Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-12, 20:00   #4021
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Kanske läge att starta en ny tråd i stil med den här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117279, "vinner Shadow eller tant med pepparspray och knogjärn?". Efter några sidor kan den börja urarta i intressanta diskussioner om hur mycket peppar det är i sprayen och om tanten har kan ha handgranat med sig o s v.
haha, jotack, jag är glad så länge jag får löpträna utan att bli nerklubbad i varje fall..

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 20:04   #4022
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha, jotack, jag är glad så länge jag får löpträna utan att bli nerklubbad i varje fall..
Fortfarande kommunledare på jogg.se

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 20:11   #4023
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vägen tillbaka... En bowlingkägla reser sig alltid.

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Återhämtningsträning. Lågrep/styrkeforcering
Motivation: Halvkass motivation, regnigt, grått och höstkänslor

rotatorcuffar:
2 set rotationsövningar 4 kg hantel
1 set rotationsövningar 7,5 kg hantel

plan hantelpress (vikt utan handtag):
1 set [ 5 x 17,5 kg ]
1 set [ 3 x 25 kg ]
1 set [ 3 x 27,5 kg ]
1 set [ 3 x 27,5 kg ]
1 set [ 2 x 30 kg ] ups, lite tungt

lutande hantelpress (vikt utan handtag):
1 set [ 3 x 25 kg ]
1 set [ 3 x 25 kg ]
1 set [ 2 x 25 kg ] ojoj, extremt mkt forced rep på sista

liggande plan flies (vikt utan handtag):
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 10 kg ]

cc-over (vikt totalt):
1 set [ 3 x 50 kg + 3 x 60 kg ]
1 set [ 5 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ]

SUMMERING:
Halvkass motivation idag, tråkigt väder och jag var dödstrött efter jobbet (slocknade nästan på studs i sängen o toksov en 30 min). Ovant för kroppen o stiga upp tidigt, ha tider o passa osv, tar nog ett par dagar för mig o komma in i "jobbrytmen" igen.

Kände mig fet idag, såg att flera på jobbet sänkte blicken och tittade på min ölmage då framhävde den lite fint med pikétröjan instoppad innanför byxan. Bröööööööl. ... bara o leva med det och skita i andra, när jag är färdig med detta bygge så ska jag fanemig vara en fit, muskulös 35-åring i förjävla nice form. Vänta bara, har 4 år på mig, nu jävlar.........

Passet kändes sådär. Första skopan Rage åkte ner idag och jag är som alltid kär i Fairings produkter. Smakade helt OK med "peach"-smak. Effekt? Vetifan, men fick rejäla stickningar av beta-alaninet iaf. Nice!

Ovant med plan hantelpress, jag kör ju oftast bänk. Känner mig alltid svagare i hantelpressen. Försökte låta bli att gå hela vägen upp (och inte koppla in alltför mkt axlar + triceps dvs), utan köra lite mer roidstuk o jobba i bottenläget istället. Kändes riktigt bra dock, jag hade nog kunnat börja med 30kgs i plan hantelpress tidigare och det kändes överlag som om jag hade kunnat gå upp en bit till om jag haft passare. Ska börja köra hantelpressar bra mkt mer nu och se vad som händer.

Sista veckan på lågrep/styrkeforcering nu i varje fall, sedan kommer jag "normalträna" de två sista veckorna här innan flytten.

Journalen
Gammal 2008-08-13, 06:27   #4024
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Fortfarande kommunledare på jogg.se
lol, nej inte direkt, har ju fan inte sprungit något alls sista tiden. =/

Glömde förressten bort o skriva en notering i förra träningspasset om tjejerna på gymet som hade med sig bärbar dator och tittade på semesterbilder.

Den ena tjejen där får all min respekt, för hon tränar på riktigt seriöst och kör basövningar mm med fria vikter (verkar vara lite åt en SL-tjej), men så fort de här två tjejerna ses ihop så är det mycket prat och lite träning. Igår åkte då alltså en laptop med till gymet och det gick åt en hel del tid till att titta på semesterbilder + att en snubbe fick hjälpa tjejen med hennes virusprogram. .

gg liksom, nu har jag varit på gymet o tränat laptop.

