2007-12-27, 10:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Latsfront, julbulkig o fin.

|
Riktigt bra smak på kallingar du har må jag säga =)
resten ser fint ut de med :p
|
|
|
2007-12-27, 22:59
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Stor du blivit Skuggan!
|
LOL !
not!
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
Riktigt bra smak på kallingar du har må jag säga =)
resten ser fint ut de med :p
|
haha, brännan o kallingarna ok iaf, alltid något
|
|
|
2007-12-27, 23:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Kvällens pass:
Står vilodag + lättare cardio på dagens schema, men jag har svårt för att träna "lätt"... blev promenad med tanten, eller rättare sagt hon promenerade och jag löpte intervall mellan lyktstolparna och övade på explosiv fartökning. Jesus vad det slog ut mina ben, har varit darrig i benen hela kvällen typ...
Gutt iaf, lite dumt bara att jag endast har 2 dagar kvar till nästa benpass... men skam den som ger sig, styltorna ska tuktas.
|
|
|
2007-12-27, 23:02
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Kvällens pass:
Står vilodag + lättare cardio på dagens schema, men jag har svårt för att träna "lätt"... blev promenad med tanten, eller rättare sagt hon promenerade och jag löpte intervall mellan lyktstolparna och övade på explosiv fartökning. Jesus vad det slog ut mina ben, har varit darrig i benen hela kvällen typ...
Gutt iaf, lite dumt bara att jag endast har 2 dagar kvar till nästa benpass... men skam den som ger sig, styltorna ska tuktas.
|
Blir inte kärringen stressad av ditt kutande mellan stolpar som den värsta hanhunden?
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2007-12-28, 11:34
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Blir inte kärringen stressad av ditt kutande mellan stolpar som den värsta hanhunden?
|
Blir hon säkert, men jag lovar att hon blir mer stressad av att jag går bredvid och joggar på stället. Jag hatar promenader. Går långsamt, är tråkigt och känns knasigt i ben och knän. Ska man färdas till fots så ska man springa, thats it. !
|
|
|
2007-12-28, 12:29
|
|
|
Gubbe
|
Citat:
Blir hon säkert, men jag lovar att hon blir mer stressad av att jag går bredvid och joggar på stället. Jag hatar promenader. Går långsamt, är tråkigt och känns knasigt i ben och knän. Ska man färdas till fots så ska man springa, thats it. !
|
Jogga på ställt går ju fetbort. Det är bara otränade småtjejer som står och hoppar på det sättet. Spring eller stå still.
|
|
|
|
2007-12-28, 14:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Extra vilodag idag. Har visst benpass/högrep/hypertrofi på schemat härnäst och med tanke på att jag tog ut mig som jag gjorde på gårdagens "lätta cardio" så törs jag inte köra ben på högrep idag. Lär bara få kramp eller mjölksyra direkt. Kör imorgon istället. Ska bulka på ostbollar idag.
|
|
|
2007-12-29, 16:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens träningspass:
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Högrepetition.
Motivation: Trött, seg och oförberedd
marklyft
Hoppade över marken idag
benpress, bred och hög fotställning
1 set [ 6 x 120 kg ]
1 set [ 12 x 160 kg ]
1 set [ 12 x 180 kg ]
1 set [ 12 x 180 kg ] ökning totalvikt mot för fg pass!
stående vadpress med magbälte
1 set [ 10 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 80 kg ]
1 set [ 12 x 80 kg ]
1 set [ 12 x 80 kg ]
stående enbens lårcurl (hamstrings)
1 set [ 8 x 10 kg ]
- pass avbrutet -
SUMMERING:
Kände mig bakis eller ngt idag, trots att jag inte druckit alkohol på länge.
Blev yr, trött, seg och anfådd som fan. Efter ett tag kom illamåendet också och det blev som en klump i halsen, typ som om adamsäpplet skulle svälla?! Weird.
Började vandra hemåt och fick stanna då jag behövde spy, men det stod folk i vartenda hörn i stan så jag fick snällt hålla mig. Annars hade jag av okänd anledning kexat direkt på gatan.
Ingen aning om vad som hände, men passet blev skit och just nu mår jag skit.
Nya tag imorgon.
|
|
|
2007-12-29, 17:19
|
|
|
Gubbe
|
Citat:
Nya tag imorgon. 
|
Nog för att man aldrig kan ta igen ett missat träningspass,men det låter som om lite vila inte hade varit fel.
|
|
|
|
2007-12-30, 01:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Måste leta något positivt från dagens pass i varje fall... åtminstone lite goa märken på axlarna efter vadpressen... syns dåligt på denna bild dock..
|
|
|
2007-12-30, 08:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Blir stor skillnad på benen beroende på hur man posar, möjligen flexade du dem inte alls på latsbilden? Bra lats förresten!
Hur mår du nu då?
|
|
|
2007-12-30, 13:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Mm, det roliga är att jag har varit fotbollsspelare i div4 med de benen och varit en av de snabbare löparna på kortdistans... 100m, 3km, 5km osv. Har alltid haft en spenslig kropp men varit snabb som fan och i fotbollen var jag alltid mittfältare som fick rusa som en dåre i djupled....
Så NÅGOT finns ju under späcket där... men jag upplever att benen har börjat växa till sig nu sista halvåret då jag gått ner i vikt och börjat köra mer "riktigt". Jag misstänker att jag tidigare mest lastat på stora vikter och sedan pressat med allt annat i kroppen också förutom benen....
|
Syntes ju klart på benbilden att det iaf finns nåt därunder som sagt!
