Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-28, 15:42   #39421
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Och herr lomax skulle då inte ligga med någon annan om ett bra tillfälle yppade sig? Nåja, om de bestämt sig för att vara monogama under dejtandet förstår jag det, annars inte.
Gammal 2013-12-28, 15:42   #39422
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det viktiga är att du inte är svartsjuk. Svartsjuka skrämmer bort kvinnor fortare än kondylom. Du ska bara le och säga "aha, okej!".
Nej. Beror på vilket sätt du visar din svartsjuka.
Jokester är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 15:52   #39423
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Det viktiga är att du inte är svartsjuk. Svartsjuka skrämmer bort kvinnor fortare än kondylom. Du ska bara le och säga "aha, okej!".
Tror total brist på svartsjuka i många situationer kan få både män och kvinnor att känna sig ouppskattade.
Även om idiotisk svartsjuka knappast uppskattas av någon.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 15:55   #39424
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Tror total brist på svartsjuka i många situationer kan få både män och kvinnor att känna sig ouppskattade.
Även om idiotisk svartsjuka knappast uppskattas av någon.
Hur ter sig en acceptabel svartsjuka?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:00   #39425
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Acceptabel svartsjuka: Ligger du med honom spöar jag honom.
Oacceptabel svartsjuka: Ligger du med honom spöar jag dig.

Nej, men det är väl ganska normalt att man bestämmer att man inte ligger med andra när man dejtar, men man får se till att ta upp det då, och inte bara förutsätta.
Gammal 2013-12-28, 16:00   #39426
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Var på min första date igår sedan mitt förhållande tog slut. Det var riktigt jäkla bra. Får se vart det tar vägen.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:01   #39427
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Du visar för din kvinna att hon är din och att du inte tänker dela med dig av henne. På ett bestämt sätt, inget gnällande.
Jokester är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:03   #39428
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
När jag blev flirtad med väldigt odiskret tog min flickvän upp det som något obehagligt och vi pratade om det. Det kändes skönt att hon brydde sig men inte gick i taket.
Jag har gjort detsamma, det är inte så kul när folk raggar ohöljt på ens partner, tycker jag iaf.

Hade jag fått en verbal uppmaning att aldrig prata med tjejen ifråga, eller en utskällning för något jag inte styrde över så hade jag blivit förbannad.

Förstår inte om ni pratade om just dating eller i förhållanden, men det förekommer väl i båda. Lite annorlunda omständigheter.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2013-12-28 klockan 16:04.
Gammal 2013-12-28, 16:40   #39429
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Enligt min erfarenhet: Tjejen man träffar ska kunna bli gruppsexad av tre herrar som var och en är längre, snyggare och mer välutrustad än en själv, samtidigt som hon skriker så högt av njutning att glas i rummet krossas, och man ska kunna stå bredvid och titta på spektaklet i fem timmar utan att man avslöjar med minsta läte eller gest att man ens är en aning svartsjuk. Svartsjuka som ter sig svårare än så leder till dumpning.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:44   #39430
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Acceptabel svartsjuka: Ligger du med honom spöar jag honom.
Oacceptabel svartsjuka: Ligger du med honom spöar jag dig.

Nej, men det är väl ganska normalt att man bestämmer att man inte ligger med andra när man dejtar, men man får se till att ta upp det då, och inte bara förutsätta.
Låter ju lite mer adekvat.
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Du visar för din kvinna att hon är din och att du inte tänker dela med dig av henne. På ett bestämt sätt, inget gnällande.
Utveckla
Citat:
När jag blev flirtad med väldigt odiskret tog min flickvän upp det som något obehagligt och vi pratade om det. Det kändes skönt att hon brydde sig men inte gick i taket.
Jag har gjort detsamma, det är inte så kul när folk raggar ohöljt på ens partner, tycker jag iaf.

Hade jag fått en verbal uppmaning att aldrig prata med tjejen ifråga, eller en utskällning för något jag inte styrde över så hade jag blivit förbannad.