Journalen
Gammal 2008-08-13, 06:37   #4025
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
gg liksom, nu har jag varit på gymet o tränat laptop.
Haha! Fan va bra!
Schysst pass ändå, en "vanlig dödlig" hade ju funderat på att inte träna när man inte är motiverad. Sånt skiter du i och det är riktigt gott o se!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 06:54   #4026
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Nämen intressant ny infallsvinkel, jag har aldrig tänkt på det på det sättet, att ni är lite oroliga

Själv blir jag glad så länge jag får löpträna utan att bli våldtagen.

Dessutom så måste jag ju säga att fortsätt flåsa och spring om, det är myyycket läskigare men karlar som kommer upp tyst som en mus bakom en.
Trassel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 08:28   #4027
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel Visa inlägg
Dessutom så måste jag ju säga att fortsätt flåsa och spring om, det är myyycket läskigare men karlar som kommer upp tyst som en mus bakom en.
Oh ja. De tystaste karlarna är de skummaste I de lugnaste vatten osv osv
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 09:09   #4028
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Precis och hur mycket ork kan han ha kvar när han låter sådär? Måste vara en totalt ofarlig våldtäktsman.

apropå dom där tjejerna. Gymmet är väl deras sociala mötesplats oavsett om det gäller träning eller annat men dom borde kanske inte uppehålla ställen där andra vill köra.
Gammal 2008-08-13, 20:10   #4029
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vägen tillbaka - Mannen med bowlingkäglakroppen reser sig igen!

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Återhämtningsträning + styrkeforcering
Motivation: Rätt bra motivation faktiskt, riktigt längtade till att få köra just ben.

fria knäböj
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 3 x 70 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 2 x 80 kg ] whoups, höll på att falla framåt o göra en praktvurpa
1 set [ 3 x 70 kg ]
1 set [ 3 x 70 kg ] kötta meeeeeeeeeeeeeer!
1 set [ 3 x 70 kg ]

lutande benpress
1 set [ 3 x 120 kg ]
1 set [ 3 x 160 kg ]
1 set [ 3 x 200 kg ]
1 set [ 3 x 200 kg ] uhh, kändes mastigt här, men hade kunnat lite till

stående vadpress
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 120 kg ] vadfan.. lätt?!
1 set [ 3 x 140 kg ] men dra mig ända in i...!
1 set [ 3 x 150 kg ] looooooool!

sittande benspark
1 set [ 1 x 60 kg ] mja, stolen inte helt ok...
1 set [ 1 x 60 kg ] neh, inte helt ok här heller
1 set [ 3 x 70 kg ] sådärja
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] loooool!

stående enbens bencurl (hamstrings)
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 25 kg ]
1 set [ 6 x 25 kg ]

SUMMERING:
Men dra mig baklänges vilket gröndjävulskt gott pass!
ÄNTLIGEN börjar styrkan hitta tillbaka, en riktigt bra respons i allt sedan benpasset förra veckan. En ökning på 20kg i vadpressen, hade kunnat ge mer i benpressen och knäböjen tog sin fulla rätt.

Samtliga knäböj givetvis djupa, inge "vad jag är cool som böjer tunga hockeyböj" här inte. Gjorde dock en tabbe, vet inte vad som hände på andra set på 80. Tappade väl fokus eller något, men plötsligt på väg upp (typ då benen just passera 90 graders vinkel) så känner jag den där bekanta känslan av att balansen försvinner. Det liksom ilade till i hela kroppen och någon hundradels sekund senare så kom adrenalinstöten ut i kroppen, som svarade med att glatt kompensera fallet framåt genom en rejäl ryggsträckning. Ajabaja, sådant där kan gå dåligt för ryggen. Trodde dock att det var styrkan som svek, så jag lastade av vikter igen och gick ner till 70 som plötsligt kändes läskigt lätt.

Ökning i benspark och i bencurls också. Bensparkmaskinen är dock superkass, gammal och det går inte att veva ut ryggstödet, så jag får ingen bra stabilitet i kroppen tyvärr.

Underbart pass i varje fall, jag hade seriösa problem att ta mig fyra trappor upp till lägenheten på hemvägen och det skönaste är att benstyrkan börjar likna den jag hade i höstas - om jag inte redan börjar bli starkare (särskilt i vader och benspark).

