Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-18, 01:39   #3751
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Alltid tyckt denna prestation är sjuk
Gammal 2014-12-18, 02:51   #3752
Plaad
Registered User

Plaads avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Alltid tyckt denna prestation är sjuk
Inte sett något angående honom på evigheter, detta klipp är ett av hans mer imponerande absolut!
Va alltid så imponerad av hur snabb han va i överstöt trots sin storlek.

A journey to the world of gains.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191267
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
fokuserar själv enbart på snabbhet vid samlag.. men kör på det i träningen du!
Plaad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-18, 07:19   #3753
Kedaran
Registered User

Kedarans avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
På en klubb där du får hjälp med tekniken. Tekniken är svårare att få till än ett program och det är mycket svårare att lära sig av med underligheter än att lära sig en hygglig teknik från början.
Det är självklart planen, är redan på en klubb men tänkte mer lattja runt tills mitt nuvarande program är klart. Tack för tipset iaf.
Kedaran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 08:55   #3754
exor
Registered User

exors avatar

Reg.datum: Nov 2007
Vill ha nyår... Då börjar jag med lyftning
Gammal 2014-12-19, 09:36   #3755
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Kedaran Visa inlägg
Det är självklart planen, är redan på en klubb men tänkte mer lattja runt tills mitt nuvarande program är klart. Tack för tipset iaf.
Utan att utge mig för att vara tränare i TL så skulle jag i så fall köra teknikträning som en del av uppvärmningen och sedan köra det vanliga programmet. Svårare är så behöver man inte göra det för att komma igång.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 12:10   #3756
Kedaran
Registered User

Kedarans avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Utan att utge mig för att vara tränare i TL så skulle jag i så fall köra teknikträning som en del av uppvärmningen och sedan köra det vanliga programmet. Svårare är så behöver man inte göra det för att komma igång.
Låter som en bra början tycker jag, tekniken är ju det som behöver nötas.
Har ingen som helst stress med att det ska bli tungt, utan rätt.
För närvarande kör jag SL 3 dagar i veckan och mellan det kör jag 2 dagar med intervaller + TL (lätt teknik)

Det är iaf något, men lite uppvärmning skulle nog göra gott för kroppen också!

Tack för svar
Kedaran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-20, 20:08   #3757
Leifallan
Registered User

Leifallans avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kedaran Visa inlägg
Om man vill börja lattja med tyngdlyftning, var hittar man sig ett nybörjarschema och hur många dagar är rimligt att köra i veckan? 4? 5?

http://www.alltheheavylifting.com/fi...nner-programs/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-20, 23:20   #3758
oscarovegren
Registered User

oscarovegrens avatar

Reg.datum: Jul 2014
Nytt repotage om Eleiko av Barbell Shrugged.
https://www.youtube.com/watch?v=PxNMPbNjefE
OL 85kg [ 120 + 152 ] KL SL [ 220 + 140 + 270 ]
Milen: 39:20
oscarovegren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 12:47   #3759
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av oscarovegren Visa inlägg
Nytt repotage om Eleiko av Barbell Shrugged.
https://www.youtube.com/watch?v=PxNMPbNjefE
Danke. Jag såg på att Christmas Abbots instagram att hon hade besökt Eleiko i Halmstad.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 10:50   #3760
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Jag har ett PB i ryckböj på 110 kg och har knagglat upp 111 kg vid två tillfällen (men de repetitionerna var inte så snygga så det räknas inte) men har aldrig tränat egentliga ryck. Har mest roat mig med ryckböj som uppvärmning och submaximal mängdträning för låren.

Testade ryck igår på allvar för första gången eftersom jag ändå inte kan maxlyfta p.g.a. en operation i armbågen. Jobbade mig upp från 7,5 kg (träningsstång osv) till 40 kg. Sitter idag med träningsvärk i trapsen from hell. Värker nästan fram på halsen.

Det här var kul. Det ska bli mer ryck här framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 11:27   #3761
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag har ett PB i ryckböj på 110 kg och har knagglat upp 111 kg vid två tillfällen (men de repetitionerna var inte så snygga så det räknas inte) men har aldrig tränat egentliga ryck. Har mest roat mig med ryckböj som uppvärmning och submaximal mängdträning för låren.

