2013-02-11, 10:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath
Tack mannen och grattis till att du äntligen är under 100, känns stort? 
|
Det känns galet stort  . Ett mål jag trodde skulle vara extremt svårt men äntligen klarat det  . Nu är det bara bf jakt som gäller haha
|
|
|
2013-02-11, 10:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan
*WoW* Grattis! 
|
Tack så mycket
|
|
|
2013-02-11, 18:52
|
|
Godisgris
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lärlingen
Under 100kilo nu  . Visserligen varit under i några dagar men vill gärna hålla mig där några dagar. Gått ner totalt 33 kilo nu sedan den 14augusti 2012. Känns riktigt fantastiskt
Kollar man före bilder så gråter man nästan haha!. Men man får njuta ett tag för när bf 10 nås ev lite lägre så skall jag upp sakta men säkert igen och ladda stort på att bli stor och grov, detta "smala" trivs jag inte med men vad gör man inte för att nå sina mål 
|
Snyggt jobbat
|
|
|
2013-02-11, 19:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Tänkte fråga om ett råd här. Tänkte ändra mitt program på gymmet till ett lite tyngre osvmen de flesta program jag ser e bra men på mitt gym finns en bänkpress men inget för benböj :S någottips? jag orkar inte göra som tidigare med att lyfta upp stången över huvudet o lägga den på axlarna o squata sen lyfta tillbaxs. Så tänkte om ni har några tips?
|
|
|
2013-02-11, 19:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av nitz
Snyggt jobbat 
|
Tackar  . Alltid skoj med respons på sitt arbete
|
|
|
2013-02-12, 07:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av pac83
Tänkte fråga om ett råd här. Tänkte ändra mitt program på gymmet till ett lite tyngre osvmen de flesta program jag ser e bra men på mitt gym finns en bänkpress men inget för benböj :S någottips? jag orkar inte göra som tidigare med att lyfta upp stången över huvudet o lägga den på axlarna o squata sen lyfta tillbaxs. Så tänkte om ni har några tips?
|
Frontböj?
btw, nu när jag tänker efter.. Det borde ju gå att höja där stången ligger? har du kollat så det inte går att flytta/skruva loss etc så man kan höja? finns inga fler spår en det som är "angivet" känns ju väldigt korkat att ha ett gym som dom har 1 läge på.
Kolla igenom den annars be om hjälp av personal.
|
|
|
2013-02-12, 07:08
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Finns det ingen möjlighet till att köra knäböj (alltså inget ordentlig höj- och sänkbart rack) hade jag bytt gym. Är inte knäböj i sig viktigt är benpress en fullgod ersättare.
|
|
|
2013-02-12, 07:15
|
|
Registered User
|
Nej tyvärr den är fast i ett läge  Jag får se hur man får göra  tack boys
|
|
|
2013-02-12, 09:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Första dagen på deffen igår, och la mig på 2200 kcal för att gå ner omkring 0.5 kg/veckan. Har tidigare tappat väldigt mycket vätska de första dagarna, men imorse vägde jag mer än igår, så undrar om jag inte har lagt mig på balans trots allt :O
Ska försöka sänka intaget 100-200 kcal för att se om det händer något då.
|
|
|
2013-02-12, 09:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomi
Första dagen på deffen igår, och la mig på 2200 kcal för att gå ner omkring 0.5 kg/veckan. Har tidigare tappat väldigt mycket vätska de första dagarna, men imorse vägde jag mer än igår, så undrar om jag inte har lagt mig på balans trots allt :O
Ska försöka sänka intaget 100-200 kcal för att se om det händer något då.
|
En dag är ju på tok förtidigt att göra någon utvärdering av enligt mig, hade du räknat ut att det var ett lagomt underskott tycker jag att du ska prova veckan ut iaf! Du kanske åt mer kalorisnålt igår tex (läs grönsaker etc), som väger? Drack mycket vatten? Åt mycket salt? Osv osv
|
|
|
2013-02-12, 10:28
|
|
Godisgris
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av pac83
Nej tyvärr den är fast i ett läge  Jag får se hur man får göra  tack boys
|
Frontböj var faktiskt en bra idé, annars kan du ju köra benpress för benen.
Böj är ju trots allt inget 100%igt krav.
|
|
|
2013-02-12, 11:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spikmattan
En dag är ju på tok förtidigt att göra någon utvärdering av enligt mig, hade du räknat ut att det var ett lagomt underskott tycker jag att du ska prova veckan ut iaf! Du kanske åt mer kalorisnålt igår tex (läs grönsaker etc), som väger? Drack mycket vatten? Åt mycket salt? Osv osv
|
Jag skulle nog vänta 2 veckor, nu är jag inte helt hundra på detta tänk så rätta mig om jag har fel.
Om du/man gör en deff på högt protein/kolhydrater så bör det ta längre tid att släppa vätska, dels (om jag förstått det rätt så tar det ca en vecka för kroppen att ställa om sig)
Men även så binder ju kolhydrater vätska så jag tror det kan ta lite längre tid för kroppen att släppa vätska, även om du äter endel salt.
Dock när det släpper så släpper det endel.
Är jag ute och cycklar eller har jag rätt?
Nu kanske inte personen gör på detta vis men jag personligen skulle vilja ha svar på den frågan
EDIT: gäller även i början av deffen.
Senast redigerad av shikami den 2013-02-12 klockan 11:54.
|
|
|
2013-02-12, 11:58
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Deffat en vecka nu, Högsta vikt 83,7 och lägsta 81,5. Låter det vettigt? Hade medelvikt på 82,4 förra veckan. Ligger på 2100-2200. 18 år, 177cm, ca 82kg, 17% bf (vid 84kg ungefär). Gymmar och går i skolan, ingen direkt cardio förutom att jag promenerar ett par timmar i veckan.
|
|
|
2013-02-12, 16:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Vilket program använder du för diagrammet? Bra jobbat i övrigt!
|
Gjort ett vanligt diagram direkt i Excel utifrån den rådata jag har lagrad.
Tack så mycket, men bättre ska det bli.
|
2013-02-12, 16:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spikmattan
|
Tänkte mest med tanke på att det släppte närmare 1.5 kg efter första dagen på förra deffen. Får ge det iaf en vecka för att se om jag behöver justera det.
Citat:
Ursprungligen postat av shikami
Jag skulle nog vänta 2 veckor, nu är jag inte helt hundra på detta tänk så rätta mig om jag har fel.
Om du/man gör en deff på högt protein/kolhydrater så bör det ta längre tid att släppa vätska, dels (om jag förstått det rätt så tar det ca en vecka för kroppen att ställa om sig)
Men även så binder ju kolhydrater vätska så jag tror det kan ta lite längre tid för kroppen att släppa vätska, även om du äter endel salt.
Dock när det släpper så släpper det endel.
Är jag ute och cycklar eller har jag rätt?
Nu kanske inte personen gör på detta vis men jag personligen skulle vilja ha svar på den frågan
EDIT: gäller även i början av deffen.
|
Vi får se hur det ser ut efter en vecka. Låg på kaloribalans i två veckor förra deffen (när jag trodde att jag låg på underskott) och vill inte göra samma misstag igen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.
|

|