Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-30, 21:11   #361
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Tränade igår och har tränat idag.

Styrketräning Press + Handbollsträning den 29:e Augusti 06
Dips
8
8
8

Bättre än senast ivf.

Pec-dec
10plattorx8
10plattorx6
9plattorx8

Körde detta pga axeln.

Incline flyes
21,5x10x3

Militärpress
3 set på lätt vikt, kände bara lite på det.

Frenchpress med hantel
15x8
22,5x10 PB

22,5x8
20x8

Sidolyft
10x8x3

Handboll 1,5 h

Gick riktigt bra, kände en del i axeln men inte så farligt.

Handbollsträning den 30:e Augusti 06, 2h

Bra idag också, även om det inte var fullt så bra som igår. Kände lite i axlen och använde således en annan skotteknik med mer fart. Fick på riktigt bra skott för det mesta, mycket beröm av tränaren i största allmänhet både idag och igår. Känns bra.
Gammal 2006-09-03, 21:38   #362
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Hade riktigt ont i axeln på torsdagen så jag tränade inte alls utan rehabade bara. Gjorde samma sak under fredagen och på den kvällen åkte vi till Ystad på inbjudningsturnering. Detta innebar att förra årets SM:vinnare för juniorer, SM vinnarna för åldersklassen under (dvs de som är juniorer i år), SM fyran och SM femman var med, förutom detta så var det några sämre lag.

Vi spelade första matchen mot RIK, en match som vi egentligen kontrollerade helt, testade 6-0 försvaret som fungerade utmärkt för att efter 15 min gå ut på vårt fruktade 3-2-1 vilket ställde RIK ytterligare. Vi ledde i stort sett hela matchen fram tills det att det börjar närma sig slutet och vi börjar bli för nervösa, slarvar och en kille går på 3 idiotavslut i rad. De kontrar istället och matchen slutar med +2 till RIK. Jag tror de gjorde 8 st spelmål på hela tiden och resten på kontring, vilket är ett oerhört bra betyg på vårat försvarsspel.

Andra matchen gick mot H43, ett av de sämre lagen i turneringen. Öppnar starkt och bra men är väldigt sega i benen och huvudet och sjunker snart in i deras tempo och spelar ganska så medelmåttigt. Jag kommer in och eftersom jag stått över första matchen(3 man /match stod över eftersom vi var så många) är jag ändå rätt tänd och på 15 min som V9 gör jag 4 ganska viktiga bollar. Gör ytterligare 1-2 i andra halvlek innan jag efter ca 8 min blir utbytt igen.

Vi vinner till slut med 4 bollar och jag är nöjd med min insats.

Tredje matchen på lördagen mot Ystads IF, ett rätt bra lag. Vi måste vinna matchen för att gå till A så vi är oerhört tända.

Jag kommer in och spelar i princip hela andra halvlek, gör inga mål framåt (spelar h9) men gör inte heller bort mig på något sätt och jag håller tätt bra bakåt.

Sista matchen går mot IFK Ystad som vann SM förra året.

Vi är grymt laddade men åker ändå på en sjuk blåsning i början och ligger under med 1-7 och 3-10. Vi börjar kämpa oss tillbaka in i matchen och har verkligen häng på dem, vi är 5 bakom, 4 bakom, 3 bakom..

Vi är uppe och är t o m 1 boll bakom innan vi åker på massa utvisningar. Våran bästa försvarspelare åker på rött kort redan 10 min in i matchen (det är dock då vi skärper oss). Vi åker på några kontringar igen och slarvar bort någon boll och slutresultatet är 5 upp till Ystad. Vi kämpar dock hela matchen, kommer upp från 7 bollars underläge och har en grym lagmoral, något att ta med sig i framtiden.
Gammal 2006-09-10, 22:55   #363
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Har varit sjuk i veckan och därför inte tränat. Var med på ett lätt pass på fredagen i handbollen och idag var mitt första gympass på länge.

Styrketräning a la Komma Igång efter Fylla sjukdom och slapphet den 10:e September 06

Drog ner på setantalen i alla övningar, körde heller inte till max i något.

Chins
5
4

Hantelrodd
36x10
36x8
31x12 strikt till tusen

Bred rodd i cable
40x12
40x12
40x15

Scottcurl
8x8
8x8

Hammercurl
12,5x8

Baksida axlar flyes
6x12
6x12

Utåtrotation
3 set x15

Arnerotation
3set x 15

Stretchade öven bröst under passet, allt för att få mer bakåtroterade axlar. Kollade på mig själv i profil och man ser pytte pytte lite av ryggen så mer kan jag fixa på hållningen.
Gammal 2006-09-12, 22:32   #364
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Kände mig inte helt 100 på träningen idag, vilket var 2 h handboll.

