Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-07, 21:52   #4276
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Jag har sett igenom första säsongen av The Unit.
Vafan är detta för skit?
Halvfeta amerikaner som tror dom är bäst i världen samtidigt som deras fruar anser att deras uppgift i livet är att vara deras fru och be till gud.
Just de, utan dom skulle världen gå under eftersom de räddar världen mot onda Amerikahatare hela tiden.

Dennis Haysbert är verkligen inget utan Jack Bauer.
The Unit är ju grym! Snake doctor bråkar man inte med. Jag gillar visserligen 24 också. Det är väl inget fel i att vara hemmafru förresten?
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 22:55   #4277
Pelle2
Registered User

Pelle2s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Är nyaste Smallvilleavsnittet extra långt? Avsnittet ligger iaf på 2.1gb.. hoppas hoppas
Pelle2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 23:36   #4278
CVN
Banned User

Reg.datum: Nov 2007

Asså, det är helt enkelt för bra för att vara sant.
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 01:44   #4279
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Nu var det väl inte Tobias som ägde Michael men...

Förresten, The Unit? Är det den serien med Scott Foley, a.k.a den eviga oskulden Noel i Felicity och tvångssyndrom-Sean från Scrubs, där alla fruar bor på någon militäranläggning och de slåss mot tjuvar lika sofistikerade som de i Pacific Blue? Är det verkligen den som har blivit så hypad här? Jag kan inte tro mina ögon.
Gammal 2010-02-08, 09:37   #4280
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Nu var det väl inte Tobias som ägde Michael men...

Förresten, The Unit? Är det den serien med Scott Foley, a.k.a den eviga oskulden Noel i Felicity och tvångssyndrom-Sean från Scrubs, där alla fruar bor på någon militäranläggning och de slåss mot tjuvar lika sofistikerade som de i Pacific Blue? Är det verkligen den som har blivit så hypad här? Jag kan inte tro mina ögon.
Först tänkte jag kommentera men så kom jag på att du gillar Scrubs. Case closed.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 11:19   #4281
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Du får dissa hur mycket du vill.

Själva grejen är att jag såg det på Kanal 6 eller nåt, och jag tyckte att det verkade vara så överdrivet macho med löjlig story. Men precis som med t.ex House, så har jag inte följt serien utan bara sett dem lite då och då, och det verkar vara samma sak hela tiden. Min åsikt kan ändras om jag börjar följa det, men jag gillar att ha mina fördomar.
Gammal 2010-02-08, 11:26   #4282
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av CVN Visa inlägg
[yjht]M5tP6EPN0qc[/yt]

Asså, det är helt enkelt för bra för att vara sant.
Ja, det är det fan. Rågarvade i duschen så sent som idag åt DOCTOR Tobias Fünke. Helt fantastisk karaktär.
Gammal 2010-02-08, 13:06   #4283
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Synd bara att normala personer ser så töntiga ut uppklädda som hjältar. Lönnfete Michael Shanks som Hawkman t ex.

När Hawkman egentligen skall se ut som

Hehe. Måste hålla med. De kunde väl åtminstone valt någon som har större axelomfång än midja.
Att han ska låta som clintan gör det inte coolare heller.
Dr. Fate var ju rätt nördig han med.
JSA framstod i det töntigaste laget överhuvudtaget.
Gammal 2010-02-11, 13:02   #4284
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Spartacus

Lite väl mycket rip-off på 300 när det gäller vissa aspekter. För övrigt hade jag personligen önskat mer genuin känsla och historia (tänk Rome) men jag antar att det inte låg inom budgeten. Nu är det någon slags korsning mellan 2 Fast 2 Furious attityd, dåligt blodsplatter, och fula ord.

Det kanske tar sig. så jag tittar vidare. Hade ju dock varit otroligt kul med en riktigt välgjord serie om Spartacus och upproret. Kunde ha blivit hur bra som helst.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 13:24   #4285
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Spartacus

Lite väl mycket rip-off på 300 när det gäller vissa aspekter. För övrigt hade jag personligen önskat mer genuin känsla och historia (tänk Rome) men jag antar att det inte låg inom budgeten. Nu är det någon slags korsning mellan 2 Fast 2 Furious attityd, dåligt blodsplatter, och fula ord.

