Såg någon dokumentär om klättring på Netflix för ett bra tag sedan, har för mig att Honnold var med där.
Av någon anledning får man mer svindel av att se killen som klättrar över kranarna än dessa, dessa klättringar är så klart på en helt annan nivå, och mycket "vackrare" att se på. Kanske att man mer tänker att killen på kranen är dum i huvudet eller att man lättare relaterat till miljön eller liknande, svårt att säga.
Hur definierar du skicklig klättrare? Han klättrar ju leder ingen annan har klarat?
Ne han klättrar traverser ingen annan klarat i ett stråk, det är mer en pannbensövning än ngt annat (och enligt honom själv tur med vädret, det är sällsynt med en så stor lucka i patagoniens stormiga klimat med radioaktiva vindar). Han fri soloklättrar även leder ingen annan vågar, men om du vill se de skickligaste klättrarna i världen så ska du kolla på när Adam ondra klättrar La Dura Dura (9b+ jämfört med Honnolds rekord på 8c+), när Tommy Caldwell friklättrar pitch 15 på The Dawn Wall eller när Daniel Woods får first ascent på The Project. Honnold skulle knappt ens få till en start på de väggarna ^^
Ne han klättrar traverser ingen annan klarat i ett stråk, det är mer en pannbensövning än ngt annat (och enligt honom själv tur med vädret, det är sällsynt med en så stor lucka i patagoniens stormiga klimat med radioaktiva vindar). Han fri soloklättrar även leder ingen annan vågar, men om du vill se de skickligaste klättrarna i världen så ska du kolla på när Adam ondra klättrar La Dura Dura (9b+ jämfört med Honnolds rekord på 8c+), när Tommy Caldwell friklättrar pitch 15 på The Dawn Wall eller när Daniel Woods får first ascent på The Project. Honnold skulle knappt ens få till en start på de väggarna ^^
Intressant, ska kolla upp dessa klättrare (jag vet inget om klättring men sett typ allt av Honnold på YT).
Den där Adam Ondra var ju helt störd. Sinnesjuka klättringar.
Japp. Helt klart bäst i världen. Dra iväg ett PM om du vill ha fler tips (och jag rekommenderar varmt att du själv testar klättring!)
Alex är ju knappast dålig liksom.
Han gjorde Superman 8c+ och ~1h efter det enligt någon som var där och såg det hela så klättrade han även Captain America 8c / 5.14b.
Han är sjukt mångfaldig, det är bara det att han inte lägger lika mycket fokus på annat än free solo. Han skulle säkert kunna ta upp kampen med toppen inom valfri stil ifall han bara fokuserar på det.
Skön video jag såg med Alex nyligen.