Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Har personligen bojkottat HP efter hur jävla uselt jag blev bemött av deras kundtjänst. Grundproblemet var att datorn var kass och att de försökte sälja den med felaktig spec, så det måste ju inte gälla den modellen du kollar på..
Oavsett så hade jag nog tagit macbooken om du inte är väldigt beroende av Windows.
|
Jag är van vid windows och programmet arcgis som jag ibland använder funkar nog bara på windows, det går ju att köra dubbla operativsystem men det känns lite bökigt då man är ovan, då måste man ju även köpa en ny licens så då blir macbooken ännu dyrare jämförelsevis. Tjejen har dock en imac så hon är van vid det operativsystemet.
HP-datorn jag har tittat på verkar ha bra spec. den har fått bra recensioner vad jag kan läsa mig till. Vet inte exakt hur stor nytta man har av att det är touchskärm på den, kanske kan det komma till nytta när man sitter på föreläsningar och ska rita grafer och figurer etc.
Jag såg att det fanns flera varianter av Hp-datorn, den senaste har Skylake processorn, hur mycket bättre är ex Intel® Core™ i5-6200U (2,3 GHz, 3 MB cache, 2 kärnor) jämfört med
Intel Core i5-5200U 2.2 GHz (2.7 GHz Turbo)
Men jag förstår precis det där med att bojkotta märken pga. dålig service. Jag köper aldrig panasonic eller något från Mediamarkt då jag var med om något liknande med exceptionellt dålig service.
Vad har sony för prisvärda alternativ i 13" storleken?