Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-18, 17:30   #3931
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg

lol, ekologiskt vin?
Rödvin i huvudtaget var länge sedan.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 17:52   #3932
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vetifan om jag mäktar med någon träning ikväll... får se om jag kan återhämta mig lite, har hållt igång sen efter lunch med att fortsätta städa i mitt liv.

Med det menar jag att jag städar o rensar som fan och det är så sköööööööööönt. Började med mailboxarna förra veckan, bort med allt gammalt rat i dem, bort med mail o kontakter man aldrig nyttjar osv. Väck, väck.

Sedan har det bara fortsatt. Låda för låda, pinal för pinal. Vänder på alla papper, är det inget jag tänder till på så åker det i soptunnan. Fan vad skönt sådant här är efteråt, men det tar tid och energi att bara gå igenom klädgarderoben eller skåpet med alla kvitton, sparade papper osv..
Jepp det gäller att lägga ifrån sig sentimentaliteten (stavning ab) så går det bra att rensa gammalt skit. Jag gjorde din resa med separation etc för 2½ år sen och det är grymt skönt efteråt när man landat i nytt bohag och kommit till ro.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 18:51   #3933
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vägen tillbaka... En bowlingkägla reser sig alltid.

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Återhämtningsträning. Öka succesivt.
Motivation: Härlig motivation, traskade i spöregn för att få träna.

rotatorcuffar:
1 set rotationsövningar 7 kg hantel
2 set rotationsövningar 4,5 kg hantel

bänkpress:
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ] fegade utan passare, men starkare i bänk än sist

lutande hantelpress (vikt utan handtag):
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 20 kg ] starkare här än sist, nära fail på sista dock

cc-over (vikt totalt):
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ] starkare här än sist

bröstpressmaskin:
1 set [ 6 x 70 kg ]
1 set [ 6 x 80 kg ] starkare här än sist
1 set [ 3 x 80 kg ] failure på 4'e

SUMMERING:
Bröstträning är det roligaste jag vet, men bänken känns fortfarande sur då jag är så långt ifrån min gamla styrka. Nu har jag dock lärt mig "leva" med det, det känns inte längre pinsamt att köra med så låga vikter, vilket det gjorde tidigare pass nu.

Känner mig ovan i bänken också, det går vingligt, jag pressar mer med vänster sida än höger och jag känner mig osäker på hur långt ifrån fail jag är. Sista set stannade jag säkerligen 2 reps för tidigt, av rädsla för att fastna under stången. Troligtvis hade jag dock fastnat under stången för tänker jag "jag ska inte få fail" eller "nu blir det säkert fail", så failar jag också.

Tände inte riktigt till idag, utan körde på bara. Blev lite meodikert, jag hade kunnat ge mig om jag tänt till mig som jag brukar. De bästa passen får jag typ då jag är rosenrasande på vikterna

Kör väldigt strikt och fint i allt, långsamt och djupt ner till sträck osv samt rätt långsamt tillbaka. Kör långsamma negativa reps också som avslutning på de flesta set i typ hantelpress.

Jag ökar dock i rubbet, så kroppen börjar sakta men säkert hitta tillbaka till höstens styrka. Jag känner mig redan mer svullen och hård än för en månad sedan. Pump 4 Life.

Journalen
Gammal 2008-07-18, 18:55   #3934
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Jepp det gäller att lägga ifrån sig sentimentaliteten (stavning ab) så går det bra att rensa gammalt skit. Jag gjorde din resa med separation etc för 2½ år sen och det är grymt skönt efteråt när man landat i nytt bohag och kommit till ro.
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Härligt! Känns som om man blir renare i huvudet också när man gör sig av med allt gammalt skräp tycker jag.
Hehe ohyes, det blir mindre o packa o flytta dessutom, så det har många fördelar

Jag gör ett lönekliv i och med nya jobbet nu också, så jag kan kosta på mig att köpa lite nytt (även om jag kommer få en sämre ekonomi pga flygcert).
Det blir dock lite nya småsaker, typ bestik, glas osv. Skönt ändå o fräscha upp sig lite.

