2008-12-03, 08:13
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jobbigt att vara sjuk, hemma från jobbet med?
Annars tror jag att pizza är rätt medicin. du kommer bli frisk i flygande fläng.
vinterdäck ftw!
|
|
2008-12-03, 08:30
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel
Nåja, tysken är glömd och jag har ont i halsen och bomull i huvudet, vilade igår, kompenserade med en pizza, stora mängder fanta och madagaskar 2 (som bytte till ryska tio minuter mitt i filmen..-thai style.)
|
Det verkar som om tennisen blir inställd 
Schysst beachform några sidor bak.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-12-03, 08:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jobbigt att vara sjuk, hemma från jobbet med?
Annars tror jag att pizza är rätt medicin. du kommer bli frisk i flygande fläng.
vinterdäck ftw!
|
Näe inte hemma, månadsbokslut, hade jag varit hemma så hade jag sovit nu!!!
Tennis liksom...
|
|
|
2008-12-03, 09:22
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Hmpf, man får ALDRIG störa nån mitt i ett set-det är heligt, är man tyst betyder det bara att man är ett ännu större irritationsmoment.
|
Amen!
|
|
2008-12-04, 10:44
|
|
|
Registered User
|
Menade så klart att är man TYSK så är man ett större irritationsmoment, även om det kan vara jobbigt med nån som sitter och tittar på en och inte säger nåt
Nåja, jag är ynklig, lite tjurig, var sugen på träning och nya tag efter slöeriet på semestern, men det är bara dumt just nu, skulle inte orka nåt, blir anfådd av att ta mig till jobbet.
Så jag tar vara på min nyfunna fritid med att få saker gjorda hemma istället, kanske frigör det lite mer träningstid sen  Funderar också lite på hur jag ska lägga upp träningen framöver.
Helkroppspass? Prova crossfit? Blanda å ge lite? Hur ska jag lägga upp konditionsträningen, vet inte riktigt, alltid nåt att tänka på lite.
Nu sitter jag och kan inte ens jobba då inga system funkar-världen går inte under och jag kan beställa lite julklappar
|
|
|
2008-12-04, 20:38
|
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
*skrattar*
Amen to that
|
|
2008-12-05, 08:56
|
|
|
Registered User
|
Fortfarande sjuk å vila, men inget halsont längre så nån prommis kanske man vågar sig på imorgon.
Tror jag kör halvkroppspass mesta dels och mer kondition. Nu har jag försökt att skärpa mig med maten, blir ju svårt inför jul men sköter man sig de dagar man inte är på julbord så blir det nog bra ändå.
Julklappar, jodå jag fixade en del igår via nätet. I min familj så är det här med julklappar rätt avancerat, det ska inte bara köpas "vanliga" till julafton, utan på juldagen så har vi julstrumpor (a la America).
Det här betyder att det ska köpas små paket förutom de vanliga. Kan bli en del huvudbry ibland  Surfade in på Nelly.com å hittade saker till mamsens strumpa, bland annat en pincett med lampa i...vet inte om hon tar piken å blir upprörd
|
|
|
2008-12-05, 19:22
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Tycker det är vanligt att man blir sjuk efter semester. Det är som om kroppen inte gillar att komma tillbka till Svedala.
Vi hade också julstrumpor när vi var små men dom fick vi i på julaftons morgon. Bra sätt för mamma att få lugn och tyst på oss.
|
|
2008-12-08, 08:13
|
|
|
Registered User
|
Men nu då??
LÖRDAGspasset:
Bosön-blir alltid lite lycklig när jag kommer ut dit.
Blev ju lite som att börja om igen, så here goes:
10 min cykel som uppvärmning
Knäböj
20 kg 15
30 kg 12*3
Raka mark
30 kg 12*3
superset med
Framåtlutad rodd (sup. grepp)
20 kg 12*3
Bänkpress
20 kg 15
32,5 kg 12*3
Biccurl z-stång scott curl vet inget vad stången väger, inte alls mycket
Stång 15
+5 kg (totalt) 12
+7,5 kg 12*3 Det kändes
Bänkdips
15*4
superset med
Benlyft på bänk
12*4
Sittande hantelpress
7 kg 14,14,12
Stretch
Dagen efter och idag har jag ont mellan skulderbladen, baksida lår, men inte så mycket mer.
