2013-08-02, 12:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nothxjeff
Nope, oavsett. Bara rensa ut de som är ointressanta.
|
Detta har man gått igenom flera gånger i tråden. Väldigt väldigt många gånger i tråden.
Ja, tjejer har det lättare än killar men det betyder inte att de får mail från alla killar eller att alla killar vill ha alla tjejer. Du kan se mängder av tjejer som är på dejtingsiter månader efter månader; vilket känns rätt udda om de bara kan beställa en perfekt kille, ungefär som de beställer pizza.
Sedan om man har det lätt så höjer man kraven. Det kan kännas orättvist för personen som bara vill ha någon, vem som helst, men så är det. Både för killar och tjejer.
|
|
|
2013-08-02, 12:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Wut.. wait? Jag kunde inte förmå mig till varken längre kramar eller ens en puss.. pga bristande attraktion.. men han spelade trosorna av mig?
Han charmade mig uppenbarligen inte till fullo då - ingen aning, men att han försökte för mkt kan säkert ha spelat in.
Han kände väl att det inte var ngn attraktiv egenskap och höll tillbaks den. Men den blir väl inte mer attraktiv för att man sätter etiketten "vän" på relationen?
Trivs bäst bland folk, vän el what not, som inte dissar andras utseende - ingen stooor issue.. Kan hänga med folk som gör det, men ogillar det och säger väl i från. Av olika dåliga egenskaper är just det inte ngt som lämnar mig helt oberörd helt enkelt. Hade jag kommit på att han var en frekvent näspetare, att han lustmördar myror eller tränger sig före i köer hade jag inte reagerat lika mkt tex. Men även det är väl sånt som man döljer om man vill attrahera, antar jag. Alla har väl olika egenskaper - vissa av dem mindre charmiga.. Naturligt att inte visa upp alla dem vid alla tillfällen.
lut han är genuin och en bra partner. Men inte för mig, borde varit uppenbart för länge sedan men är lite allmänt trög, särskilt när utbytet är givande.
|
Poängen är att när jag tidigare påpekat det så har folk sagt "vad skulle man ljuga om för saker" och "vad skulle det spela för roll".
Hade han visat den riktiga sidan direkt hade du inte varit intresserad öht eller hur? Men han visste, som du säger, att det inte var en bra sida och valde därför att dölja den. Meningen vara inte att knäppa dig på fingrarna och säga "Titta Lellan" utan att visa på det som jag påpekat förrut som folk är skeptiska till existerar / är en big deal.
|
|
|
2013-08-02, 12:44
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII
Detta har man gått igenom flera gånger i tråden. Väldigt väldigt många gånger i tråden.
Ja, tjejer har det lättare än killar men det betyder inte att de får mail från alla killar eller att alla killar vill ha alla tjejer. Du kan se mängder av tjejer som är på dejtingsiter månader efter månader; vilket känns rätt udda om de bara kan beställa en perfekt kille, ungefär som de beställer pizza.
|
Snittet på "bra killar" en tjej kan få tag i är högre än snittet på "bra tejer" för killar, vilket gör att de blir bortskämda och gallrar bort många som de annars egentligen hade nöjt sig med. Endast för att de får så många svar.
Citat:
Sedan om man har det lätt så höjer man kraven. Det kan kännas orättvist för personen som bara vill ha någon, vem som helst, men så är det. Både för killar och tjejer.
|
Ja, ungefär så. Du säger emot din paragraf ovan.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-08-02, 12:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
|
Om jag fick lika många mail en tjej får, hade jag nog också stannat kvar, dejtat, tjej, efter tjej... varför?
bekräftelse
|
|
|
2013-08-02, 12:47
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Snittet på "bra killar" en tjej kan få tag i är högre än snittet på "bra tejer" för killar, vilket gör att de blir bortskämda och gallrar bort många som de annars egentligen hade nöjt sig med. Endast för att de får så många svar.
|
Hur kan det vara det? Det finns väl fler kvinnor än män, så rent logiskt borde det vara lättare att hitta en bra tjej?
2013-08-02, 12:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
|
Men hur fungerar det i praktiken? Finns det fler bra killar än bra tjejer eller pratar du bara dejtingsiter nu?
Citat:
|
Det anser inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Nothxjeff
Om jag fick lika många mail en tjej får, hade jag nog också stannat kvar, dejtat, tjej, efter tjej... varför?
bekräftelse 
|
Det finns nog en del sådana men det är nog ganska få. Det är sällan de snyggaste som är kvar månad efter månad.
|
|
|
2013-08-02, 13:02
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Hur kan det vara det? Det finns väl fler kvinnor än män, så rent logiskt borde det vara lättare att hitta en bra tjej?
|
Du använder uttrycket "logiskt" fel. (Och nej.)