Nötte mkt kontringar och anfallspel, var väldigt kvavt i den hallen vi var i.. jag vet inte, det kändes inte så bra iaf. Har inte återhämtat mig helt från min sjukdom heller utan hostar lite ibland.
Gammal 2006-09-13, 20:46   #365
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Den 13:e september 06, Match

Spelade med delar av A-laget, DM.

Först ut, Varberg.

Gick ut väldigt dåligt och fick jobba oss tillbaka in i matchen, jag kom in efter ca 6 min och gjorde rätt snabbt mål. Allt gick min väg, sköt 6 skott som alla gick in klockrent. Kändes bra för att vara min första match i division 3. Jag var väldigt nöjd efteråt vilket gjorde det lite svårare att ladda om till nästa match mot HBP. Btw, vi förlorade med 17-18, lite snopet.

HBP

Även här öppnade vi väldigt dåligt och var tvugna att jobba oss tillbaka, denna matchen gick det inte fullt så bra för mig, blev tröttare och kunde inte hålla samma skärpa matchen ut, vilket kanske inte var så konstigt och jag gjorde 2 bollar och missade 5-6 st. Men men, jag tog dem iaf i rätt lägen. Även denna förlorade vi med 17-18.
Gammal 2006-09-15, 18:34   #366
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Torsdags, orientering i 40 min med idrotten.

Fredagen den 15:e September 06 - Handboll
Sista träningen innan SM, lirade först lite volleyboll, slängde sedan en del pass för att avsluta med att köra isärdragsrörelser med skott efteråt. Allt kändes bra, väldigt lite ont i axeln och skotten satt där de skulle. Avslutade med 10 min stretching. Imorgon smäller det och idag äter jag allt jag kan komma över.
Gammal 2006-09-18, 21:01   #367
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Nu har vi kommit hem från SM, vann med följande:

Match 1 IK Lågan

Vinst med 24-18 (9-10). Det började lite trevande, Lågan visade upp ett varierat och metodiskt anfallsspel som gav utdelning. Konstigt nog var koncentrationen inte på topp från vår sida, varför vi fick en hel del utvisningar (vi kom efter i en del situationer i försvaret). En bit in i den andra halvleken började motståndet att bli trötta pga vårt 3-2-1 försvar, som blev alltmer aggressivt, vilket gjorde att vi kunde kontra in ett par bollar. Dessutom började vårt anfallsspel att fungera mycket bra. Vår sista kvart var en utmärkt period, vilket räckte för seger.

Bästa målskyttar: Rikard 7, Tobbe Ö 4, Erik 4.

Match 2 Olympic/Viking

Vinst med 29-20 (9-11). Händelseförloppet var snarlikt den första matchen. Kamp och mindre bra spel från vår sida präglade den första halvleken, samtidigt som O/V visade, precis som Lågan, upp ett finessrikt anfallsspel i kombination med en bra målvakt. Med tiden blev allting mycket bättre, flytet i anfallsspelet infann sig, vårt samarbete bakåt var utmärkt, vilket gjorde att vi återigen fick enkla mål via kontringar. Den andra halvleken i denna match visade att vi definitivt är att räkna med framöver och det var utan tvekan det bästa vi har presterat denna säsong.

Bästa målskyttar: Marc 6, Erik 5, Rikard 5.

Match 3 Karlshman

Vinst med 30-11 (17-5). Denna match finns det inte så mycket att skriva om. Vi var ett par nummer större än våra motståndare. Det vi skall ta med oss är vi fortsätter att vara koncentrerade och ödmjuka trots det stora försprånget i målprotokollet. I denna match hade vi elva stycken målskyttar, vilket visar på att vi har en bra bredd i truppen.

Bästa målskyttar: Niklas H 6, Gustav 6, Tobbe Ö 4.

Match 4 IK Nord

Vinst med 34-18 (17-10). I de övriga matcherna hade vi konsekvent spelat 3-2-1 försvar. I denna match bytte vi system till 6-0. I början hade vi lite problem i vårt positionsspel, rollfördelningen var inte klar i alla lägen, vilket gjorde att vi hamnade efter i flera situationer. In i andra halvlek lyckades vi hitta allt bättre, vilket gjorde att vi kunde springa ifrån fram till en komfortabel seger.

Saxat från hemsidan.

Styrketräning den 18:e September 06 Rygg och annat

Marklyft
50x8
50x8
70x5
80x5
100x3
100x3

Var inte tungt men jag hade stora problem med startpositionen, kändes inte som om jag kom ner på ett tillfreställande sätt med ryggen och fick bra svank. Annars så var alla reps explosiva.

Kabelrodd

60x5
70x6
80x5
80x5

Stort rackarns PB, gött att lassa på lite, brukar köra denna lite senare i passet annars.