Fattar inte mycket av ditt nya träningssätt med 3 reps i 100 set men du verkar ju oerhört nöjd själv. Ska bli intressant att se om nån månad eller så hur utvecklingen har sett ut tills dess. Håller själv på och funderar på rejäla förändringar i sättet att träna.. Har alltid kört till failure i nästan allt eftersom jag har snöat in mig på det här med att "musklerna växer sig starkare när dom tvingas försöka göra nåt som dom inte riktigt klarar av". Därför följer jag din träning med ännu större intresse nu än tidigare för att se om det där kanske kan vara nåt även för mig. Rock on!
|
|
|
2007-12-30, 16:04
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Blir stor skillnad på benen beroende på hur man posar, möjligen flexade du dem inte alls på latsbilden? Bra lats förresten!
Hur mår du nu då?
|
Nej jag flexade dem inte alls på latsbilden, jag brukar aldrig flexa benen i sådana poser... har fullt sjå med att koncentrera mig på att dra in magen och spänna överkroppen, ha ha..
Ska prova ett nytt kort ngn dag med benen aningen flexade också, men faktum är att jag saknar massa för att benen ska se bra ut "relaxed". Bara o träna mer, mer, mer...
Idag mår jag bättre, än så länge i varje fall. Ska se hur det går efter träningspasset.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGunnar
Syntes ju klart på benbilden att det iaf finns nåt därunder som sagt!
Fattar inte mycket av ditt nya träningssätt med 3 reps i 100 set men du verkar ju oerhört nöjd själv. Ska bli intressant att se om nån månad eller så hur utvecklingen har sett ut tills dess. Håller själv på och funderar på rejäla förändringar i sättet att träna.. Har alltid kört till failure i nästan allt eftersom jag har snöat in mig på det här med att "musklerna växer sig starkare när dom tvingas försöka göra nåt som dom inte riktigt klarar av". Därför följer jag din träning med ännu större intresse nu än tidigare för att se om det där kanske kan vara nåt även för mig. Rock on! 
|
Well, jag ökar hela tiden just nu, så det känns otroligt bra. Jag har tränat 3 set a 6 reps hur länge som helst, kört till failure o grejs... men ville prova något nytt och upptäckte att över 10 repetitioner så är jag plötsligt svag som en kratta.
Det finns ju tre olika grupper av fibrer och jag kan ju inte direkt påstå att jag tränat med variation för dem. En av typerna stimuleras av gristung träning och explosiv träning, medan en annan tränas av mjölksyreresistans och högrepträning.
Som det är nu så varvar jag så jag bankar på de större muskelgrupperna med både lite tyngre/explosivt och lite lättare/högrep. I samtliga övningar har jag sänkt vikterna och höjt volymen (fler set på lågreps och fler reps på lågset).
Grejjen är dock att det är variationen som är det jag är mest nöjd med. Allt känns ovant, nytt och kroppen reagerar därefter och börjar utvecklas igen på nytt. För min del verkar det också vara saftigt nyttigt att få smaka på högrepträning och från att ha hatat högrepträning har jag lyckats få det roligt nu!
|
|
|
2007-12-30, 17:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Well, jag ökar hela tiden just nu, så det känns otroligt bra. Jag har tränat 3 set a 6 reps hur länge som helst, kört till failure o grejs... men ville prova något nytt och upptäckte att över 10 repetitioner så är jag plötsligt svag som en kratta.
Det finns ju tre olika grupper av fibrer och jag kan ju inte direkt påstå att jag tränat med variation för dem. En av typerna stimuleras av gristung träning och explosiv träning, medan en annan tränas av mjölksyreresistans och högrepträning.
Som det är nu så varvar jag så jag bankar på de större muskelgrupperna med både lite tyngre/explosivt och lite lättare/högrep. I samtliga övningar har jag sänkt vikterna och höjt volymen (fler set på lågreps och fler reps på lågset).
Grejjen är dock att det är variationen som är det jag är mest nöjd med. Allt känns ovant, nytt och kroppen reagerar därefter och börjar utvecklas igen på nytt. För min del verkar det också vara saftigt nyttigt att få smaka på högrepträning och från att ha hatat högrepträning har jag lyckats få det roligt nu! 
|
Ja jag har också, som du tidigare haft, svårt för högrep. Tränar på gymet med en kamrat och vi kommer med jämna mellanrum fram till att vi kanske borde slänga in en högrepsvecka.. mmmm säger vi båda men så rinner det ut i sanden och blir aldrig av för att vi egentligen inte vill
Nu har vi iaf varit kloka nog att försöka lägga av med att gå till failure i varje övning till att stanna precis innan och istället köra flera set. Tidsödande trodde vi först men har märkt att det inte är så farligt eftersom man inte behöver lika mycket vila mellan seten eller övningarna som när man failar hela tiden. Vem vet, rätt vad det är kanske vi är kloka nog att köra lite högrep också
Det där med att det är tre olika typer av fibrer i musklerna borde ju om inte annat kunna vara en sporre att komma igång med högrepen.
Vilken är den tredje gruppen fibrer?
|
|
|
2007-12-30, 17:40
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
För min del verkar det också vara saftigt nyttigt att få smaka på högrepträning och från att ha hatat högrepträning har jag lyckats få det roligt nu! 
|
wohohoo, han sa det! han sa det!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.
|

|