2012-06-20, 17:12
|
|
Ett fel närmare rätt
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juxta
Hahaha. Det här var det dummaste jag läst i hela tråden. Är det inte en myt om att bönder kör hembränt och hatar att staten lägger sig i deras hemkokeri också? Du känns som du skulle kunna skriva löpsedlar åt Aftonbladet: "Vargälskare vill göra dödsknark lagligt!" för att någon hippie snackat knark och gillat pälsdjur samtidigt.
Jag är också mot knark för övrigt. Är jag också ett undantag som bekräftar regeln?
Jag hade lovat mig själv att inte röra tråden efter jag kom tillbaka till jobbet. Jag försöker ju bli en mindre bitter människa.
|
Då har du uppenbarligen inte läst särskillt mycket i den eftersom att både jag och en massa andra människor har skrivit inlägg med betydligt mer överdrivna och orimliga påstående.
Nja, det stämde tidigare numera dricker vi tysk smuggelsprit.
Det var ett beteende som jag tycker är ganska vanligt, vilket jag finner ganska intressant eftersom jag upplever det som relativt ologiskt.
När det gäller jobbet på aftonbladet tackar jag vänligt men bestämt nej, jag har inget emot att djur dödas eller att utrota en eller annan djurart i vilttilstånd men det betyder inte att jag inte har moraliska gränser för vad jag kan tänka mig att göra.
När det gäller bitterheten verkar du lyckas rätt dåligt, men du är söt ändå puss.
|
|
|
|
2012-06-21, 16:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Det är kraftigt överdrivet hur farliga djur är där.
|
Njae det kanske är överdrivet hur stor risken är att bli dödat av ett annat djur men hur farliga dom är och hur många farliga djur det finns där är knappast överdrivet, det finns hur många arter som helst som kan döda under rätt eller kanske fel omständigheter.
|
|
|
2012-06-21, 16:57
|
|
Midnight toker
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Det är kraftigt överdrivet hur farliga djur är där.
|
Ursäkta? Exakt hur är det här överdrivet? Australien är den världsdel med flest giftiga djur. De har den giftigaste landlevande ormen, ökentaipanen (de har faktiskt också nr. 2 på listan). De har den giftigaste maneten, kubmanet. De har den giftigaste bläckfisken, blåringad bläckfisk. Sen har de även flera av världens giftigaste spindlar också.
Utöver det kan man räkna upp vithaj, krokodil etc...
Tror du får skilja på vilka djur som dödar flest och vilka som är farligast. Ett djur kan vara extremt farligt även om det inte ofta kommer i kontakt med människor.
|
Senast redigerad av Zoidy den 2012-06-21 klockan 17:02.
|
|
|
2012-06-21, 17:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zoidy
Ursäkta? Exakt hur är det här överdrivet? Australien är den världsdel med flest giftiga djur. De har den giftigaste landlevande ormen, ökentaipanen (de har faktiskt också nr. 2 på listan). De har den giftigaste maneten, kubmanet. De har den giftigaste bläckfisken, blåringad bläckfisk. Sen har de även flera av världens giftigaste spindlar också.
Tror du får skilja på vilka djur som dödar flest och vilka som är farligast. Ett djur kan vara extremt farligt även om det inte ofta kommer i kontakt med människor.
|
Klart det är överdrivet, här finns ju inga DÖTSVARGAR.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2012-06-21, 17:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
|
Kungskobran och Russels huggorm dödar flest per år för de håller ofta till i åkermark i brist på annat.
Den farligaste ormen är nog svart mamba som är den i särklass snabbaste ormen (upp ill 20 km/h), hugger snabbt, och har lång räckvidd. Den kan vara rätt cool men kan explodera om den blir provocerad (trängd).