SÖNDAG
Det vankades julbord klockan 15:00, så det blev 70 min promenad på morgonen, inklusive att gå uppför den lilla lilla skidbacken (jobbigt). Sen frukost och inget mer förutom julbordet.
MÅNDAG
Hittills har jag gått drygt en timme, tog bilen en bit på morgonen och gick resten, planen är att gå dit efter jobbet och sen ta sig till gymmet.
|
|
|
2008-12-08, 08:33
|
|
|
Registered User
|
Väldigt viktigt att få med for the record: Jag har haft en helt vit helg, inte ens en mugg glögg med alkohol i söndags  Å då lockades det med champagne i fredags, vin i lördags och öl igår, men jag kände att jag var tvungen! Nöjd och stolt!!
|
|
|
2008-12-08, 21:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Väldigt viktigt att få med for the record: Jag har haft en helt vit helg, inte ens en mugg glögg med alkohol i söndags  Å då lockades det med champagne i fredags, vin i lördags och öl igår, men jag kände att jag var tvungen! Nöjd och stolt!!
|
Den där semestern verkar ha gjort dig gott  ... då sparade du en hel del kcal i helgen då, well done =) ... tränas det något här då?
|
|
|
2008-12-09, 08:10
|
|
|
Registered User
|
Jomenvisst serrö,
Igår 7 km snabb promenad till jobbet, 62 min 
7 km snabb promenad från jobbet, 58 min-Visar det här något kanske?
Sen gymmet med lite blandat
Liggande hantelpress
10 kg 15
13 kg 12*3
Militärpress, bakom nacken-jävla jobbigt det där
10 kg 10*3
12 kg 10
supersetade med
Hantellyft åt sidan
5 kg 10*4
Sen sa axlarna nej till mer övningar, gick över till
Stångcurl
15 kg 10,10,7,7
å avslutade med
enarmscurl i cc
10 kg 10*3
Gick rätt snabbt, men kändes som att jag tog i lite, bra start, körde de muskler jag inte fick så ont i från i lördags
Promenaderna kändes jobbiga-resulterade i blåsor. Regnar det inte i eftermiddag så blir det nog en promenad hem.
Kosten består för tillfället av kalkon, lax, bönor, keso och avocado.
Känns väldigt skönt att ha börjat röra på sig igen!
|
|
|
2008-12-09, 08:25
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Du kommer snabbt tillbaka till dom gamla vikterna. Jag vet nte om jag hade klarat av att nobba champagne. Annat funkar men nog inte det.
|
|
2008-12-09, 21:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Skönt, välkommen tillbaka i träningsgaloscherna då! Kör på nu, men var rädd om axlar mm. Träna cuffarna om du inte redan gör det, hett tips från undertecknad....
|
|
|
2008-12-10, 08:06
|
|
|
Registered User
|
Igår promenerade jag hem från jobbet, ca milen, på ca 1,20. Tog rekord från City till Ropsten men sen hände nåt, skulle ta en genväg men det blev en ja... så trots min braiga start så hamnade jag på samma tid som tidigare.
Men det kändes rejält i kroppen och hamburgaren (utan bröd) som jag åt på Monks nya ställe till lunch fick lite hjälp att försvinna.
Dagen har börjat med 7 km promenad till jobbet, 57 min, 3 min bättre än i måndag-yeeeeeeyyy!
Det ska fortsättas med dust på gymmet ikväll, målet är våt wettex vid halv åtta tiden.
Notering när jag nu går en del, det finns såna där målade gågubbar på gatan när det är uppdelat mellan cykelväg och gångväg, och en stor del av dem har inget huvud, det är liksom borttrampat?? Why? Tycker vi inte om dem? Och varför är det mest gubbar med barn? Å varför ser de tjejer som är målade så trista ut? Jag känner mig diskriminerad! Inga har höga klackar, bara trista knälånga, utställda kjolar. Vilken tid tror trottoarmålarbestämmarfolket att vi lever i? Egentligen?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.
|

|