Journalen
Gammal 2008-07-18, 19:29   #3935
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, ekologiskt vin?
Rödvin i huvudtaget var länge sedan.
ffs!

Psykiskt och whine.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 19:42   #3936
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
ffs!

Psykiskt och whine.
men ah, wtflolroflffs @ dina rebusar.

Journalen
Gammal 2008-07-19, 11:48   #3937
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Update om foten, 19/7.
Börjar kännas bättre och bättre.
I förrgår kväll så reste jag mig dock upp efter att ha varit stillasittande en längre stund och jävlars vad det small till utefter fotens utsida, sedan gjorde det ont som fan ett bra tag. Troligtvis en kall fot/dåligt blodsatt och en direkt belastning på den skadade senan/muskeln.

Annars verkar det ha gjort susen att jag vilat foten riktigt denna vecka, jag är i varje fall inte längre halt och kan promenera som folk nu åtminstone kortare sträckor. Kände av lite igår när jag kom till gymet, men ingen smärta, utan mer bara en "känning".

Jag fortsätter att vila foten i varje fall och ger den en chans att läka riktigt. Går det bra så ska jag prova en lätt jogging på max 1km i slutet av nästa vecka bara för att blodfylla foten igen och värma upp den lätt. Det lär dröja ett tag till innan jag rusar runt sjön som en galning i jakten på 4,5'an under 20 min.

För övrigt så önskar jag att jag en dag kunde ha en sådan här hållning och ett sådant djup i mina knäböj. Fan vad optimalt det ser ut, röven slickar hälarna och bålen är stabil o rak.

Journalen
Gammal 2008-07-19, 12:05   #3938
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag behöver ett större kök. Skafferiet är fyllt av makrill, tonfisk osv och diskbänken svämmar över av alla dessa kosttillskott.

Hade jag varit arbetslös och kunnat laga mat/äta hela dagen så hade jag inte behövt lika mkt tillskott. Alternativt om jag haft en fru som lagade maten åt en, som mickebodyb eller var så ung som de flesta på denna bräda och hade haft en morsa som lagat åt en..

Journalen
Gammal 2008-07-19, 13:28   #3939
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Så ska en böj se ut, synd bara att han missar där (passarna är på stången).

Optimala tillskott också, mest optimalt är nog strömmingen.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-19, 15:22   #3940
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Så ska en böj se ut, synd bara att han missar där (passarna är på stången).

Optimala tillskott också, mest optimalt är nog strömmingen.
Favoriten på hyllan är nog dahlblads snabba kollisar, med äpple o päron tror jag det är... smakar GRYMT gott och är givet med saltat vatten varje träningspass.

lol, strömmingen får jag nog inte röra.

Journalen
Gammal 2008-07-20, 14:06   #3941
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Flygcert? why? Är det vackervädercert du ska ha, eller segelflyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-20, 15:09   #3942
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Flygcert? why? Är det vackervädercert du ska ha, eller segelflyg?
Vackertvädercert.
Gammal pojkdröm som ska uppfyllas och nu tror jag mig kunna finansiera det också.

Journalen
Gammal 2008-07-21, 09:28   #3943
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

"Vilodagar".. lol

Ett par "vilodagar" nu, ja från gym i varje fall.
Har gått igenom det mesta av mina pinaler nu, varje liten låda, varje litet fack, varje liten tidningsbox - med frågeställningen "ge mig en orsak till att inte slänga skiten".

Har suttit och fört över min gamla cd-samling till datorn, jag spelar ju ändå aldrig cdskivor osv. Alla tidningssamlingar tog helt galet med tid och jag är inte färdig där ännu. Får typ 3 olika prenumationer genom jobbet på chefstidningar, ekonomitidningar o annat o hinner aldrig läsa ut det innan nästa nummer kommer lol...

