2009-08-20, 08:47
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag satt och avinstallerade massor med skit i Windows och plötsligt så blev alla bokstäver och siffror fetstil eller kursiv. Hela windows och alla program blev det såhär.. och det hjälper inte att byta tema i windows, wtf halp?
|
|
|
|
2009-08-20, 08:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
tanka ner en ny tahoma(tror det e den) font, installera den och presto...
|
|
|
|
2009-08-20, 08:56
|
|
|
Mother love bone
|
Vart laddar man ned den bäst? Googlat lite men verkar finnas töntar som tror man ska betala, elelr så sidorna ut som tysk hemporr
|
|
|
|
2009-08-20, 09:01
|
|
|
Mother love bone
|
Skitsamma jag nollställde det på något sätt i windows men alla program anser ju fortfarande att de ska va bold, så man får väl sitta och ändra här och där.
|
|
|
|
2009-08-20, 09:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
testa den kanske....kan va lite meckigt att ta reda på exakt vilken font som saknas eller e korrupt.
|
|
|
|
2009-08-20, 16:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ingen större skillnad i prestanda, så man köper det som är billigast per gb.
|
Okej, får väl kanske bli det paketet då som jag tror du länkade
|
|
|
2009-08-20, 17:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Sorry för dubbelposten nu men måste få svar på denna saken med innan man köper paketet..
Funderar på om man behöver byta nätaggregatet innan??! Vill ju inte stå där med en dator som inte klarar driva allt
Detta paket:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346430
Med dessa sakerna i datorn:
-Geforce 8500gt silent
-Ljudkort 7.1 creative
-Jag TROR det är ett 400w nätaggregat
Mvh
|
|
|
2009-08-20, 17:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Åhh, vad skönt. Jag har under en jävligt lång tid retat mig till vansinne på ett felmeddelande "COM Surrogate, osv....) som dök upp varenda gång jag gick in i någon av de mappar där jag har filmer. Tog tag i det idag, och det var ju inte precis svårt att bli av med. Avinstallerade Nero-skiten, så löste det sig. Jag måste verkligen bättra på mitt dator-självförtroende. Så fort något kukar sig, blir det bara ett verbalt utbrott, följt av en stor suck, och sedan ger jag upp. Ofta är det ju bara en googling bort, och det brukar ju faktiskt gå bra när jag väl orkar försöka.
När jag ändå är här, så kan jag ju fråga: Klarar VLC av Idx-filer?
|
|
|
2009-08-20, 17:26
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80
När jag ändå är här, så kan jag ju fråga: Klarar VLC av Idx-filer?
|
Jepp. Har för mig att du måste ha VobSub installerat dock.
|
|
2009-08-20, 17:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jepp. Har för mig att du måste ha VobSub installerat dock.
|
Tog hem det för ett tag sedan, men jag fattade inte ett skit, så jag blev förbannad och avinstallerade det igen. 
Jag måste ha flummat med något när det gäller VobSub, för man skulle ju sitta i en evighet och verifiera bokstäver och tecken som förekom i texten.
|
|
|
2009-08-20, 17:34
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80
Tog hem det för ett tag sedan, men jag fattade inte ett skit, så jag blev förbannad och avinstallerade det igen. 
Jag måste ha flummat med något när det gäller VobSub, för man skulle ju sitta i en evighet och verifiera bokstäver och tecken som förekom i texten.
|
Är tämligen säker på att VLC fixar .idx-subs utan att du behöver göra nåt speciellt. Startar dom inte själv så gå in och välj Load subtitles typ.
|
2009-08-20, 17:58
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Är tämligen säker på att VLC fixar .idx-subs utan att du behöver göra nåt speciellt. Startar dom inte själv så gå in och välj Load subtitles typ.
|
Jag får det här felmeddelandet:
Unrecognized format for 'E:\Downloads\Film\V.for.Vendetta.2005.iNTERNAL.DV DRip.XviD-UNDEAD\CD1\v.for.vendetta.2005.internal.dvdrip.xvi d.cd1-undead.idx'
Språkalternativen finns att välja i VLC:s undertextmeny, men texten dyker ändå inte upp.
Jag kanske ska testa med en ny version av VLC, Jag har nu: 0.8.6e Janus (fniss).
Såg att det finns en version: 1.0.1.
|
|
|
2009-08-20, 20:14
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Men du ska inte behöva göra något med VobSub. Bara installera, och sen fixar VLC resten. Så var det för mig i alla fall.
Sen brukar det finnas jättefina codec packs som löser det mesta. Det här t.ex:
http://www.free-codecs.com/download/...codec_pack.htm
|
|
2009-08-20, 20:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nej, det är inte bra. Är du bakom en företags- eller skolbrandvägg kan du inte öppna några portar i den. Om du inte smyger in på datacentralen och micklar i datorerna där.
Och använd inte port 80 till uTorrent överhuvudtaget. Ta ett högt, slumpvis utvalt tal. 47364 eller något i den stilen. Nu hjälper inte det i ovanstående fall, men som allmän regel.
|
Okej, thanks.
Citat:
Ursprungligen postat av The Cure
Du behöver inte ha port 80 öppen för att kunna surfa http, det är det endast servrarna som du ansluter till som behöver. Med andra ord kommer port 80 inte att vara öppen såvida det inte finns en http-server i ditt lokala nätverk.
Vill du fortfarande tanka torrent så kan du kringgå problemet med t.ex en VPN-tunnel.
|
Tack, ska kika in lite på det.
Problemet jag har med min ISP (som för övrigt är samma företag/institution som tillhandahåller min bostad) är att de har riktigt stränga regler. Så stränga regler att jag faktiskt börjat ignorera dem pga absurditeten. Man får inte använda internet till något personligt: inte ens kolla sin mail eller logga in på sin bank såvida det inte har med ens utbildning/forskning att göra. Det är alltså detta nät som majoriteten av den här stadens hundratusental studenter använder. Jag har svårt att se att reglerna efterföljs, särskilt nu under sommarlovet måste de ha förståelse att det inte finns något skolarbete att använda internet till. Detta är alltså skälet till att jag inte kan ringa upp min ISP och fråga "ehm, vill ni öppa upp lite portar åt mig? vill tanka lite krejjer på utorrent".
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2009-08-20, 22:49
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenferdinand
Sorry för dubbelposten nu men måste få svar på denna saken med innan man köper paketet..
Funderar på om man behöver byta nätaggregatet innan??! Vill ju inte stå där med en dator som inte klarar driva allt
Detta paket:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346430
Med dessa sakerna i datorn:
-Geforce 8500gt silent
-Ljudkort 7.1 creative
-Jag TROR det är ett 400w nätaggregat
Mvh
|
Beror på vad du har för nätagg, men 400w borde räcka ändå. Kör på, besviken kommer du inte bli.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.
|

|