Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-06, 16:03   #37051
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Det känns som det är dags att ta upp detta igen. Borde vi inte starta en ny dejtingtråd snart? Jag har stenkoll på rapportera-knappen om något skulle hända. Tråden som för kolo-medlemmar samman i livliga diskussioner.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 16:13   #37052
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Det känns som det är dags att ta upp detta igen. Borde vi inte starta en ny dejtingtråd snart? Jag har stenkoll på rapportera-knappen om något skulle hända. Tråden som för kolo-medlemmar samman i livliga diskussioner.
Alltså, det enda vi behöver göra är att Mental tillräckligt med öl för att vara för distraherad för att logga in på forumet under några månader. Vem vill offra sig?
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 16:14   #37053
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Alltså, det enda vi behöver göra är att Mental tillräckligt med öl för att vara för distraherad för att logga in på forumet under några månader. Vem vill offra sig?
Och serietidningar/Spel till grubben och, eh? till Jorgen (Ingen aning om vad han nördar in på?)
Gammal 2019-03-06, 16:19   #37054
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Och serietidningar/Spel till grubben och, eh? till Jorgen (Ingen aning om vad han nördar in på?)
Åh, sorry, trodde du var den av moderatorerna som var mest på hugget med dejtingtrådar. Men ja... Kalle-Anka-tidningar, spel och glass till Grubben, och Jorgen... Hmm, vete tusan... Bodybuildingtidningar kanske?
Min bantning just nu!
Gammal 2019-03-06, 16:26   #37055
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Åh, sorry, trodde du var den av moderatorerna som var mest på hugget med dejtingtrådar. Men ja... Kalle-Anka-tidningar, spel och glass till Grubben, och Jorgen... Hmm, vete tusan... Bodybuildingtidningar kanske?
Nä, jag bara klagar högst. Men det finns andra som är snabbare på avtryckaren. Men jag delar åsikten att en dejtingtråd över lag gör stämningen sämre på kolo.
Gammal 2019-03-06, 16:32   #37056
Lafayette

Lafayettes avatar

Min tråd hade varit fylld med värme och kärlek. Inga whitefolks-konversationer och fritt från Nilz-folk.

Gammal 2019-03-06, 16:32   #37057
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Nä, jag bara klagar högst. Men det finns andra som är snabbare på avtryckaren. Men jag delar åsikten att en dejtingtråd över lag gör stämningen sämre på kolo.
Jag tror den kan vara något positivt, om jag och en-viss-annan-medlem kan hålla oss ifrån att klaga på att kvinnor har det lättare än män och om nazisterna hålls i schack... Och jag tycker det har varit lugnt med nazisterna här på sistone.

Men jag respekterar moderatorernas beslut.
Min bantning just nu!
Gammal 2019-03-06, 16:35   #37058
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Jag tror den kan vara något positivt, om jag och en-viss-annan-medlem kan hålla oss ifrån att klaga på att kvinnor har det lättare än män och om nazisterna hålls i schack... Och jag tycker det har varit lugnt med nazisterna här på sistone.

Men jag respekterar moderatorernas beslut.
Är vi uppe i fler än fem låsta trådar som specifikt hanterade dejtingfrågor, men alltså alltid spårade ur? Det känns som så.

Politik och relationer går helt enkelt inte längre på Kolo. Det startar ofta ok men spårar alltid ur, utan undantag. Låt det förbli begravt och varna alla som försöker starta upp det igen. För räkna med att folk kommer tugga fradga efter max ett par dagar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 16:41   #37059
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Är vi uppe i fler än fem låsta trådar som specifikt hanterade dejtingfrågor, men alltså alltid spårade ur? Det känns som så.

Politik och relationer går helt enkelt inte längre på Kolo. Det startar ofta ok men spårar alltid ur, utan undantag. Låt det förbli begravt och varna alla som försöker starta upp det igen. För räkna med att folk kommer tugga fradga efter max ett par dagar.
Ja, men folket på forumet byts ut, hela tiden. "Madness is doing the same thing all over again and expecting different results" kanske gäller här... Fast här blir det inte riktigt "the same thing all over again" eftersom det aldrig är exakt samma medlemmar.

Och bland oss som är gamla i gamet vill jag gärna tro att iallafall jag har fattat vad moderatorerna inte tillåter.

Förstår er poäng, säger bara att det kan funka...
Min bantning just nu!
Gammal 2019-03-08, 07:48   #37060
Termy
理学療法士

Termys avatar

Reg.datum: Aug 2003
Fungerar nyare modeller av mobilbatterier till äldre telefoner (i detta fall t.ex. nyaste note-telefonen mot äldre Note 3)?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 11:19   #37061
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Någon som har tänkt nyttja kryohålet kring nya reglerna om fackavgiften? Att man kan betala in x antal månader innan 31 mars så dras det av på deklarationen 2020? Hur går man enklast till väga?
Syftar på: https://ka.se/2019/02/15/kryphal-i-f...-fackavgiften/
Överväger att betala in avgifter för 1 år fram, borde vara fler som funderat på det?
Gammal 2019-03-08, 11:58   #37062
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Min tråd hade varit fylld med värme och kärlek. Inga whitefolks-konversationer och fritt från Nilz-folk.

Whitefolks är ju en av dem som skapar bäst meta-diskussion på hela brädan. Utan sånt blir ju tråden bara skvaller, do not want

Jag undrar om Mental prövat Firestone Walker DBA och vad han som ölnörd tycker om den isf
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 12:03   #37063
leo1
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Varför heter kollektivisters/ekologiska/flowerpower-barn ofta Lo, Siri, Elsa och liknande medan DenHårdaSkolans-barn heter Conny, Ronny, Kevin och liknande?
Gammal 2019-03-08, 12:08   #37064
Lafayette

Lafayettes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Whitefolks är ju en av dem som skapar bäst meta-diskussion på hela brädan. Utan sånt blir ju tråden bara skvaller, do not want

Jag undrar om Mental prövat Firestone Walker DBA och vad han som ölnörd tycker om den isf
Har inte heller några problem med det, vill jag flika in. Uppskattade WFs och WSs debatter i tråden. Ibland blev det för mycket när det ältades och upprepades tusen gånger och det mest blev en tråd för att få ut sin bitterhet och frustration, det är väl därför man kunde stryka de ämnade helt.
Gammal 2019-03-08, 13:55   #37065
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Varför heter kollektivisters/ekologiska/flowerpower-barn ofta Lo, Siri, Elsa och liknande medan DenHårdaSkolans-barn heter Conny, Ronny, Kevin och liknande?
För att jag tror du egentligen inte har statistik på detta.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.