Hantelrodd

36x8
36x8

Lätt.

Baksida axlar med hantlar
7x10
7x10
7x10

Scottcurl
11x8
11x6
11x6

Hammercurl
16x8
16x6

Magmaskin
50x10
50x10
50x10

Det var nog allt.
Gammal 2006-09-19, 21:57   #368
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Handbollsträning den 19:e September 06

Gick bra, var rätt seg till en början men kom sedan igång ordentligt. Körde en del individuell teknik och jag satte snurrfinten klockrent flera gånger i rad. Jag är skitnöjd. Dock så halkade jag på en svettfläck på golvet efter ca 1h och 20 min och sträckte ljumsken så jag satt och tittade på när de andra fysade och spänstade.

Gjorde dock en 200 tåhävningar på ett ben i en massa set.
Gammal 2006-09-20, 21:55   #369
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Började en liten smygdeff ner mot de 80 i måndags, tänkte köra några veckor. Iaf, idag:

Cardio! den 20:e september 06

Löpning @ 35.40

40 sekunder långsammare än senast :/

Vet ej exakta distansen. Ca 8.
Gammal 2006-09-22, 21:25   #370
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Vila igår med massivt skolarbete :/

Handbollsträning den 22:e september 06
Rätt soft träning, det mesta går riktigt bra, efter en stund får jag dock någons häl/knä rakt in vaden och jag får sjukt ont, en muskelblödning eller bristning eller något är min gissning. Straxt innan detta har jag fått reda på att jag ska med och spela div.3 med B-laget, roligt men sämre att jag skadat mig. Jag slutför träningen och åker dit, det känns illa när jag värmer upp men när jag blir varm så glömmer jag det.

Match mot ÖHK
Vi börjar bra och tar snart ledningen och håller den i stort sett hela matchen, jag kommer in efter ca 15 min och gör 3 bollar innan andra halvlek. I andra får jag bara spela ca 5 minuter, ett dåligt beslut av coachen då han som tog min plats spelade riktigt dåligt. Jag gör inga mål. I slutet klantar vi oss och tappar våran ledning och förlorar tillslut med 22-21, oerhört irriterande och störande.

Nu är jag kall och jag har ENORMT ont i min vad, helt sjukt. Har tagit en ipren men det hjälper inte så mycket, dessutom så har jag en krypande känsla i baksida lår upp från vaden som är väldigt märklig och äcklig.

Får se om jag kan spela i matchen imorgon mot sävehof, hoppas det.
Gammal 2006-09-23, 17:52   #371
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Den 23:e september 06 Match

Mot Sävehof.

Vi har inget vidare lag och de har ett rätt bra lag med flertalet killar som spelat ett antal juniorlandskamper. Tippade att komma top 3 av så gott som alla i SM.

En svår uppgift med andra ord, även om de saknar någon stjärna.

Jag börjar matchen oerhört bra, allt är toppen, sätter 3 bollar, spelar in en och efter ca 8 min står det 4-4. Sen blir jag sjukt trött och jag måste byta. Dåligt dåligt, får lägga in löp-pass.

Vi tappar sjukt i försvaret och när det har gått 16 min så har de gjort typ 8 bollar och jag kommer in igen. Jag spelar inte lika bra nu men vi får ordning på det hela och jag avslutar halvleken som högernia, blir dock utbytt 5 min innan slutet. Vi avslutar halvleken bra.

Problemet var att vi istället för att gå i luckan och ta smällen, komma i farten och inte visa nån respekt så börjar vi omkring 8-10 min snåret att få massiv respekt för dem och behandlar dem som om de är bäst i världen. Detta gör att vi får en MASSA bollar i ryggen. Har även in några orutinerade killar som blir lurade upp på läktaren 4 ggr i rad vilket självklart gör det svårt.

Halvleken slutar med 9+ till dem.

Vi går in i andra halvlek med mycket mindre respekt, men saknar nu tanke bakom det hela och tar en del dumma avslut. Jag börjar på H9 och gör en boll. Efter 9 min tar vi time-out och bestämmer oss för att vinna sista 21 minuterna, jag går över på V9.

Efter bara typ 4 minuter är jag oerhört trött och hade behövt en syrgasmask men jag känner att jag får fan bita ihop och göra vad jag kan halvleken ut. Vi spelar bättre och jag släpper inget i försvaret och gör ytterligare 4-5 bollar från V9, missar dock en del genombrottslägen jag borde satt, detta gjorde jag även i första halvlek. Hade jag satt de lägena som jag kom klart igenom på, för jag lurade spelaren hade jag blivit 12måls skytt. Jag blir utbytt 5 min efter slutet och är på väg att spy och har blodsmak i munnen. Jag tog iaf ut mig.

