Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-27, 17:11   #40996
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Varför skulle man inte kunna göra det?
Man kanske kan, men jag tror inte det, iaf inte jag.
Jag har inte hört så många lyckade historier från HP
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:19   #40997
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Man kanske kan, men jag tror inte det, iaf inte jag.
Jag har inte hört så många lyckade historier från HP
Nej inte om du ska sitta och vänta iaf, då får du de jobbigaste.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:19   #40998
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Idag nådde jag 5000 blockerade profiler på hp, nytt rekord. Mikaelj, nu är jag förbi dig va?

Eftersom det inte finns någon döljfunktion (vilket jag mailat dem om för två år sedan o krävt att få), så får man så glatt blockera folk som man inte vill ska dyka upp i sökresultaten mer. Tyvärr ser det väl kanske sådär bra ut om de sedan försöker klicka på ens profil o ser att de är blockade :/

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:20   #40999
jenni
Banned User

Citat:
Nej inte om du ska sitta och vänta iaf, då får du de jobbigaste.
Nä, jag hade ju inte tålamod och lust att hålla på, värre än att fiska
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:20   #41000
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Idag nådde jag 5000 blockerade profiler på hp, nytt rekord. Mikaelj, nu är jag förbi dig va?

Eftersom det inte finns någon döljfunktion (vilket jag mailat dem om för två år sedan o krävt att få), så får man så glatt blockera folk som man inte vill ska dyka upp i sökresultaten mer. Tyvärr ser det väl kanske sådär bra ut om de sedan försöker klicka på ens profil o ser att de är blockade :/
Vore HP smidiga skulle de inte få upp din profil i sökningar om de var blockade, säker på att det inte är så?
Gammal 2014-01-27, 17:22   #41001
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Nä, jag hade ju inte tålamod och lust att hålla på, värre än att fiska
Ja allt i livet ska vara lätt minsann. Jag förstår dig iofs, du har ju alternativet.
Gammal 2014-01-27, 17:23   #41002
jenni
Banned User

Citat:
Ja allt i livet ska vara lätt minsann. Jag förstår dig iofs, du har ju alternativet.
Fast jag har just precis mött ett hinder, och funderar fortfarande hur jag kommer runt det oskadad
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:24   #41003
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Fast jag har just precis mött ett hinder, och funderar fortfarande hur jag kommer runt det oskadad
Vaddå för hinder?
Gammal 2014-01-27, 17:25   #41004
jenni
Banned User

Citat:
Vaddå för hinder?
Tror det kan ha med känslor att göra, eller så helt tvärtemot vet inte eftersom jag inte brukar traska runt på det området

Senast redigerad av jenni den 2014-01-27 klockan 17:26.
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:28   #41005
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Tror det kan ha med känslor att göra, eller så helt tvärtemot vet inte eftersom jag inte brukar traska runt på det området
Nu ärdu förvirrande men det blir säkert bra.
Gammal 2014-01-27, 17:28   #41006
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

En vanlig dag på happy pancake (lellan style på inläggets längd)

Logga in, snabb sökning på 27-40 i länet. Sökning på 23-26 tar längre tid eftersom det verkar vara överrepresentationen med de åldrarna på siten. Generellt söker jag nog mest >32, men låter spannet hänga lite neråt ifall det finns undantag (och blir jag riktigt uttråkad en dag så får 23-26 bli en sökning, där finns trots allt oftast de "bästa" fotona då de är grymma i de åldrarna på instagramfilter och photoshop). Över 35 är majoriteten nyskilda flerbarnsmammor som man nästan kan se på fotona och presentationstexten hur jobbig skilsmässan, separationen och husförsäljningen har varit.

Sökningen ger några resultat, sedan tar det någon minut att fiska av vilka som direkt ska blockas genom profilbilderna. Därefter en check på vilka som är kvar, profil för profil. Vissa hamnar på blocklistan direkt pga innehållet eller fotoalbumet. De som enbart har foton men ingen presentation (vilket är sjukt många) förtjänar på sin höjd en flirt med "dig vill jag veta mer om". Orkar man inte ha en presentation, orkar jag inte skriva. Om de däremot finner min presentation intressant, så hör de av sig ändå.

De som har presentation och bilder rangordnas undermedvetet, den som verkar mest intressant får det första och troligtvis mest utarbetade mailet. Det kanske blir 5 mail totalt, där de tjejer som har vettiga presentationer ihop med bilder oftast får ett längre o mer genomtänkt mail och de som känns "nja, är nog en bimbo, men jag mailar o kollar läget" får ett kortare mail.

Sedan är det till o kolla mailboxen. Dels kolla vilka mail man skickat tidigare i veckan och se vilka som besökt profilen men inte svarat. De som läst mailet >3 dagar sedan, besökt min sida samma dag och har en inloggning typ "idag" blockeras. De som inte har läst mailet på >3 dagar, men har besökt min sida samma dag - är tjejer som sett att de fått mail, de går in, tittar på min profil o mina bilder och raderar sedan mailet då de sågade mina bilder och/eller presentation. Blockeras.

Sedan till den roliga delen, allt annat är ju bara system/struktur för att få en dräglig vardag vad gäller nätdating. Nu till de nya mailen som kommit från besökare eller mailsvar från de jag skickat till.

Jag svarar på ALLA mail som kommer in, kanske är aningen dryg till de som skriver "Hej hur är det?" då jag bara svarar "Tack, bra". I förhoppning om att de förstår att min enorma presentationstext samt mängden bilder kanske förtjänar några fler inledande ord och engagemang för att väcka intresse i bruset.

Oftast öppnar jag alla mail och även där gör en slags undermedveten prioritering. En del mail från personer som inte alls är min typ, är så bra skrivna och så entusiasmerande att jag plötsligt hamnar i en helt underbar dialog där man mailbombar varandra om intressen eller erfarenheter t.ex.

I perioder hamnar jag i maildialoger som inte "triggar" något, det är kul o maila lite men ger liksom inget "barn inför julafton"-känsla. Å så ibland så händer det motsatta, det ramlar in någon filur som bara verkar störtskön o där man klickar rejält mailledes.

Då kommer man ju till det där med o ses och att typ oddsen är 1/100 att det uppstår ömsesidig attraktion o kemi, men det är en annan roman.

Nätdating. Love it, hate it, love to hate it, hate to love it.

Journalen
Gammal 2014-01-27, 17:30   #41007
jenni
Banned User

Citat:
Nu ärdu förvirrande men det blir säkert bra.
Förmodligen inte, eftersom jag tänker över samma sak flera gånger, alltså kommer det gå åt helvetet
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 17:32   #41008
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Vore HP smidiga skulle de inte få upp din profil i sökningar om de var blockade, säker på att det inte är så?
Så är det nog, men mitt ansikte kan synas i de där mailen som går ut "hänt på happy" och de kan också se att jag klickat på deras sida och se mig i historiken. Jag brukar vänta någon dag innan jag blockar för att inte verka elak :/

Journalen
Gammal 2014-01-27, 17:33   #41009
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Å snälla, långvarig konversation och meddelanden mellan två individer som inte delger eller involverar fler på forumet bör hållas till PM.

Journalen
Gammal 2014-01-27, 17:34   #41010
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Varför svarar du på allt skuggan?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.