Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-09, 15:24   #3646
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Installerade just Windows 7, då jag till min fasa upptäckte att snabbkontrollerna för media på mitt MAC tangentbord hade slutat fungera. Finessen med dessa är att de fungerar oavsett vilket fönster som är aktivt, jag kan alltså byta låt i Spotify medans jag sitter och surfar. Lugn, bara lugn tänkte jag. I Vista fick jag fixa det md ett smidigt litet program som heter SwiftKeys. Döm om min förvåning (och oerhörda besvikelse) när programet kraschar vid start. Alltså:

1. Finns det något program som liknar SwiftKeys? Eller möjligen:

2. Vad är nästa åtgärd när ett program som fungerar i Vista inte fungerar i Windows 7? Jag har naturligtvis prövat compatiblity mode från Windows NT upp till Vista Service Pack 2.

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 21:47   #3647
Pepparkakssmurfen
Banned User

Pepparkakssmurfens avatar

Reg.datum: Dec 2004
Internet Explorer 8:

Hur tar jag bort länkarna till sidorna jag besökt från adressfältet?
Har raderat allt jag kan + gått till adressfältet och klickat på röda krysset,men sidorna jag besökt tidigare dyker alltid upp med en kort beskrining av sidan,irriterande!
Pepparkakssmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 22:51   #3648
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Installerade just Windows 7, då jag till min fasa upptäckte att snabbkontrollerna för media på mitt MAC tangentbord hade slutat fungera. Finessen med dessa är att de fungerar oavsett vilket fönster som är aktivt, jag kan alltså byta låt i Spotify medans jag sitter och surfar. Lugn, bara lugn tänkte jag. I Vista fick jag fixa det md ett smidigt litet program som heter SwiftKeys. Döm om min förvåning (och oerhörda besvikelse) när programet kraschar vid start. Alltså:

2. Vad är nästa åtgärd när ett program som fungerar i Vista inte fungerar i Windows 7? Jag har naturligtvis prövat compatiblity mode från Windows NT upp till Vista Service Pack 2.
Fuck, det fanns alltså ett program till windows som fixar det? Har också Win7 x64, och testade SwiftKeys, men som du sa kraschar det direkt. Har fan aldrig varit med om ett program som kraschar så fort. Testat alla kompabilitetslägena
Gammal 2009-08-09, 22:55   #3649
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg

http://www.efsavage.com/blog/posts/e...rd_in_windows/

Detta funkar, dock inte riktigt som du önskar, men till mig med Winamp så.
Gammal 2009-08-12, 07:33   #3650
Davil
Registered User

Davils avatar

Reg.datum: Sep 2004
Har för första gången installerat firefox 3.5.2 för första gången. Har tidigare alltid kört med IE.

Har problem med utorrent.

När jag klickar på en torrentfil så kan man välja spara, eller öppna med utorrent och jag väljer öppna med utorrent. Allt ser ut som vanligt, torrentfilen hamnar i utorrent-programmet men nedladdningen startas aldrig ?

Kör med addons : AdblockPlus, Download Statusbar & NoScript

Vad kan vara fel?
Davil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 07:45   #3651
conundrum
Registered User

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Davil Visa inlägg
Har för första gången installerat firefox 3.5.2 för första gången. Har tidigare alltid kört med IE.

Har problem med utorrent.

När jag klickar på en torrentfil så kan man välja spara, eller öppna med utorrent och jag väljer öppna med utorrent. Allt ser ut som vanligt, torrentfilen hamnar i utorrent-programmet men nedladdningen startas aldrig ?

Kör med addons : AdblockPlus, Download Statusbar & NoScript

Vad kan vara fel?
Verkar som om du har någon inställning i µtorrent som gör att torrents du lägger till inte startar automatiskt, pröva att manuellt välja att starta den. (Högerklicka)

Sedan letar du reda på i inställningar för µtorrent så att torrents automatiskt startar att laddas ner när de läggs till.
conundrum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 08:40   #3652
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av conundrum Visa inlägg
Verkar som om du har någon inställning i µtorrent som gör att torrents du lägger till inte startar automatiskt, pröva att manuellt välja att starta den. (Högerklicka)

Sedan letar du reda på i inställningar för µtorrent så att torrents automatiskt startar att laddas ner när de läggs till.
Det väljer man i rutan som kommer upp i uTorrent efter Spara som/Öppna-rutan i Firefox. "Start torrent" heter det.
Gammal 2009-08-12, 10:15   #3653
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Värmeproblem kan leda till bluescreen, right?
Gammal 2009-08-12, 10:29   #3654
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Jodå.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 10:30   #3655
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Värmeproblem kan leda till bluescreen, right?
Jepp jepp
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 10:56   #3656
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Varje JÄVLA gång jag lirat Heroes of Newerth som tagit längre än ca 50 minuter så får jag bluescreen, och straff för att ha leftat Nästa gång blir det alla fläktarna på mid-speed och att dra upp grafikkortets fläkt några snäpp.
Gammal 2009-08-12, 11:14   #3657
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Varje JÄVLA gång jag lirat Heroes of Newerth som tagit längre än ca 50 minuter så får jag bluescreen, och straff för att ha leftat Nästa gång blir det alla fläktarna på mid-speed och att dra upp grafikkortets fläkt några snäpp.
Det kan ju vara annat med om andra spel inte ger liknande resultat.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 12:07   #3658
Davil
Registered User

Davils avatar

Citat:
Ursprungligen postat av conundrum Visa inlägg

Jag har provat med att manuellt starta genom "högerklicka" i utorrent.
Det är lite underligt för med IE8 funkar det som det ska.

Efter jobbet ska jag testa att installera om utorrent och se om det blir någon skillnad.

mvh.
Gammal 2009-08-12, 12:15   #3659
Davil
Registered User

Davils avatar

Citat:
Gör rent alla fläktar från damm, ha datorchassit öppet medans du spelar nästa gång och känn försiktigt på grafikkortet efter ett tags spelande om det är stekhett eller inte.

Annars om du har överklockat så får du prova att sänka lite. Drivrutiner kan vara ouppdaterade osv.
Gammal 2009-08-12, 12:21   #3660
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Satte grafikkortsfläkten på konstant 60% nu och den höll fint i 55min, så det är nog det som överhettar. Kände på heatpipesen innan och man brände sig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:07.