Matchen slutar 40-28 till dem, en riktig målfest.

Jag är sådärnöjd med min insats, hade jag kunnat hålla nivån och skärpan som jag gjorde första 10 hade det kunnat bli riktigt bra, jag hade vart ett större hot hela matchen, kanske orkat hela tiden och vi hade fått bättre kontinuitet och mitt hot hade gjort att de andra fick bättre lägen.
Gammal 2006-09-26, 16:58   #372
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

I söndags vilade jag.

Måndags kanske jag borde sprungit eller dyl. men var rätt så upptagen hela dagen, hade nog kunnat pressa in något men vila behövs det med.

26:e September 06 Styrketräning rygg och mage
Började med att passa en kompis i bänken, det börjar gå framåt ordentlig för honom nu när han slutat med handboll, gör mig sugen på att lägga ner.
70*2 i bänken blev det för honom iaf och jag passade på att känna lite på bänkandet - jag bänkar ju inte pga min axel.

Gjorde en åtta med 2 sek stopp bröstet @ 50 kg, kändes faktiskt inget i axeln.

Sen, marklyft

50x8
70x5
95x5
110x3

Det var allt, körde inte så mycket mark eftersom tidigare nämnda polare hade ont i ryggen och inte ville gå vidare med marken och jag är en sådan god kamrat. Det kändes dock lätt och var inga problem alls med någonting idag, 115 nästa pass.

Chins
8
4
4

8 st har jag nog aldrig gjort på "träning" innan, mycket bra!

Rodd
50x12
75x6
67,5x8

Bred rodd
50x8
50x8

Baksida axlar
3 set @ maskin

3 set utåtrotation för cuffen samt 1 set inåtrotation

Viktade crunches
3 set med + 10 i 45gradigt motlut

Magmaskin

3set
Gammal 2006-09-26, 22:14   #373
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Pass 2 den 26:e September 06 - Handboll

Sjukt slö och hade ont i axeln, inte alls bra. Körde kontringar, 5 omt 6, 6 mot 5 och några inspring samt andrafas.

Senare, fys:

20 sek breda armhävning
20 sek vila
20 sek sneda crunches
20 sek vila
20 sek djupa upphopp
20 sek vila
20 sek vanliga armhävningar
20 sek vila
20 sek snabba situps
20 sek vila
20 sek rygglyft
20 sek vila
20 sek armhävningar med klapp
20 sek vila
20 sek full motion situps, hela vägen upp dvs
20 sek vila
20 sek rygglyft
20 sek vila
20 sek smala armhävningar
20 sek vila
20 sek statisk mage
20 sek rygglyft

Sen var det inget mer av det.

Körde spänsthopp, man hoppar typ bara med vristen
20*3

Skridskohopp
10*3

Jämfota så långt man kan och direkt avstamp rätt upp i luften
8*3

Sedan stretch.
Gammal 2006-09-27, 22:36   #374
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Den 27:e September 06 Handboll 1,5 h

Mest kontringar i olika former, min axel känns inte alls bra :/

Sedan en del fys i slutet:

20*2 rush
5 armhävning
20*2 rush
5 situps
20*2 rush
5 djupa upphopp
20*2 rush
5 rygglyft
20*2 rush
5 armhävning
20*2 rush
5 situps
20*2 rush
5 djupa upphopp
20*2 rush
5 rygglyft
20*2 rush
5 armhävning
20*2 rush
5 situps
20*2 rush
5 djupa upphopp
20*2 rush
5 rygglyft
20*2 rush
5 armhävning
20*2 rush
5 situps
20*2 rush
5 djupa upphopp
20*2 rush
5 rygglyft

Sedan stretch.
Gammal 2006-09-28, 20:07   #375
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Löpning den 28:e September 06

Löpning ca 5 km - tid: ca 20.

Drog på ett grymt tempo tillsammans med en annan kille och vi var i mål 3-4 minuter före alla andra. Kändes grymt bra.

Intervaller
1km
vila 2,5 min
1km
vila 2,5 min
1 km
vila 2,5
1km

Styrka

20 sek armhävningning
20 sek vila
20 sek situps
20 sek vila
20 sek rygglyft
20 sek vila
20 sek plankan
20 sek vila
20 sek armhävningning
20 sek vila
20 sek situps
20 sek vila
20 sek rygglyft
20 sek vila
20 sek plankan
20 sek vila
20 sek armhävningning
20 sek vila
20 sek situps
20 sek vila
20 sek rygglyft
20 sek vila
20 sek plankan
20 sek vila

30 sek armhävningning
30 sek vila
30 sek situps
30 sek vila
20 sek rygglyft
30 sek vila
60 sek plankan

Strech 6 minuter.
20 sek vila

Promenad hem: 25 min

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.