Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-30, 15:57   #376
Sundqvist
Winners Never Quit

Sundqvists avatar

Reg.datum: Jan 2010
gött pass, men hur grubblat som fan, VAD FAN ÄR DRAGONFLAGS ? =E
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 16:59   #377
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
http://dragonflag.blogspot.com/2008/...gon-flags.html

Fast jag är så svag så jag lägger bara fokus på excentriska fasen, tar bra som fan eftersom jag är sjukt svag i magen. Grym magövning f.ö
Gammal 2010-04-30, 17:26   #378
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg

Gammal 2010-04-30, 17:42   #379
joasimo
Hockeybög deluxe

Reg.datum: Mar 2009
Bra ryggpass, veckans höjdpunkt enligt mig! Du kör inte hantelrodd eller skivstångsrodd något? Det utvecklade min rygg rejält och fick min chinsträning till nya nivåer!
joasimo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 18:39   #380
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av joasimo Visa inlägg
Bra ryggpass, veckans höjdpunkt enligt mig! Du kör inte hantelrodd eller skivstångsrodd något? Det utvecklade min rygg rejält och fick min chinsträning till nya nivåer!
Hehe, jadå de rullar men höjdpunkt är de inte Brukar köra hantelrodd men har bytt ut den mot enhandsrodd istället, när man sitter ner och drar i ett handtag åt gången... Körde däremot inte den idag eftersom jag var lite sliten. Skivstångsrodd har jag provat en gång, men det gick åt helvete. Får nog ta och lägga in en av dem i passet framöver
Gammal 2010-05-01, 17:22   #381
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Skön träningsvärk i ffa magen idag Även latz, lite trapz... Triceps. Skönt. Idag blir det bara fortsätta ta det lugnt, blev utgång igår så man är lagom lattjo idag. Hoppas på att väga in under 87 kg på måndag, borde fara å löpa imorrn typ.

Tröck.
Gammal 2010-05-01, 23:55   #382
joasimo
Hockeybög deluxe

Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Skön träningsvärk i ffa magen idag Även latz, lite trapz... Triceps. Skönt. Idag blir det bara fortsätta ta det lugnt, blev utgång igår så man är lagom lattjo idag. Hoppas på att väga in under 87 kg på måndag, borde fara å löpa imorrn typ.

Tröck.
Härligt, då måste du ha krigat på bra förra passet! Men vart är högrepsen? Jag vill se mer av dom

Du är inte sugen på dra något pass nån gång framöver på Iksu? Alltid roligt att prova på och träna med någon annan, än dom gamla vanliga träningspolarna.
Gammal 2010-05-02, 20:40   #383
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Härligt, då måste du ha krigat på bra förra passet! Men vart är högrepsen? Jag vill se mer av dom

Du är inte sugen på dra något pass nån gång framöver på Iksu? Alltid roligt att prova på och träna med någon annan, än dom gamla vanliga träningspolarna.
Haha ja man hoppas ju, vet att inte träningsvärk är något kvitto på hur bra man har tränat men för mig personligen känns det alltid bättre ifall man har en fet jävla träningsvärk någon dag efter... Tycker du inte mina högreps duger? :/ Blir nog 4 set på alla övningar á 8-12 repetitioner från och med nästa vecka, det måste väl ändå klassas som högreps?

Ja fan, lätt på! Brukar träna med polarna som varierar mellan två och tre st utöver mig på IKSU, men det vore skoj. Kanske inte på ryggdagen om du ska köra chins men...
Gammal 2010-05-02, 22:56   #384
qubie
Jul-John

qubies avatar

Reg.datum: Feb 2005
bilder och mått tagna idag, bjud upp till dans din stora jävel
qubie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-03, 17:18   #385
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av qubie Visa inlägg
bilder och mått tagna idag, bjud upp till dans din stora jävel
Kommer en liten redogörelse snart, först morgonvikten.... Huja.

Morgonvikt v.18: 87.3 kg (+0.3 kg)

Eh... Fest i fredags, smällde i mig ett glasspaket söndagkväll, sket inget på morgonen så jag hoppas vikten var lite mindre... Fantastiskt att jag lyckas öka i vikt trots att jag slutat med kreatin sedan i måndags. Börjar bli fet på riktigt.
Gammal 2010-05-03, 18:21   #386
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Jaha, förra inlägget försvann visst men here goes.

En liten redogörelse, sammanfattning, planering, strukturering, upplägg och målsättning den kommande månaden, minst.

Har tränat tidigare, hur det har sett ut och gått har stått på flera ställen tidigare i journalen så det är ingen vits att skriva upp. Däremot sista tidens tränande tas med. Flyttade till Umeå i höstas för att börja studera. Körde 20 pass från slutet aug- slutet december, varav 12 st var bröst/bicepspass.

Drog igång en lite mer seriös satsning från och med den 12 januari, och har med säg två missade träningsveckor + något enstaka pass gått som smort. Med mina mått mätt. Vägde in på lite drygt 80 kg då, har blivit något av en ofrivillig deff vilket resulterat i +7kg på den tiden. Aldrigt vägt så mycket och har väl gått upp lite för fort vilket har medfört en hel del fett, och lite muskler. Hoppas jag.

