2018-10-19, 21:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ivano
Vad för boende har du? Hus? Bostadsrätt?
|
Bostadsrätt
|
|
|
2018-10-19, 22:50
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Jag bor i en väldigt lyhörd hyresrätt. Min granne pratar samtal varje fredagkväll ungefär 23-01, pratar högt.. nästan skriker i telefonen. Ska man finna sig i detta eller kan man ringa störningjouren för en sådan sak? Har försökt knacka när han är högljudd innan och ringt på hans dörr men han öppnar inte.
|
Senast redigerad av Lafayette den 2018-10-19 klockan 22:51.
|
|
|
2018-10-19, 23:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp
Haft inbrott i förrådet inatt, förlorat saker för ett par tusen. Någon som varit med om liknande och som kan uttala sig om vilka möjligheter det finns för ersättning? Har Folksam hemförsäkring.
|
Jag skulle tro att du har goda möjligheter att få ersättning. Men det beror ju säkerligen på ifall det var ordentligt låst och så, vilket man får anta att det varit.
|
|
|
2018-10-19, 23:21
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Jag bor i en väldigt lyhörd hyresrätt. Min granne pratar samtal varje fredagkväll ungefär 23-01, pratar högt.. nästan skriker i telefonen. Ska man finna sig i detta eller kan man ringa störningjouren för en sådan sak? Har försökt knacka när han är högljudd innan och ringt på hans dörr men han öppnar inte.
|
I hyresrätter så går väl sånt faktiskt att göra åt, det är ju tex svårare om man har en bostadsrätt. Alla föreningar har olika stadgar, men praxis torde vara "efter kl 22.00 ska det i regel vara tyst". Hör av dig till störningsjouren eller föreningen och kolla vad de tycker om det.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2018-10-20, 00:05
|
|
|
Ok tack, skönt, trodde inte jag kunde göra något åt det då man Har rätt att prata i telefon. Det är omöjligt att somna ifrån hans gapande.
|
|
|
|
2018-10-20, 00:44
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
|
Prata med han när.du ser honom istället bara eller skriv en arg lapp. Han kanske spelar TV-spel & pratar i mic, vilket fysiskt endast går att göra på natten. Fråga honom om han kan tänka sig sponsra dig med en slant till ljudisolerade hörlurar...
Jag reagerar själv tvärtom vid tillsägelse dock, en villa ägare klagade på att jag parkerade precis utanför hans tomt där gäster brukar stå, så nu har jag inte flyttat min bil därifrån på 2 månader, brukar ha blåtands subwoofer boomboxen i ryggsäcken spelandes på högsta när jag på helgernas morgonkvist går förbi & rastar hunden på hans postlåda.
Finns det bakverk på konditori som är "vänliga" för en någorlundavis ketosis baserad kosthållning? 🤔
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
Senast redigerad av r3mpuh den 2018-10-20 klockan 00:54.
|
|
|
2018-10-20, 09:14
|
|
|
Det är en gubbe på 70år som jag sagt till en gång för länge sen att han inte kan spela dansband tre på natten. Och nu vägrar han öppna när jag ska säga till honom. Jag tål inte människor och vill flytta ut i skogen!  Men nu blir det åka av, störningsjouren på måndag som sagt.
|
Senast redigerad av Lafayette den 2018-10-20 klockan 09:15.
|
|
|
2018-10-20, 09:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh
Prata med han när.du ser honom istället bara eller skriv en arg lapp. Han kanske spelar TV-spel & pratar i mic, vilket fysiskt endast går att göra på natten. Fråga honom om han kan tänka sig sponsra dig med en slant till ljudisolerade hörlurar...
Jag reagerar själv tvärtom vid tillsägelse dock, en villa ägare klagade på att jag parkerade precis utanför hans tomt där gäster brukar stå, så nu har jag inte flyttat min bil därifrån på 2 månader, brukar ha blåtands subwoofer boomboxen i ryggsäcken spelandes på högsta när jag på helgernas morgonkvist går förbi & rastar hunden på hans postlåda.
Finns det bakverk på konditori som är "vänliga" för en någorlundavis ketosis baserad kosthållning? 🤔
|
Varför?
|
|
|
2018-10-20, 09:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
För att R3mpuh inte är som alla andra. Sen formulerade sig kanske villaägaren på ett sätt som fick vår käre forummedlem lite upprörd, vilket då resulterar i detta beteende.
Senast redigerad av Rahf den 2018-10-20 klockan 09:35.
|
|
|
2018-10-20, 09:54
|
|
|
Jag hade ryckt subwoofern ur väskan och slängt den i marken. No offence.
Jag är en lättstörd surgubbe.
|
|
|
|
2018-10-20, 10:30
|
|
något kärvare
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
För att R3mpuh inte är som alla andra. Sen formulerade sig kanske villaägaren på ett sätt som fick vår käre forummedlem lite upprörd, vilket då resulterar i detta beteende.
|
Du uttrycker exakt det jag skulle vilja skriva i frågan.
|
|
|
|
2018-10-20, 14:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
|
Då hade du kanske fått subwoofern nedkörd i halsen om det ville sig illa för dig.
|
|
|
2018-10-20, 15:12
|
|
något kärvare
|
Citat:
|
Och hade därmed med stor sannolikhet kunna få förmånen att bli lagförd.
|
|
|
|
2018-10-20, 15:26
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av micke81
Och hade därmed med stor sannolikhet kunna få förmånen att bli lagförd.
|
Problemet för dessa rövhål som provocerar sin omgivning och sedan hotar att ringa polisen är när de träffar på någon som skiter konsekvenserna. Och då kommer det smaka brunt för retstickorna.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2018-10-20, 15:52
|
|
något kärvare
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Problemet för dessa rövhål som provocerar sin omgivning och sedan hotar att ringa polisen är när de träffar på någon som skiter konsekvenserna. Och då kommer det smaka brunt för retstickorna.
|
Visst är det så,det finns gott om människor med ett väl tilltaget våldskapital eller individer med nämnda kapital i sin närhet som inte ser någon större förlust i att få kost och logi på statens bekostnad under en längre tid.
Man bör aldrig ta andras förmåga eller oförmåga för given,och än mindre förutsätta att andra fungerar och tänker som man själv gör.
|
Senast redigerad av micke81 den 2018-10-20 klockan 15:53.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.
|

|