2018-11-06, 18:08
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta
Vad menar du? Vi är fysiologiskt byggda för att kunna anpassa oss efter temperatur, mycket bättre än andra djur.
|
Kan du utveckla det? Rent fysiologiskt, dvs vi får ej använda kläder, någon form av skydd (byggnad, träkoja, grotta, igloo etc), AC osv.
Hur pass bra klarar vi oss då så fort temperaturen börjar krypa nedåt under 15-20 grader? Vi har ingen päls värd att nämna. I överhuvudtaget. Alls.
Vi är ju ganska beroende av vårt intellekt för att anpassa oss, människan (homo sapiens) är nog rent fysiologiskt en av de klenare djuren vad gäller anpassning skulle jag säga, om jag inte helt missat något. Vilket förvisso är fullt möjligt
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2018-11-06, 19:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Människan svettas vilket är en enorm fördel i värme som många andra däggdjur inte har. Detta gör att vi t ex långsamt kan springa i kapp djur på savannen tills de blir överhettade och kollapsar.
|
|
|
2018-11-07, 21:59
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
Varning för äcklig fotbild!!
(Klicka på spoilern och sedan högerklicka och "visa bild" för att få den stor)
Jag har en sak på foten, är detta en liktorn?!
Jag skrapar ur denna en gång i månaden, (nyskrapat på bilden) har väldigt väldigt ont emellanåt under all torkad hud där. Det riktigt pulserar ibland. Vissa skor kan jag inte ens använda tack vare den. Ibland börjar den pulsera bara jag ligger i sängen.
Har läst att liktornar inte kan försvinna om man har hallus valgus vilket jag har?
Kan jag på något sätt bli av med denna för gott? Eller är det bara lida resten av livet? Har sett att det finns någon engångssalva för liktornar, funkar en sådan isf på en sådan här stor best?
Senast redigerad av Akerhage den 2018-11-07 klockan 22:00.
|
|
|
2018-11-07, 22:08
|
|
?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage
Varning för äcklig fotbild!!
(Klicka på spoilern och sedan högerklicka och "visa bild" för att få den stor)
Jag har en sak på foten, är detta en liktorn?!
Jag skrapar ur denna en gång i månaden, (nyskrapat på bilden) har väldigt väldigt ont emellanåt under all torkad hud där. Det riktigt pulserar ibland. Vissa skor kan jag inte ens använda tack vare den. Ibland börjar den pulsera bara jag ligger i sängen.
Har läst att liktornar inte kan försvinna om man har hallus valgus vilket jag har?
Kan jag på något sätt bli av med denna för gott? Eller är det bara lida resten av livet? Har sett att det finns någon engångssalva för liktornar, funkar en sådan isf på en sådan här stor best?
|
Kollat med en läkare för att ev få remiss till hudläkare?
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
|
|
|
|
2018-11-07, 22:10
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
En läkare kan säkert diagnosticera det där och få det fixat inom ett par veckor.
|
|
|
2018-11-07, 22:13
|
|
Horny user
|
Jag drar mig alltid för att åka till läkaren i onödan. Brukar alltid ta 2-3h +ev återbesök och svårt för mig att ta ledigt från jobbet, det var därför jag chansade lite här att fråga om det var tydligt redan här att se. Tack för svar iaf!
|
|
|
2018-11-07, 22:20
|
|
?
|
Citat:
Jag drar mig alltid för att åka till läkaren i onödan. Brukar alltid ta 2-3h +ev återbesök och svårt för mig att ta ledigt från jobbet, det var därför jag chansade lite här att fråga om det var tydligt redan här att se. Tack för svar iaf!
|
Har man något långdraget medicinskt (åtminstone medicinskt-ish) problem som påverkar en i vardagen så har man väl all anledning att gå till läkaren utan att tycka att det är i onödan
|
Citat:
|
|
|
|
2018-11-07, 22:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
|
Fotsvamp?
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-11-07, 22:28
|
|
Horny user
|
Tror mer på liktorn än fotsvamp. Uppskattar jag haft den i säkert minst 8 år nu. Dock senaste åren som den gjort ont. Men ni har rätt. Jag bör nog kolla upp det. Ledsen ni fick se eländet.
|
|
|
2018-11-07, 22:46
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
8 år, då är det verkligen dags. kanske kan bli av med det lätt istället för att fortsätta dra ut på det.
|
|
|
2018-11-07, 22:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
|
Boka tid på vårdcentral. Väntetiden i rummet är kort.
|
|
|
2018-11-07, 23:25
|
|
Budget Axon
Reg.datum: Nov 2014
|
Gravidförsäkring, är det något att ha eller bortkastade pengar á la mobilförsäkring när man har drulle?
|
|
|
2018-11-07, 23:39
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks
Gravidförsäkring, är det något att ha eller bortkastade pengar á la mobilförsäkring när man har drulle?
|
Jag har odlat en mustasch nu, gratis försäkring mot att göra någon gravid.
|
|
|
2018-11-07, 23:48
|
|
Budget Axon
Reg.datum: Nov 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag har odlat en mustasch nu, gratis försäkring mot att göra någon gravid.
|
|
|
|
2018-11-08, 16:06
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2017
|
Om jag i morgon köper nybakade frallor, Tekakor på hemköp, hur får jag dessa att hålla sig bäst till lördag morgon? Papperspåse eller plastpåse? Trycka ut all luft ur påsen är det bättre än att det är luftigt? Spelar det kanske ingen roll när det bara är 1 dag?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.
|

|