att föräldrar mobbar sina ungar
Gammal 2010-03-20, 13:17   #4468
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ok du menar så. Jo jag håller väl med, dels hur de håller på, dels att hur de håller på inte känns trovärdigt (Celia mobbar ju ffs sin dotter).

edit: säger inte att det inte förekommer i samhället/världen att föräldrar mobbar sina ungar
Det är nog tyvärr "relativt" vanligt...
Gammal 2010-03-20, 13:38   #4469
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath Visa inlägg
Being Erica
Handlar om en tjej runt 30 som går hos en väldigt speciell terapeut som låter henne åka tillbaka i tiden och "rätta till sina misstag". Ofta mycket tänkvärt.
http://www.imdb.com/title/tt1149608/

Inte alls den typ av serie jag brukar gilla, tog tills avsnitt 5 innan jag fullkomligt älskade den
Ingen annan som följer den?
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 14:21   #4470
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Känns inte som senaste 24-säsongen är lika bra som de tidigare var. Jag tycker dock fortfarande det är bra mycket bättre än diverse skit som finns där ute.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.