Gårdagens spring med flyttkartonger osv tog illa på foten i varje fall, hade rejält ont då jag krashade igår kväll. Den hade visst inte läkt fullt så mkt som jag hade hoppats på, men jag kan inte heller vänta för länge med flyttpackandet för det tar sån jävla tiiiiiiiid med allt...

Så inget träning på gym har det varit, men jag känner mig ändå rätt mörbultad i kroppen efter dessa dagar.

Nu drar jag till Eksjö någon dag för avkoppling/semester i gott sällskap, så nästa pass blir tidigast imorgon kväll eller på onsdag.

Trevlig sommardag koloiter.

Journalen
Gammal 2008-07-23, 23:03   #3944
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

ah tillbaka i hemmet igen... imorgon borde jag ha TRÖKK på gymet iaf.

Faster min har proppat i mig gravad lax + kokt potatis + dillsås, jordgubbar och valnötsglass i coupe, fläskfilé fylld med plommon o äpplen + brunsås med madeira + potatis och jordgubbar med grädde, spaghetti + salsasås/korv/chili osv osv... huga, snacka om ätardagar. Törs inte ens ställa mig på vågen.

Dessa kolhydrater ska det bli pumpa av.
PB snart, gimme PB!

Journalen
Gammal 2008-07-25, 13:05   #3945
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reflektioner...

Sitter och tar paus bland flyttkartonger och väntar på att gymet ska öppna. Skandal att ett av stans största gym har stängt mitt på dagen, nu när man har semester o för en gångs skull kan träna efter lunch.

Foten har kännts 100% frisk igår och idag, trots att jag promenerat och lyft en del och belastat samtliga senor. Frågan är när jag ska tordas ta en lättare löptur för o känna på, men det får nog vänta en vecka till innan jag törs testa något som har med foten att göra.

Gjorde en fettmätning med både impendans och kaliper igår och landade på fina 35%. Känns tryggt.

Träningsuppehållet på ett halvår nu har förstört min kropp fullständigt. Jag har rejäl mage som hänger utanför byxlinningen och finfina, grova, bilringar. Ändå känner jag mig komfortabel med sitsen. Jag har ju trots allt bara mig själv att skylla, så varför grina liksom. Det jag sabbade under dessa 6 månader i år, får jag helt enkelt bara fixa till o sen köra vidare - och försöka att inte begå samma misstag igen.

En sak är då säker och det är att jag ligger risigt till nu när jag ska ut på singelmarknaden o kika igen. Jag har inte alls något högt marknadsvärde just nu och med tanke på den ytlighet som faktiskt råder, så har jag en fin singelhöst o se fram emot lol.

Shitsamma, jag kommer ha gott om tid o fokusera på mig själv, min träning o mitt välbefinnande.

Nu när jag väl är igång med träningen igen så kan jag med lätthet konstatera att jag umgås med 0st träningsmänniskor. Någon enstaka löpare på jobbet, men annars idrottar ingen av mina vänner och ingen i min omgivning. Min sambo/ex fryste sitt träningskort nu inför sommaren med motiveringen att hon inte vill vara inomhus på gymet sommartid. Den enda motion/träning hon får är genom lite promenader.

Allt detta påverkar mig rejält negativt, riktigt negativt. Hur stark jag än är som människa o försöker köra mitt eget race, så får jag ibland träningssvackor (eller svackor överlag) och det finns helt enkelt ingen i min närhet som fångar mig, pushar mig, coachar mig osv.

Jag hade nog mått gott av att ha någon i min närhet som åtminstone är träningsintresserad och som kan ställa sådana frågor som får mig själv att ta mig i kragen o kötta vidare. Ibland behövs det bara att någon ställer en fråga, så är man på banan igen, fylld med jävlar anama.

Mitt uppdrag i höst blir att träffa o lära känna nytt folk i en ny stad och jag ska definitivt försöka befinna mig mer i träningskretsar. Bara att få höra "snacket" tror jag kommer göra mig gott.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.