2007-09-03, 20:18
|
|
omanlig
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av regus
Saken är att man har mindre kontroll när man dricker ur dunken som är köpt av gubben larson. Man vet ofta inte hur starkt det är.
|
Om det vore lagligt och jag gjorde det själv, hade jag ju kunnat mäta alkoholhalten?
Sen om man är van sprit drickare märker man om ens sprit är 40%-65% eller att man helt enkelt vart full ovanligt snabbt den dagen.
|
|
|
2007-09-03, 20:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av XroW
Det var pga rädsla männsikor lät Sadam hussein och andra Diktaturer regera.
Du är säkert för det med ...
|
Dålig jämförelse. JA det är en kass jämförelse.
Att jämföra alkohol med diktatorer som har makt, militär och förmågan att starta krig är blåögt och naivt. Det är lite lättare att förmå sin sambo att sluta dricka än att säga till sin politiske ledare eller politiske motpart att lugna ner sig med styrandet av landet.
|
|
|
2007-09-03, 20:20
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Det var pga rädsla männsikor lät Sadam hussein och andra Diktaturer regera.
Du är säkert för det med ...
|
Precis samma sak du. Woho 10 poäng till dig.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2007-09-03, 20:22
|
|
omanlig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Dålig jämförelse. JA det är en kass jämförelse.
Att jämföra alkohol med diktatorer som har makt, militär och förmågan att starta krig är blåögt och naivt. Det är lite lättare att förmå sin sambo att sluta dricka än att säga till sin politiske ledare eller politiske motpart att lugna ner sig med styrandet av landet.
|
Ja sant.
Men staten ska väl ändå inte använda rädsla som ett maktmedel?
|
|
|
2007-09-03, 20:22
|
|
Regustered Abuser
|
Citat:
Om det vore lagligt och jag gjorde det själv, hade jag ju kunnat mäta alkoholhalten?
Sen om man är van sprit drickare märker man om ens sprit är 40%-65% eller att man helt enkelt vart full ovanligt snabbt den dagen.
|
Ja, men skulle ungarna kunna mäta alkoholhalten?
Även om det skulle vara olagligt och sälja, skulle det endå säljas pga utbudet och efterfrågan. Det är lika olagligt att köpa ut från systemet. Men det görs endå.
Är en 16åring en van alkoholdrickare?
|
|
|
|
2007-09-03, 20:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja sant.
Men staten ska väl ändå inte använda rädsla som ett maktmedel?
|
Gör de enkom det? Jag tycker nog att det är ett bra verktyg om det innebär att fler ungdomar överlever år efter år. Finns otroligt många som inte kan hantera sin sprit. Med HB i bagaget blir det ännu värre om det går överstyr.
|
|
|
2007-09-03, 20:24
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ja, men skulle ungarna kunna mäta alkoholhalten?
Även om det skulle vara olagligt och sälja, skulle det endå säljas pga utbudet och efterfrågan. Det är lika olagligt att köpa ut från systemet. Men det görs endå.
Är en 16åring en van alkoholdrickare?
|
Folk bränner fortfarande hemma och säljer, de lär garanterat fortsätta med det. Jag tror inte att folk bränner hemma och säljer nu bara för att det skulle bli lagligt att bränna hemma om det fortfarande är olagligt att sälja.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2007-09-03, 20:26
|
|
Registered User
|
Faktum kvarstår att HB är jävligt billigt och helt ärligt nu, skulle ni tacka nej till 5 liter sprit för 500 spänn? Eller ännu billigare.
Folk som köper HB har generellt svårt för att sätta stopp för sitt drickande och häver i sig kopiösa mängder. Det är empiriska erfarenheten jag upplevt och hört från andra.
|
|
|
2007-09-03, 20:28
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Faktum kvarstår att HB är jävligt billigt och helt ärligt nu, skulle ni tacka nej till 5 liter sprit för 500 spänn? Eller ännu billigare.
Folk som köper HB har generellt svårt för att sätta stopp för sitt drickande och häver i sig kopiösa mängder. Det är empiriska erfarenheten jag upplevt och hört från andra.
|
Det finns olika sprittaxileverantörer i GBG som säljer 1liter Absolut Vodka för 100:-. Alltså samma literpris men "riktig" alkohol. Att spriten dessutom kommer till dörren är ganska så uppskattat om man har förfest eller whatever.
Jag tror att de flesta skulle välja sprit på flaska framför dunken om det inte är ritkigt stora prisskillnader.
|
Citat:
|
|
|
|
2007-09-03, 20:28
|
|
omanlig
|
Citat:
Gör de enkom det? Jag tycker nog att det är ett bra verktyg om det innebär att fler ungdomar överlever år efter år. Finns otroligt många som inte kan hantera sin sprit. Med HB i bagaget blir det ännu värre om det går överstyr.
|
Svårt att avgöra?
Nepp det finns väldigt många som inte kan hantera sprit, det är faktiskt väldigt sant. Men en 16åring contra en 20åring som börjar dricka på took för mycket, vem upptäks först?
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Folk bränner fortfarande hemma och säljer, de lär garanterat fortsätta med det. Jag tror inte att folk bränner hemma och säljer nu bara för att det skulle bli lagligt att bränna hemma om det fortfarande är olagligt att sälja.
|
+1
|
|
|
2007-09-03, 20:29
|
|
Regustered Abuser
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Du tror inte marknaden skulle öka om själva tillverkningen släpps fri?
|
|
|
|
2007-09-03, 20:30
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
|
Men kommer dessa personer bli fler om man upphäver förbudet? De lyckas ju få tag på HB i dagsläget.
|
|
2007-09-03, 20:31
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Du tror inte marknaden skulle öka om själva tillverkningen släpps fri?
|
Jag tror fortfarande inte att folk skulle välja hb framför annat bara för att det är lagligt att bränna hemma nej. Folk som vill bränna hemma gör det nu också även om det är olagligt.
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Svårt att avgöra?
Nepp det finns väldigt många som inte kan hantera sprit, det är faktiskt väldigt sant. Men en 16åring contra en 20åring som börjar dricka på took för mycket, vem upptäks först?
+1
|
Vem upptäcks först?
Motfrågan är då: Vem dör först?
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Arch Enemy-Revolution Begins Är en bra skiva. Me like
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.
|

|