Får man inte motgift inom minuter så ska det ske ett smärre mirakel för att man ska överleva en halvtimma (ett vanligt bett räcker för att döda 10 personer).
|
|
|
2012-06-21, 17:15
|
|
Midnight toker
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av begt
Kungskobran och Russels huggorm dödar flest per år för de håller ofta till i åkermark i brist på annat.
Den farligaste ormen är nog svart mamba som är den i särklass snabbaste ormen (upp ill 20 km/h), hugger snabbt, och har lång räckvidd. Den kan vara rätt cool men kan explodera om den blir provocerad (trängd).
Får man inte motgift inom minuter så ska det ske ett smärre mirakel för att man ska överleva en halvtimma (ett vanligt bett räcker för att döda 10 personer).
|
Ja jag sa just det att man får skilja lite på vilket som är farligast och vilket som dödar flest  Ökentaipanen har starkast gift men kommer inte speciellt ofta i kontakt med människor. Men att Australiens djurs farlighet skulle vara överdriven är BS...
|
|
|
|
2012-06-21, 18:55
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Jag tycker inte man ska hålla isär "dödar flest" och "farligast". Om ett djur är dundergiftigt, men i 99,9 % av fallen springer iväg när en människa närmar sig, så är det väl inte speciellt "farligt"?
Det som är överdrivet med Australien är att många svenskar verkar ha en uppfattning om att man ständigt måste hålla utkik för de farliga djuren. Hur många gånger har man inte hört att man måste kolla efter skorpioner innan man tar på sig skorna där? Sanningen är att sålänge man inte är i Queensland behöver man i princip inte bry sig om farliga djur, och är man väl i Queensland så behöver man bara akta sig för de farliga djuren i vissa specifika situationer, som t ex att inte bada i havet när det är box-jellyfish-säsong.
|
|
|
2012-06-21, 19:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag tycker inte man ska hålla isär "dödar flest" och "farligast". Om ett djur är dundergiftigt, men i 99,9 % av fallen springer iväg när en människa närmar sig, så är det väl inte speciellt "farligt"?
|
Som Zoidy var inne på så är det inte många som vistas i närheten av ökentaipaner. I princip bara herpetologer kommer i kontakt med dem. Det är knappast den mest aggressiva arten men fortfarande aggressiv nog.
|
|
|
2012-06-21, 19:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av begt
Som Zoidy var inne på så är det inte många som vistas i närheten av ökentaipaner. I princip bara herpetologer kommer i kontakt med dem. Det är knappast den mest aggressiva arten men fortfarande aggressiv nog.
|
Jag ger mig fan på att den dödar mångdubbelt fler än vad svenska vargar gör oavsett
|
|
|
2012-06-21, 20:20
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
 ------>
|
|
|
2012-06-21, 20:30
|
|
Televinken.
Reg.datum: Jul 2002
|
En av kolmårdens vargar tryckte nosen mot min tekanna... Det lär ju inte hända fler gånger...
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
|
|
|
2012-06-21, 23:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ekmanc
Jag ger mig fan på att den dödar mångdubbelt fler än vad svenska vargar gör oavsett 
|
Otroligt nog inga dödsfall eftersom det alltid funnits motgift nära till hands.
|
|
|
2012-06-21, 23:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Sanningen är att sålänge man inte är i Queensland behöver man i princip inte bry sig om farliga djur, och är man väl i Queensland så behöver man bara akta sig för de farliga djuren i vissa specifika situationer, som t ex att inte bada i havet när det är box-jellyfish-säsong.
|
Tigerormar och brunormar finns i princip i hela södra Australien. Äckligt giftiga båda två och lever mest i fuktiga områden. Men det händer att de kommer i kontakt med människor också även om det är ganska ovanligt.
|
|
|
2012-06-22, 01:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
eeh varför gick hon in till vargarna? är väl meningen att man ska titta på dom, inte in och klappa dom?
|
|
|
2012-06-22, 01:54
|
|
Tröööck!!1 +50
Reg.datum: Feb 2009
|
the winter is coming...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.
|

|