Varierat mellan 3x3-6 och körde även en sväng högreps 10-12 för första gången någonsin, vilket kändes bra. Kommer från och med idag köra ytterligare en högrepssväng, denna gång 4 veckor. Kommer öka från 3 till 4 set och sikta på 10-15 repetitioner i de allra flesta övningar. Sen finns det vissa övningar där jag helt inte ens fixar 10 repetitioner, som t ex chins, dragon flags, finnen. Men det får vi helt enkelt jobba på.

Tog igår bilder och körde mått, vägde in på vikten 86.9 kg, på kvällen. Bilderna sparar jag nog på tills "deffen" är klar, men måtten hade jag tänkt redovisa. "Deffen", jag har alltså tänkt försöka gå ner ett par kg under främst en månad och sedan kanske fortsätta om resultatet inte blev som jag tänkt mig. Jag vill inte deffa speciellt mycket, jag har knappt några muskler men samtidigt är jag lite väl stor, så det ska bli spännande och intressant. Hoppas kunna lära mig endel om min kropp och min träning under tiden.

Mäter och väger inte maten just någonting utan ska se hur pass bra känsla jag har för det här... Har ändå relativt bra koll på vad olika saker innehåller, tror jag. Sedan får vi se om uppskattningen är helt åt helvete eller hur det går. Ska iaf försöka dra ner kolhydratintaget främst, samtidigt som jag ska försöka få in mer protein då jag i nuläget inte får i mig nog mycket.

Satans lång text, som vanligt. Kör måtten i ett separat inlägg. Kram.
Gammal 2010-05-03, 18:30   #387
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Mått igår söndag 2 maj 2010 ca 20.30.

Längd: 186 cm
Vikt: 86.9 kg

Midja(över naveln): 89 cm 88,5 cm (spänd)
Höfter: 90 cm
Axlar: 120,5 cm 122,5 cm (spänt)
Bröst: 109 cm 111,5 cm (spänt)
Höger överarm: 35,5 cm 38,5 cm (spänt)
Vänster överarm: 35 cm 37,5 cm (spänt)
Höger underarm: 30 cm 30,5 cm (spänt) 32 cm (gn)
Vänster underarm: 29,5 cm 30,5 cm (spänt) 31,5 cm (gn)
Höger lår: 59 cm 59,5 cm (spänt)
Vänster lår: 59,5 cm 60 cm (spänt)
Höger vad: 37 cm (samma spänd)
Vänster vad: 37 cm (samma spänd)
Rumpa: 98 cm

Min kompis som mätte mig och tog korten, så man får väl räkna med en viss felmarginal i bägge riktningar. Spontant så är mina vader så sjukt små, benen släpar som fan och magen är på tok för stor. Annars ser jag på bilderna att det främst är min vidd som har tagit sig de här fyra månaderna, och det känns riktigt kul.

Blir bröst/biceps på dryga timmen, ser fram emot högrepsen och hur pass bra kroppen orkar.

Tröck.
Gammal 2010-05-03, 18:33   #388
joasimo
Hockeybög deluxe

Fina mått! Sedan tycker jag som du säger ska variera dig mycket, jag varierar mig nästan varje pass och har fått väldigt bra ökning speciellt på massan

Tycker de låter klokt med en mindre deff om du inte är helt nöjd med kroppen och tycker att du har lite för många kilon över.. jag försöker själv köra så långsam bulk som är möjligt!
Gammal 2010-05-03, 18:52   #389
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Fina mått! Sedan tycker jag som du säger ska variera dig mycket, jag varierar mig nästan varje pass och har fått väldigt bra ökning speciellt på massan

Tycker de låter klokt med en mindre deff om du inte är helt nöjd med kroppen och tycker att du har lite för många kilon över.. jag försöker själv köra så långsam bulk som är möjligt!
Ja, ska försöka variera mig, kroppens känns rätt sliten efter alla lågreps nu. Tack förresten.

Ja, precis Blir ju bara en liten, glömde skriva att jag kommer försöka lägga in lite kondition här och var så jag slipper äta så jävla lite... Sen har jag fortfarande lovat att ställa upp i Blodomloppet 1 mil 20 maj, synd mina jävla benhinnor strejkar bara.
Gammal 2010-05-03, 22:44   #390
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Bröst/biceps idag, runt 20.40 på IKSU.

Bänkpress

2x10 80 kg
1x9 80 kg
1x7+1 80 kg - kass uthållighet

Lutande hantelpress

3x10 26 kg
1x8 26 kg - rejält slut, framförallt i vänstern

Knästående flyes i cable

2x10-12 30 kg
1x15 27.5 kg - sänkte för bättre kontakt, missade köra ett fjärde set

Chest press

1x10 60 kg - horisontellt grepp
1x8+1 60 kg - samma
1x10 50 kg - vertikalt grepp, mer flyes
1x12 40 kg - samma, sjuk pump i pecsen, svag som fan osv, helt slutkörd

Pullups

1x4 KV - lite för brett grepp
1x4 KV - smalare grepp
1x3+1 KV - kass, svag, sämst, tog mkt underarmar

Axoncurls

1x10 15 kg
2x10 22.5 kg
1x9+1 22.5 kg
1x12 20 kg - sjuk pump i armarna, över- som under

Enhandsscottcurl

2x10 10 kg
1x12 8 kg
1x14 8 kg - rätt mör.... jättepump etc

Ganska skönt pass, det är lite tråkigt att man har så dålig uthållighet i musklerna bara. Men satan vilken pump man får av högreps alltså... Obeskrivbar. I bröst men framförallt i armarna, fyfan. Sova nu, ben/vader/rotator imorrn.

Tröck.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.