Förstår inte om ni pratade om just dating eller i förhållanden, men det förekommer väl i båda. Lite annorlunda omständigheter.
Mhm, jo det var ju bra att hon höll den linjen, och det gav ju bra resultat

Jag själv blir aldrig svartsjuk (eller har aldrig blivit det än så länge)
Men skulle någon vara inne på mitt revir mer än vad jag anser är ok så skulle jag markera det, men då mot inkräktaren och inte min kille
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:45   #39431
jenni
Banned User

Citat:
Enligt min erfarenhet: Tjejen man träffar ska kunna bli gruppsexad av tre herrar som var och en är längre, snyggare och mer välutrustad än en själv, samtidigt som hon skriker så högt av njutning att glas i rummet krossas, och man ska kunna stå bredvid och titta på spektaklet i fem timmar utan att man avslöjar med minsta läte eller gest att man ens är en aning svartsjuk. Svartsjuka som ter sig svårare än så leder till dumpning.
Haha din galning
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:47   #39432
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Jag själv blir aldrig svartsjuk (eller har aldrig blivit det än så länge)
Men skulle någon vara inne på mitt revir mer än vad jag anser är ok med så skulle jag markera det, men då mot inkräktaren och inte min kille
Jo, det är nog en smart grej. Ibland är det partners fel som uppmuntrar ett flörtigt beteende hos inkräktaren som du säger. Ibland är det bara en inkräktare som lägger näsan i blöt.

Man bör väl försöka se vem som gör vad helt enkelt. Om det nu är din partner som flörtar med en "inkräktare" tycker jag det vore rejält taskigt av dig att klämma åt denne, hon kanske inte ens vet att din partner är upptagen. Då är det ju din kille som ska ha en utskällning.
Men om en brud är rejält flirtig med din kille, då är det verkligen henne du ska snacka med.
Gammal 2013-12-28, 16:52   #39433
jenni
Banned User

Citat:
Jo, det är nog en smart grej. Ibland är det partners fel som uppmuntrar ett flörtigt beteende hos inkräktaren som du säger. Ibland är det bara en inkräktare som lägger näsan i blöt.

Man bör väl försöka se vem som gör vad helt enkelt. Om det nu är din partner som flörtar med en "inkräktare" tycker jag det vore rejält taskigt av dig att klämma åt denne, hon kanske inte ens vet att din partner är upptagen. Då är det ju din kille som ska ha en utskällning.
Men om en brud är rejält flirtig med din kille, då är det verkligen henne du ska snacka med.
Jo det är sant, men så har aldrig fallet varit, jag brukar säga rätt tidigt att om vi är ett par och spelar spelet ihop, gäller samma regler oss båda. Det brukar vara tillräckligt för att killen ska låta bli att se åt vänster, för han vet att jag kan då göra samma sak och ännu värre.
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 16:55   #39434
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Jo det är sant, men så har aldrig fallet varit, jag brukar säga rätt tidigt att om vi är ett par och spelar spelet ihop, gäller samma regler oss båda. Det brukar vara tillräckligt för att killen ska låta bli att se åt vänster, för han vet att jag kan då göra samma sak och ännu värre.
Jag är kanske naiv om jag tror man kan få ett förhållande monogamt för att man helt enkelt inte vill ha någon annan.
Varför inte bara dumpa och gå vidare snarare än bemöta otrogenhet med mer otrogenhet?
Gammal 2013-12-28, 17:01   #39435
jenni
Banned User

Citat:
Jag är kanske naiv om jag tror man kan få ett förhållande monogamt för att man helt enkelt inte vill ha någon annan.
Varför inte bara dumpa och gå vidare snarare än bemöta otrogenhet med mer otrogenhet?
Det skulle jag inte göra, men det är en bra förklaring som når fram.
Jag tror inte på förbud, däremot tror jag att en kille vill ha sin tjej försig själv och då undviker riskera det. Men det som är förbjudet är ofta väldigt lockande just för att det är förbjudet.
jenni är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:37.