Testade ryck igår på allvar för första gången eftersom jag ändå inte kan maxlyfta p.g.a. en operation i armbågen. Jobbade mig upp från 7,5 kg (träningsstång osv) till 40 kg. Sitter idag med träningsvärk i trapsen from hell. Värker nästan fram på halsen.

Det här var kul. Det ska bli mer ryck här framöver.
Bra där Jag har ett PB på 100kg i ryckböj och 96kg i ryck, får alldeles för ont i handleden vid ryckböj...

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 12:11   #3762
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Bra där Jag har ett PB på 100kg i ryckböj och 96kg i ryck, får alldeles för ont i handleden vid ryckböj...
Jag kör alltid lindat när jag mängdtränar över kanske 75 kg. Enstaka gånger går jag upp på 100 utan lindor för att vänja kroppen lite men det är ingenting som hade funkat i längden. Alla PB är med hårt lindade handleder.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 23:34   #3763
Beols
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Tyngdlyftning

Tjo alla tyngdlyftare...

Jag är en ännu rätt så svag 15-åring (påväg att ändras, gått upp 20kg på ett år så det är påväg, ökat min total med ca 60-70kg) som har som mål att göra 60kg i stöt på tävling här om en månad rätt jämnt.

Jag har gjort 57 och har förmodligen något kilo till i mig. Grejen är att på 60 fastnar jag alltid i resningen, jag får en bra vändning, kommer högt med stången osv. Ryggstyrkan är inget problem. Men jag fastnar i resningen som sagt. (Jag är helt övertygad om att jag kan stöta vikten också, handlar bara om att resa sig upp med den).

Jag kör Russian squat routine för tillfället, på mon ons fre och kör ryck och stöt på tis och tors. Jag har dock dragit ner lite på ryck och stöt pga en temporär skada, en sträckning i latsen som jag förväntar mig vara över om någon vecka, ingen allvarlig skada med andra ord. Grejen är att jag tänkte köra lite mer frontböj dessa 2 dagar nu som komplement - någon som har tips på set och -rep antal för att jag ska kunna resa mig med 60 om en månad?

All hjälp är mycket uppskattad!

EDIT: God jul på er!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beols är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 23:40   #3764
Jona
Registered User

Jonas avatar

Reg.datum: Jan 2012
Hej Beols, kör ryska programmet med frontböj i stället?
Gammal 2014-12-24, 23:40   #3765
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Beols Visa inlägg
Tjo alla tyngdlyftare...

Jag är en ännu rätt så svag 15-åring (påväg att ändras, gått upp 20kg på ett år så det är påväg, ökat min total med ca 60-70kg) som har som mål att göra 60kg i stöt på tävling här om en månad rätt jämnt.

Jag har gjort 57 och har förmodligen något kilo till i mig. Grejen är att på 60 fastnar jag alltid i resningen, jag får en bra vändning, kommer högt med stången osv. Ryggstyrkan är inget problem. Men jag fastnar i resningen som sagt. (Jag är helt övertygad om att jag kan stöta vikten också, handlar bara om att resa sig upp med den).

Jag kör Russian squat routine för tillfället, på mon ons fre och kör ryck och stöt på tis och tors. Jag har dock dragit ner lite på ryck och stöt pga en temporär skada, en sträckning i latsen som jag förväntar mig vara över om någon vecka, ingen allvarlig skada med andra ord. Grejen är att jag tänkte köra lite mer frontböj dessa 2 dagar nu som komplement - någon som har tips på set och -rep antal för att jag ska kunna resa mig med 60 om en månad?

All hjälp är mycket uppskattad!

EDIT: God jul på er!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jobba på 3or ett tag i frontböjen, ganska tungt, runt 80-85%. Kör en sisådär 6-10 set. Ju oftare desto bättre, bästa sättet att öka i böj är att böja oftare. Inte att köra hårdare pass, utan just oftare. Bättre frontböj = enklare vändningar och mer benstyrka kvar efter vändningen för att orka driva stången högt i stöten.

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:07.