Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-11-24, 07:55   #36901
dluddeckens
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
5,5/10

Ok film, fattade dock inte vem alla var som han åkte runt till. Lite oklar handling.
Tyckte tvärtom, tyckte det var skönt att det var så få personer inblandade i filmen att även en ansiktsblind dåre, som jag själv, kunde hänga med

I övrigt gillade jag stämningen i filmen, men handlingen hade behövt något mer.

Märkligt slut också.
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-11-24, 11:40   #36902
rbn
Registered User

rbns avatar

Reg.datum: Aug 2005
The Killer. Som redan nämnt får jag känslan av att den försöker vara djupare och mer genomtänkt än vad den är. Jag väntar på nån form av crescendo som ska lämna mig eftertänksam och häpnad men får det aldrig.

Det ges heller ingen introduktion eller bakgrund till vilka personerna är eller vad de pratar om även om man till viss del förstår det av sammanhanget. De är med i 1-5 minuter sen syns de aldrig igen, vilket lämnar en del frågetecken och ger en väldigt platt story och tunt slut.

Bra spelat dock av Michael Fassbender som lyckas hålla ett och samma likgiltiga ansiktsuttryck genom hela filmen. Han spelar ju psykopat trots allt.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-11-24, 16:18   #36903
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens Visa inlägg
Tyckte tvärtom, tyckte det var skönt att det var så få personer inblandade i filmen att även en ansiktsblind dåre, som jag själv, kunde hänga med

I övrigt gillade jag stämningen i filmen, men handlingen hade behövt något mer.

Märkligt slut också.
Ja handlingen var ju så oerhört enkel att den får plats på en servett. Som alla tusentals revenge-movies.

Så man satt ju och hoppades på att det skulle komma något orginellt som orsak till att göra en ny film på temat. Men det kom aldrig.

Tyckte också att dom där taffliga rubrikerna på varje "kapitel" var helt löjligt och uppenbart tarantinoinspirerat. Dom missade helt sin poäng då tarantino alltid först etablerar karaktärerna dom hänvisar till.

Hade det inte varit för Fassbender hade det varit en riktig kalkon, nu får den i bästa fall godkänt utan en millimeter mer.

Tråkigt foto och dialog. Och jag tyckte inte logiken gick ihop riktigt heller som andra påpekat. Jag vill se en Tarantino-cut full on då hade den åtminstone varit tillräckligt cool för att vara sevärd.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-11-27, 18:09   #36904
Fangface
Registered User

Fangfaces avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Uncharted var helt värdelös dock.
Usch ja. Såg den igår och den var bara för mycket. Synd för där fanns potential till något bra som de kunnat spinna vidare på om de gjort den mer seriös.
Fick mig några goda skratt iaf, dock av fel anledning.
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-11-27, 20:08   #36905
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface Visa inlägg
Usch ja. Såg den igår och den var bara för mycket. Synd för där fanns potential till något bra som de kunnat spinna vidare på om de gjort den mer seriös.
Fick mig några goda skratt iaf, dock av fel anledning.
Gammal 2023-11-28, 00:21   #36906
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Leo (2023). https://www.imdb.com/title/tt5755238/

Mysig och rolig animerad film med Adam Sandler och Bill Burr. Fin historia utan en massa moderna värderingar; snarare en film som går emot dem. Rekommenderas!
Gammal 2023-11-28, 12:54   #36907
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Här får ni en julklapp. The Killer

https://x.com/bfromthesea/status/172...699668953?s=20
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-06, 13:17   #36908
lördagsgrogg
Registered User

Killers of the flower Moon

Rätt bra, framförallt välgjord. Men visst började man skruva på sig efter 2,5 h. Tyckte sista halvtimmen med rättegången blev repetitiv då man gick igenom allt man just sett ett varv till. 7/10.

Opppenheimer lyckades vara lång betydligt bättre.
Gammal 2023-12-11, 12:10   #36909
lördagsgrogg
Registered User

Freaked (1993)

Tämligen skum film men har en viss charm. 6,5/10.

The Quest (1996)

Kändes förvånansvärt högbudget för att vara JVCD. Lite märkligt nog tycker jag det är själva fightningscenerna som känns sämst regisserade. Visst är det lite roliga gubbar av olika typer så förutsättningarna finns men man väljer att bryta av hela tiden så fort man får lite puls i filmen med vad som ska föreställa känsliga ögonblick. 6/10.

Leave the world behind (2023)

Den bygger och bygger men lyckas inte riktigt leverera på slutet. Hade kunna bli riktigt bra men ny når man inte hela vägen. 7/10.

Fast Charlie (2023)

Pierce Brosnan som åldrande hitman. Visst det spelade han redan i Matador men filmen står dock på egna ben och var tämligen behaglig. Inget nytt under solen men den är välskriven och det är man ju inte bortskämd med nuförtiden. 7,5/10.
Gammal 2023-12-11, 12:20   #36910
tomten1
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Leave the World Behind - 2,3/10

Skräp, bland de sämsta filmerna jag någonsin har sett.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-11, 13:09   #36911
bunkrulle
Registered User

bunkrulles avatar

Reg.datum: Feb 2023
Jag såg också Leave The World Behind igår

Jag tyckte att den var rätt så bra.
bunkrulle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 16:24   #36912
lördagsgrogg
Registered User

Thanksgiving (2023)

Helt ok slasher, tror det var Eli Roth som gjorde den. Betydligt över genomsnittet i genren. 7,5/10.

Krull (80-tal tror jag)

Försökte bli lite nostalgisk men somnar varje gång 20 minuter in. Tror dock utefter vad jag läst att den tar sig när själva setupen är klar. Kan inte ge betyg.

The Hangovers (2023)

Är nog en bra film men har även här problem att hålla mig vaken efter 35 minuter. Vilket är när jag tror det börjar hända något. Problemet är att filmen tar sig så god tid på att etablera allt och sin sköna 70-80 tals-stämning. Och det kunde man ha skippat då konceptet är gammalt som gatan.

Men jag tror det blir tämligen feelgood sista timmen men den har jag inte ännu sett och tvivlar på att jag kommer att göra. Men jag gillar såklart Paul Giamotto och att han tog sig tid att röka pipa som gubbar ska.

Jag är dock mer sugen på att köpa en pipa än att se sista timmen. Jag får känslan av att regissören gillar att se Giamotto puttra på lite för mycket. Han är oerhört begåvad men behöver hållas strikt för att föra handlingen framåt.

Tycker mig ha sett samma problem förut, förmodligen på grund av den där vinfilmen som blev så belönad. Han klarar inte riktigt att driva en film bara för sig själv även om han är nära.

Han är ju en strålande stjärna i ex Billions men då har han motspelare hela tiden som driver.
Gammal 2023-12-21, 16:32   #36913
lördagsgrogg
Registered User

dubbelpost.
Gammal 2023-12-21, 16:39   #36914
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Jag såg fram emot Rebel Moon men har fått rätt stinkande betyg. Någon får gärna vara testkanin som har Netflix
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 23:19   #36915
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Leave The World Behind (2023)

Apokalypstema. Skön stämning.

7/10 krockade teslor

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:43.