Min Kung och Hertig - jag tackar ödmjukast för dessa vänliga ord, fast jag betvivlar å det grövsta speciellt Hertigens kommentar, ty som jag har förstått så är även Malax beläget i Österbotten..
Kommentarer: Den magnifike Rolf var och hälsade på, trevligt trevligt. Han böjde fina vikter i frontböj. Själv gjorde jag ett acceptabelt pass i bakböj.
Hur fan hann du photshoppa oss så snygga på så kort tid?
Riktigt trevligt igår, ser fram emot nästa karatååg snart!
Mad MS Paint skills. Jofan, vi får nog styra upp ett pass till här, det var kul med besök. OnT så har jag förbannat sjuka ben idag, Illipsoais och quads är intressanta.. Även ryggen har fått sig en omgång, så det blir väl att testa piriformismassagen och stretchen idag för att se om det skulle släppa lite.
Kommentarer: tänkte inte köra idag eftersom jag var rätt mörbultad från veckans begivenheter. Militärpressen rankar jag som @8 och det känns ju ok med tanke på att 8RM är 90.. Smalbänken får jag väl också säga var @8 - känns bra inför nästa veckas tyngre femmor. Sedan lite dips på det, ska försöka öka på volymen något.
sittande rodd 4xminiband 5x15
lat pulldown 4xminiband 5x15
face pulls 2xminiband 5x15
tid 30 min vikt 114,3 kg
kommentarer:
lätt morgonpass, nästan hela kroppen är helt mos så många av dehär serierna var rätt tuffa att genomföra. Tror det här är åttonde passet den här veckan varav hälften lätta.
Snöskottningshelvetet i full gång. Taket skottat, tog ca 4h. Främre gården skottad. Tog en timme. Nu har jag 2 mansstora högar med snö som jag borde gräva ut så jag kan röra mig på innergården. Snöhelvete. Tonvis med blöt snö. Snöhelvete.
Hur ser din tricepsstyrka ut i t.ex. scull crushers om vi säger 5rm? Hur ligger styrkan till i de olika tricepskomplementen?
Och har du någon styrkestats för någon bröstisolationsövning att dela med dig av? typ flyes!
Försöker att samla ihop lite underlag för hur styrkan i diverse isolationsövningar ser ut hos starka bänkpressare.
Visst är det en hel del annat som spelar "större" roll såsom musklernas tvärsnittsyta, längden på lemmarna, teknik osv..
Men genom att jämföra sig i diverse isolationsövningar för de nämnda musklerna får man en hum om hur man står sig om du förstår mitt resonemang.
Tjena!
Många frågor.. isolationsövningarna har jag ingen aning om, för de kör jag närapå aldrig, och ifall jag kör sådana övningar så är det frågan om a) rehab, b) prehab eller c) hypertrofi och då vanligast med alternativ a eller b.
Skullcrushers t.ex. gör slarvsylta av mina armbågar, flyes har jag gjort tungt en gång och då fick jag fina muskelbristningar över axlarna/pec minor. Så desto närmare kan jag inte ge svar på dessa frågor. Mina pers som jag kommer på rak hand ihåg i övriga moment (inte 100% säker på alla, jag är gammal och dement)
Viktigare för mig är ryggträning. Stångrodd, chins och max reps hantelrodd. Eller vad fan, vad som man än kan ro, ska man ro och rätt så mycket och rätt ofta. Ibland rätt tungt och kortare serier och ibland lite lättare och längre serier.
Sorry att jag inte kan ge desto närmare vägledning.
Till dagens pass:
Speedbänk 3x20x20, 3x60, 8x3x80
tid 20 min vikt 115,2 kg
kommentarer: fortfarande så är stora delar av kroppen mos, så jag har hållit tillbaka lite inför nästa vecka som kommer bli tyngst i den här mesocykeln.
Bänkpress, medium grepp 2x20x20, 5x60, 5x100, 5x130, 5x145, 5x155, 5x165, 5x175 5RM PR
FU bänkpress, medium grepp 5x5x140 kg
Ring dips 5x6xkv
tid 60 minuter vikt 114.9 kg
kommentarer: yeah buddy - skönt med ett till "något slags" pers. Medium greppet börjar stämma och fastän det här är 5 kg under mitt vanliga 5RM så anser jag att jag har större potential att få det här att bli bra. Tror jag får börja mangla triceps så småningom för att få en starkare lockout, farten från bröstet börjar ta sig.