Citat:
Men hur fungerar det i praktiken? Finns det fler bra killar än bra tjejer eller pratar du bara dejtingsiter nu?
|
Vi pratar datingsiter.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-08-02, 13:15
|
|
Registered User
|
Vissa säger att det är normerna som säger att tjejerna inte ska ragga/jaga/är som gör att det blir som det blir.
Om det är normerna eller biologi vet jag inte men just det faktum att de är passiva(generalisering) i kombination med att de (generalisering) är mer picky gör det väldigt jobbigt om man inte har driften att jaga själv som kille även om man inte är särskilt picky.
|
|
|
2013-08-02, 13:25
|
|
queen.
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag hade en diskussion med en vän om detta häromveckan. Hon och jag har varit singlar ungefär lika länge. Hon sa att alla hennes vänner som gift sig, har tvivlat på om det är "rätt", och hon var helt säker på att alla tvivlar, och att det helt enkelt handlar om att våga och chansa. Det lät helt fel i mina öron.
På vägen hem funderade jag på om det verkligen är så, att det i alla relationer, och vid alla milstolpar, krävs ett visst mått av självtvång för att komma vidare. Då slog det mig, att det är ju minst hälften av alla som inte känner tvång. Den halvan i förhållandet som pushar på känner inte tvivel. Det är bara dom som avvaktar och fördröjer som tvivlar.
|
Jag kan verkligen inte känna igen mig i detta. Om jag väl känner att det är rätt (vilket händer ungefär once in a blue moon) så finns det inga tvivel.
Däremot har jag kunnat tvivla på andra saker – som huruvida denna relationen faktiskt är bra för mig. Men om det inte känns rätt, hundra procent rätt, då finns det inget pushande i världen som kan få mig att stanna. Så jag tror inte på det där, att det krävs ett visst mått av självtvång. Sen visst, man måste kompromissa i alla relationer, men det är ju en helt annan historia.
|
|
|
2013-08-02, 14:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Har nu 2 veckor frihet framför mig. Hur fan gör man för att få igång en relation igen? 2 år tillsammans och närheten har försvunnit och viljan att umgås med hennes polare eller hänga med henne på veckoslutena är helt borta. Jag har börjat hänga med kompisarna mera för att försöja ta reda på om jag hellre lever ensam.
Ganska katastrofalt att efter 2 år vara i en sån här situation...
|
|
|
2013-08-02, 14:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin
Har nu 2 veckor frihet framför mig. Hur fan gör man för att få igång en relation igen? 2 år tillsammans och närheten har försvunnit och viljan att umgås med hennes polare eller hänga med henne på veckoslutena är helt borta. Jag har börjat hänga med kompisarna mera för att försöja ta reda på om jag hellre lever ensam.
|
Vad fick dig att tycka om henne/er från början?
|
|
|
2013-08-02, 14:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Vad fick dig att tycka om henne/er från början?
|
Trevlig och smart och en av de få som fallit för mig  Kanske det är vardagen som kommit emot, ruset är förbi helt enkelt.
|
|
|
2013-08-02, 14:58
|
|
Registered User
|
Då kan du ju se till att försöka ändra/variera vardagen eller ge dig in i letandet efter en ny person att spendera två nya år med
|
|
|
2013-08-02, 17:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
|
Handla en stor flaska olivolja, plocka bort mattorna ifrån golvet, och lägg ut några handdukar. Kladda in varandra med oljan och ha sex på golvet. Sen är ni nykära igen. Tacka mig senare, för nu skall du bege dig till en butik och köpa olivolja.
|
|
|
2013-08-02, 17:46
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
|
det är väl efter 1-2 år som dessa nykär känslorna börjar att sina och den gråa vardagen kommer smygandes.
det är väl det som har hänt i ditt förhållande, ni kanske inte är så nykära längre och känner inte så stort behov utav att vara klistrade ihop längre.
jag själv var i samma sits som dig, dock gav jag det 1 till år och sedan dumpade jag henne då inget blev bättre(dock pga lite andra saker med och inte bara detta).
min personliga åsikt är att det är skönast att vara ensam/fri så man slipper en massa onödiga känslor av alla olika slag som har berg och dal bana i ens huvud.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.
|

|