2008-01-30, 18:26
|
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag skrev lite här, post 12 och 15:
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ghlight=fosgen
Ute i vattendragen får vi nya förutsättningar. Binds sukralosen i bottensedementen ligger den där i en syrefattig miljö. Vad olika mikroorganismer kan gör med den då är inte lätt att veta.
Senast redigerad av Sverker den 2008-01-30 klockan 18:29.
|
|
|
2008-01-30, 19:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Vet vi hur man bryter ner sukralos över huvud taget? Alltså har vi någon teknik för det som inte är implementerad någonstans? Som är genomförbar då.
|
|
|
2008-01-31, 16:57
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
It was seen that aspartame disturbs amino acid metabolism, protein structure and metabolism, integrity of nucleic acids, neuronal function, endocrine balances and changes in the brain concentrations of catecholamines.
It was also reported that aspartame and its breakdown products cause nerves to fire excessively, which indirectly causes a very high rate of neuron depolarization.
The energy systems for certain required enzyme reactions become compromised, thus indirectly leading to the inability of enzymes to function optimally.
The ATP stores in the cells are depleted, indicating that low concentrations of glucose are present in the cells, and this in turn will indirectly decrease the synthesis of acetylcholine, glutamate and GABA.
The intracellular calcium uptake has been altered, thus the functioning of glutamate as an excitatory neurotransmitter is inhibited.
Mitochondria are damaged, which could lead to a poptosis of cells and infertility in men and also a lowered rate of oxidative metabolism are present, thus lowering concentrations of the transmitters glutamate and production of GABA.
The cellular walls are destroyed; thus, the cells (endothelium of the capillaries) are more permeable, leading to a compromised BBB. Thus, overall oxidative stress and neuro-degeneration are present.
|
Eur J Clin Nutr. 2007 Aug 8; Direct and indirect cellular effects of aspartame on the brain.
|
|
|
2008-01-31, 22:05
|
|
|
The Fat-Master
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
It was seen that aspartame disturbs amino acid metabolism, protein structure and metabolism, integrity of nucleic acids, neuronal function, endocrine balances and changes in the brain concentrations of catecholamines.
It was also reported that aspartame and its breakdown products cause nerves to fire excessively, which indirectly causes a very high rate of neuron depolarization.
The energy systems for certain required enzyme reactions become compromised, thus indirectly leading to the inability of enzymes to function optimally.
The ATP stores in the cells are depleted, indicating that low concentrations of glucose are present in the cells, and this in turn will indirectly decrease the synthesis of acetylcholine, glutamate and GABA.
The intracellular calcium uptake has been altered, thus the functioning of glutamate as an excitatory neurotransmitter is inhibited.
Mitochondria are damaged, which could lead to a poptosis of cells and infertility in men and also a lowered rate of oxidative metabolism are present, thus lowering concentrations of the transmitters glutamate and production of GABA.
The cellular walls are destroyed; thus, the cells (endothelium of the capillaries) are more permeable, leading to a compromised BBB. Thus, overall oxidative stress and neuro-degeneration are present.
Eur J Clin Nutr. 2007 Aug 8; Direct and indirect cellular effects of aspartame on the brain.
|
De flesta om inte alla påstenden här ovan verkar författarna ha hämtat från följande sida:
WORLD NATURAL HEALTH ORGANIZATION
Nu har jag inte granskat sidan men vid en första anblick verkar den vara rätt oseriös. Om det stämmer så är det pinsamt att den har använts som en legitim referens i en till synes vettig tidskrift.
|
2008-01-31, 22:11
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ja, European Journal of Clinical Nutrition är ju en rätt aktad och defintivt peer-reviewed och vetenskaplig tidskrift.
|
|
|
2008-01-31, 22:21
|
|
|
The Fat-Master
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ja, European Journal of Clinical Nutrition är ju en rätt aktad och defintivt peer-reviewed och vetenskaplig tidskrift.
|
Tyvärr är det ju så att bara för att en tidskrift är peer-reviewed är det inte en garant för att kvaliteten på alla artiklar är hög.
|
2008-04-02, 13:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
En ny review om eventuella effekter av aspartam på kort och lång sikt. Kan ju vara intressant att läs för den intresserade.