Endorfiner, please come to me!!

Journalen
Gammal 2008-08-13, 20:13   #4030
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Haha! Fan va bra!
Schysst pass ändå, en "vanlig dödlig" hade ju funderat på att inte träna när man inte är motiverad. Sånt skiter du i och det är riktigt gott o se!
Hah, tackar för pepptalket, skönt o höra sådant ibland!

Citat:
Nämen intressant ny infallsvinkel, jag har aldrig tänkt på det på det sättet, att ni är lite oroliga

Själv blir jag glad så länge jag får löpträna utan att bli våldtagen.

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Oh ja. De tystaste karlarna är de skummaste I de lugnaste vatten osv osv
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Precis och hur mycket ork kan han ha kvar när han låter sådär? Måste vara en totalt ofarlig våldtäktsman.
Ja ni kanske har rätt! Jag känner mig lite läskig bara just för att jag ökar tempot och springer på rätt så rejält emot dem. Kan bara inte rå för det och löpstigen är så pass smal så jag passerar ju knappt 30cm från dem.. =(

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
apropå dom där tjejerna. Gymmet är väl deras sociala mötesplats oavsett om det gäller träning eller annat men dom borde kanske inte uppehålla ställen där andra vill köra.
Jo, grejjen är att det finns ju bord o stolar i vestibulen, så där hade jag inte brytt mig om de hade suttit. Det är just när de sitter på en av få bänksitsar som används för hantelpressar mm med en laptop o kollar semesterbilder som ger mig fnatt

Journalen
Gammal 2008-08-13, 20:44   #4031
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Fyfan, jag fastnade för denna lirare på youtube.. ingen aning vem han är (lite lik chidde, fast ngn storlek större?!). Jäklar vilken fysik...

Journalen
Gammal 2008-08-13, 21:00   #4032
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Härligt benpass, du är väl värd en riktigt ordenligt träningsvärk

Angående killar i löpspåret så tycker jag litet synd om dem, många anstränger sig verkligen för att på alla sätt visa att de inte är läskiga våldtäktsmän, det kan inte vara så kul att känna sig misstänkt endast p g a sitt kön.
Gammal 2008-08-13, 21:12   #4033
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Härligt benpass, du är väl värd en riktigt ordenligt träningsvärk

Angående killar i löpspåret så tycker jag litet synd om dem, många anstränger sig verkligen för att på alla sätt visa att de inte är läskiga våldtäktsmän, det kan inte vara så kul att känna sig misstänkt endast p g a sitt kön.
Thanks, jo jag lär få årets träningsvärk från detta pass iaf.. =)
Sedan det där med löparspåret... hade gjort så mkt mer om de bara kunnat ha det mer upplyst och kanske röjt upp lite skog/buskage närmast löpstigen eller så. Tänkte på det där idag också att kvinnor går ju ofta med hunden och ibland kan jag nästan känna hur de gör jycken redo för attack när jag kommer... =(

Dagens skamvrå får bli att posta en bild på mina spaghettileggings. Tycker ändå att de växt en aning mot för förra året och nu tränar jag dem bättre än då, så det vore väl fan om de inte börjar växa nu fram till jul... försöker spänna dem här på kortet, men tycker det är svårt o flexa benen asså..

Journalen
Gammal 2008-08-14, 09:20   #4034
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Härligt benpass!!!
Vi har också sån gammal benspark som inte går att ändra ryggstöd, mkt irriterande och särskilt när man är långt under medellängd som jag

Benen verkar vara på rätt väg iaf, meckigt att lära sig flexa dem men prova att ha dem lite lätt böjda
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 21:19   #4035
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Härligt benpass!!!
Vi har också sån gammal benspark som inte går att ändra ryggstöd, mkt irriterande och särskilt när man är långt under medellängd som jag

Benen verkar vara på rätt väg iaf, meckigt att lära sig flexa dem men prova att ha dem lite lätt böjda
mm, jag måste börja bygga benmuskler först o främst, sen kan vi prata flex.. fan vilka storkben jag har... förlåt cilia för att jag postade bilden!

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:21.