Det kanske tar sig. så jag tittar vidare. Hade ju dock varit otroligt kul med en riktigt välgjord serie om Spartacus och upproret. Kunde ha blivit hur bra som helst.
Sedan är det ju dubbat också, det är så hemskt dåligt Vissa scener blir det extremt tydligt i.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 14:02   #4286
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Spartacus

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Sedan är det ju dubbat också, det är så hemskt dåligt Vissa scener blir det extremt tydligt i.
Vad ni gnäller. Den är ju helt ok. Att den är lite stilistiskt lik 300 i fighterna och inte har aldeles för mycket Rome liknande såpopera, är ju en bra grej.
Skulle de gjort den helt realistisk så skulle man inte se en enda magruta eller deffad kropp heller. Gladiatorer åt en väldigt kornrik kost för att lägga på sig mycket underhudsfett vilket skyddade dem från att skärsår skulle skada muskler och nerver. Dessutom var det väldigt sällan ngn som dog, plus att de inte hade så miserabla levnadsförhållanden - det var helt enkelt inte bra business att låta gladiatorer dö eller vara missnöjda. Det är en saga, helt enkelt.
Gammal 2010-02-11, 14:06   #4287
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
stargate universe är inte lika bra som SG1 och Atlantis var, det är för mycket sex och skit, det passar inte in.. man fattar direkt att de kommer stödja på sex och intriger när de inte lyckas skapa bra avsnitt som sg1/atlantis med kreativa saker
Ungefär så. Det är lite trist. Å andra sidan var SG-1 duktigt seg första halvan av säsong 1, och i allmänhet de första avsnitten av varje säsong. Får hoppas att de skärper sig.

Väldigt långt uppehåll. Som tur är har vi Chuck. Och snart(?) nya Doctor Who, även om jag sörjer David Tennant. :-/

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Ingen här som gillar Battlestar Galactica? Utmärkt serie som fått bra kritik. Dock bara sett första säsongen hittils och lite mer.
Den blir bara bättre och bättre. Om du gillar "rymdsåpor" rekommendar jag starkt Babylon 5.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 14:08   #4288
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
True blood är som sagt riktigt bra, även om man inte är något vampyrfreak.
Har du läst Sookie Stockhouse-serien att jämföra med?

Citat:
Vampire Diaries är bra om man tycker Twilight är den bästa filmen någonsin gjord, d.v.s. om man är en 13-årig flicka med barbiegothtendenser som inte kan skilja kissnödighet från kåthet.
Hrm, min att-läsa-lista blir bara längre och längre... Jag vill helst läsa böckerna innan jag ser serier/filmer. Vilket gör att jag inte sett mer än tre avsitt True Blood heller. Verkar vara en bra serie.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 14:29   #4289
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Vad ni gnäller. Den är ju helt ok. Att den är lite stilistiskt lik 300 i fighterna och inte har aldeles för mycket Rome liknande såpopera, är ju en bra grej.
Skulle de gjort den helt realistisk så skulle man inte se en enda magruta eller deffad kropp heller. Gladiatorer åt en väldigt kornrik kost för att lägga på sig mycket underhudsfett vilket skyddade dem från att skärsår skulle skada muskler och nerver. Dessutom var det väldigt sällan ngn som dog, plus att de inte hade så miserabla levnadsförhållanden - det var helt enkelt inte bra business att låta gladiatorer dö eller vara missnöjda. Det är en saga, helt enkelt.
Dubbningen är dålig, inte serien i sig, fast lite b känns den.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 15:11   #4290
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Dubbningen är dålig, inte serien i sig, fast lite b känns den.
Inte märkt av ngn dubbningsproblem. Iaf inte i klass med italienska filmer.
Din spelare kanske inte lägger audion rätt?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.