Citat:
|
The use of the artificial sweetener, aspartame, has long been contemplated and studied by various researchers, and people are concerned about its negative effects. Aspartame is composed of phenylalanine (50%), aspartic acid (40%) and methanol (10%). Phenylalanine plays an important role in neurotransmitter regulation, whereas aspartic acid is also thought to play a role as an excitatory neurotransmitter in the central nervous system. Glutamate, asparagines and glutamine are formed from their precursor, aspartic acid. Methanol, which forms 10% of the broken down product, is converted in the body to formate, which can either be excreted or can give rise to formaldehyde, diketopiperazine (a carcinogen) and a number of other highly toxic derivatives. Previously, it has been reported that consumption of aspartame could cause neurological and behavioural disturbances in sensitive individuals. Headaches, insomnia and seizures are also some of the neurological effects that have been encountered, and these may be accredited to changes in regional brain concentrations of catecholamines, which include norepinephrine, epinephrine and dopamine. The aim of this study was to discuss the direct and indirect cellular effects of aspartame on the brain, and we propose that excessive aspartame ingestion might be involved in the pathogenesis of certain mental disorders (DSM-IV-TR 2000) and also in compromised learning and emotional functioning.
|
Direct and indirect cellular effects of aspartame on the brain. European Journal of Clinical Nutrition (2008) 62, 451–462
http://www.nature.com/ejcn/journal/v.../1602866a.html
|
|
|
2008-04-02, 13:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
ohfan, jag som käkar så mkt aspartam!
funlight (till kesellan)
cola zero/pepsimax (gött på kväll)
läkerol (på jobbet)
whey-80 (ibland morgon, och alltid efter träning)
brukar bli detta varje dag
|
|
|
2008-04-02, 13:25
|
|
|
Registered User
|
Nu ska ju en sån här review givetvis tas med en nypa salt som allting annat, den här tråden är ett tydligt bevis på att det råder delade meningar om aspartamets eventuella toxicitet.
Men att foskningen fortsätter är ju oerhört viktigt då det trots allt konsumeras i ganska stora mängder. Jag försöker hålla mitt intag hyfsat lågt i alla fall, men någon liter lightläsk per vecka blir det helt klart.
|
|
|
2008-04-02, 15:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
men någon liter lightläsk per vecka blir det helt klart. 
|
får man fråga varför?  ditt energibehov är väl så pass stort att du inte behöver dricka lightläsk energins skull. är det för smaken eller annat?
|
2008-04-02, 15:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lectris
får man fråga varför?  ditt energibehov är väl så pass stort att du inte behöver dricka lightläsk energins skull. är det för smaken eller annat?
|
Jag är ju viktstabil som det är nu. Varför ska jag då överstiga det energiintaget med en massa extra socker?
Och vill jag få i mig extra energi är knappast läsk vad jag skulle välja först och främst.
|
|
|
2008-04-02, 16:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Sen slukar jag i mig en del Cola Zero av den anlednignen att jag älskar Cola, men klarar inte av den höga koncentrerade halten av socker tyvärr. Svider i halsen...
|
|
|
2008-04-02, 16:27
|
|
|
The Fat-Master
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
En ny review om eventuella effekter av aspartam på kort och lång sikt. Kan ju vara intressant att läs för den intresserade.
Direct and indirect cellular effects of aspartame on the brain. European Journal of Clinical Nutrition (2008) 62, 451–462
http://www.nature.com/ejcn/journal/v.../1602866a.html
|
Men det är ju samma review som Grub postade ovan.
|
2008-04-02, 16:34
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av William
Men det är ju samma review som Grub postade ovan.
|
Ja jäklar det är det ju!
Ändå kom den i mailen idag. Och det står ju dessutom 2008. Jag postade abstraktet men Grub postade diskussionen. Därav missen.
|
|
|
2008-04-02, 20:50
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Men du! PMa mig om hur du får såna där saker på mailen! Jag vill också vara prenumerant, och jag antar att jag har samma behörighet/rättighet som du har, iom skolan.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:03.
|

|