2024-05-01, 14:45
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Såg att det var sol och skönt när jag var på lastbryggan, sen skulle fryspallarna in...
|
|
2024-05-01, 14:50
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Har sommarställe där så är nere åtminstone en gång per år  Dock alltid kört 1v eller mindre så skall bli riktigt gött med 2, får se om man förlänger till 3 kanske :-D
Två veckor utomlands för att lära upp?! Skulle strejkat.  Den nya personen får ju komma till din arbetsplats såklart. Såvida du inte förhandlat något sjukt traktamente 
|
Åh fan, jävlar vad härligt. Är det något speciellt område där som du tycker att man måste åka till om man nu bestämmer sig för att åka dit? 
Ezé tyckte jag såg intressant ut bara för att åka till några timmar och vandra runt lite.
Hade lätt kört 3! Fast då är jag från Norrbotten, så då vill man vara borta så länge man bara kan ^^
Haha, min arbetsplats är egentligen där. Jobbade där i 18 månader, men förhandlade till mig att få jobba ifrån Sverige istället. Så alla mina kollegor är där nere 
Dom betalar dock för flyg, hotell, frukost och middag varje dag om det blir av. Så får se närmaste dagarna om det blir så eller om dom hittar någon annan lösning!
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Såg att det var sol och skönt när jag var på lastbryggan, sen skulle fryspallarna in...
|
Äh, det får någon annan göra!
|
|
|
|
2024-05-01, 15:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Åh fan, jävlar vad härligt. Är det något speciellt område där som du tycker att man måste åka till om man nu bestämmer sig för att åka dit? 
Ezé tyckte jag såg intressant ut bara för att åka till några timmar och vandra runt lite.
Hade lätt kört 3! Fast då är jag från Norrbotten, så då vill man vara borta så länge man bara kan ^^
Haha, min arbetsplats är egentligen där. Jobbade där i 18 månader, men förhandlade till mig att få jobba ifrån Sverige istället. Så alla mina kollegor är där nere 
Dom betalar dock för flyg, hotell, frukost och middag varje dag om det blir av. Så får se närmaste dagarna om det blir så eller om dom hittar någon annan lösning!
|
I Nice går jag alltid till "Le Québec". God pizzeria med fin öl mot gamla stan nära strandstråket.
Om du har bil finns det en massa fina ställen att åka till, annars rekommenderar jag tåget som går längsmed kusten. Kostar knappt något och funkar bra, stationen ligger mitt i Nice.
Antibes, klassiker. Mysig gammal stad med lite stränder och museum. Här brukar jag äta musslor på marknadsplatsen i gamla stan. Den ligger framför en kyrka. Förra året var jag på en nytt lunchställe som var bra, "Le Fricot". Holländsk kock som gjorde god fransk mat.
Grasse - "Parfymstad", kul om du har med en tjej och lukta på goda grejor.
Mougins - Picasso dog här. Lite fina gallerior och ett fräckt privat museum som verkar ha stängt
I Cannes har det vart så mycket ruljans på restauranger och personal sedan Covid att jag inte vågar ge tips längre. Hade mina favoritställen förut men det är inte detsamma längre.
|
|
|
2024-05-01, 15:30
|
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
I Nice går jag alltid till "Le Québec". God pizzeria med fin öl mot gamla stan nära strandstråket.
Om du har bil finns det en massa fina ställen att åka till, annars rekommenderar jag tåget som går längsmed kusten. Kostar knappt något och funkar bra, stationen ligger mitt i Nice.
Antibes, klassiker. Mysig gammal stad med lite stränder och museum. Här brukar jag äta musslor på marknadsplatsen i gamla stan. Den ligger framför en kyrka. Förra året var jag på en nytt lunchställe som var bra, "Le Fricot". Holländsk kock som gjorde god fransk mat.
Grasse - "Parfymstad", kul om du har med en tjej och lukta på goda grejor.
Mougins - Picasso dog här. Lite fina gallerior och ett fräckt privat museum som verkar ha stängt
I Cannes har det vart så mycket ruljans på restauranger och personal sedan Covid att jag inte vågar ge tips längre. Hade mina favoritställen förut men det är inte detsamma längre.
|
Schysst, tackar!  Ska ta och skriva ner det så att jag kommer ihåg om jag får ta mig iväg.
Le quebec låter magiskt, pizza är det bästa. En bra pizza kan vara värd en hel resa!
|
|
|
|
2024-05-01, 16:09
|
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Satan vad varmt det blev när man rörde på sig. Smälte och dog på väg till kiosken. Hann med knapp nöd äta upp mjukglassen innan den smälte och dog. Nu ska jag vara en blöt fläck på golvet tills solen går ned
|
2024-05-01, 16:30
|
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Satan vad varmt det blev när man rörde på sig. Smälte och dog på väg till kiosken. Hann med knapp nöd äta upp mjukglassen innan den smälte och dog. Nu ska jag vara en blöt fläck på golvet tills solen går ned 
|
Har ni redan mjukglass?! Det är fusk
|
|
|
|
2024-05-01, 16:42
|
|
|
Ljuset i mörkret
|
Citat:
Har ni redan mjukglass?! Det är fusk 
|
|
2024-05-01, 16:52
|
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
|
|
|
|
|
2024-05-01, 17:18
|
|
|
|
Citat:
|
Det är ju jag som är någon annan.
|
|
2024-05-01, 19:04
|
|
|
Längtar till jul.
|
Just ja! KÅ. Höll på att glömma
|
|
|
|
2024-05-02, 06:16
|
|
|
Ljuset i mörkret
|
Byggde rymdkoloni hela natten. Sova nu
|
2024-05-02, 07:39
|
|
|
|
Blärgh vaknade med huvudvärk och morgonklossningen var klart lös.
En kollega mådde illa igår, har jag fått den skiten han bar på?
Så det blir inga stordåd på gymmet idag. Det blir en ledig slappedag.
|
|
2024-05-02, 07:55
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Blärgh vaknade med huvudvärk och morgonklossningen var klart lös.
En kollega mådde illa igår, har jag fått den skiten han bar på?
Så det blir inga stordåd på gymmet idag. Det blir en ledig slappedag.
|
Det är inte bara lite förlängt valborgsbakishet då? Har hört att ca 40% av uppsalas befolkning mår kasst idag
2024-05-02, 08:11
|
|
|
Längtar till jul.
|
Det förtjänar dom
|
|
|
|
2024-05-02, 08:11
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Det förtjänar dom 
|
De lyckliga djävlarna!
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.
|

|