Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Återigen markstriderna består i att rensa tunnlar. USA har redan testat att bomba tunnlar i Vietnam. Inte allt för effektivt. Samma för Israel.
Hamas plan var att dra in Israel i Gaza, det är ganska tydligt då det var högst 1500 soldater som gick in i Israel. Och 40000 stannade.
Det är betydande avstånd att flyga om USA inte ska göra sig sårbara för Irans ubåtar. Om man placerar Hangarfartyg utanför persiska viken.
Bomba olika positioner kommer att visa sig hur effektivt Ryskt luftvärn är mot amerikanska plan. Det är vad Iran har skickat till Hizbollah.
Ja, det är ingen som är korkad nog att köra små parader runt öppna platser. Det är urban krigföring det handlar om. Det är nån som har studerat lite Viet Cong.
|
Att jag inte kan hålla mig borta...
Här är ditt inlägg som jag citerade:
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Vilket Arabland ska USA attackera Iran ifrån? Iran har proklamerat sig som "Islams beskyddare" i veckan. Det är i stort sätt omöjligt för nått Arabland att räcka på handen och bjuda in Amerikanerna. Och relationerna mellan arabländerna har aldrig varit bättre.
"Ey Saudi, vi (USA) tänkte hjälpa Israel, släpper du in en Division militär som ska bomba Iran och andra araber?"
Kika på kartan.
Då återstår någon slags skepp konvoj direkt till hangarfartygen, för att hör och häpna dom behöver påfyllning av materiell nästan dagligen under en konflikt.
Som det politiska läget ser ut, är det självmord för de ledare i regionen som stöder USA i det här.
Om storkriget bryter ut, så får vi kanske smaka på 30-40kr litern för bensin.
Sekunder konsekvenserna kan bli massiva.
|
Jag förklarade att Usa behöver inte bli inbjuden av någon, dom kan helt på egen hand utföra allt dom behöver för att ge den hjälp till Israel som är aktuell dvs att med luftstridskrafter hålla borta mekaniserat infanteri, stridsvagnskolumner, grupperingar av haubitsar och allt annat som kan tänkas hota Israels gräns ifall någon arab blir sugen på att öppna en andra front för att korsa Israeliska gränsen.
Och ja dom kan försörja sina egna hangarfartygsstridsgrupper just fine.
Sedan svarar du på mitt inlägg med att Usa skickar allt extra artilleri till ukraina, att det finns massa tunnlar i gaza och frågesport om vem som regerar i olika länder, dvs helt andra saker och inte ett jävla ord om det jag faktiskt skrev som svar till dig. När jag ger dig svar som visar att du har fel så citerar du mig men bemöter inte min verbala vinst över dig utan du börjar prata om annat.
Du är ju helt skev människa, du svävar ut i påståenden och diskussioner som jag inte är en del av. Jävligt tramsigt att hitta på nya "jamen detta då" när jag lyckas påtala att det du skriver inte stämmer.
1: Usa har hangarfartygsstridsgrupper på plats
2: Usa kan underhålla dessa själva
3: Dom behöver inte fråga något arabland om hjälp
4: Usa ska inget göra på marken
Nu kommer du kanske citera mig och återigen inte alls bemöta det jag skriver utan börja orera om något nytt helt irrelevant, kanske hur mujaheddin kunde kasta ut sovjet ur afg på 80-talet, Napoleons formationer i hans östra fälttåg eller mängden pickuper med kulsprutor som finns i Hamas 50 mil enorma tunnelkomplex som du drömt ihop.