2018-06-10, 19:45
|
|
något kärvare
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag ska väl försöka börja löpträna lite. Speciellt i sommar när jag kommer bo bra till för schysst terränglöpning. Men alltså. Jag hatar all form av flås...
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
|
Avskydde själv att springa förut,nu tycker jag kanske inte att det är skitkul heller men det har ändå blivit någon form av terapi över det och har man väl kommit till ett läge där man kan springa 5km på runt 30minuter(det tar faktiskt inte så lång tid att komma dit heller) utan att ta livet av sig fullständigt så krävs det inte särskilt mycket för att upprätthålla förmågan
|
|
|
|
2018-06-10, 19:49
|
|
Mulkku of Sweden
Reg.datum: Jan 2015
|
Ja. Men de skickar in det med post till plusgirot. Eller motsvarande.
Det finns färdiga blanketter du kan fylla i och skicka.
|
|
|
2018-06-11, 07:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
vad finns det för krämer mot fotsvamp? köpte någon random kräm från apotea nu när jag sökte på fotsvamp men det bör förhoppningvis funka ;p
Har någon sorts sår/klåda mellan vissa tår som kommit tillbaka i perioder den senaste månaden
|
|
|
|
2018-06-12, 05:15
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Finns det något aktivitetsarmband som funkar för både crossfit och löpning men som är tillräckligt liten för att ha på sig dygnet runt för att mäta sömn osv?
Helt under 2000kr
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2018-06-12, 07:49
|
|
Finns det något att äta?
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Finns det något aktivitetsarmband som funkar för både crossfit och löpning men som är tillräckligt liten för att ha på sig dygnet runt för att mäta sömn osv?
Helt under 2000kr
|
Har en fitbit charge 2, har den dygnet runt utan problem. Men man behöver inte någon fancy display egentligen om det finns bra appar till dem, skulle nog slagit till på en mindre variant idag.
|
|
|
2018-06-12, 07:51
|
|
Finns det något att äta?
|
Hur länge kan man förvara makrill som man fiskat själv, i kylen? Ska man förvara den på något särskilt sätt? Menar efter rensning men otillagad.
|
|
|
2018-06-12, 08:04
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal
Hur länge kan man förvara makrill som man fiskat själv, i kylen? Ska man förvara den på något särskilt sätt? Menar efter rensning men otillagad.
|
http://sjomatsframjandet.se/fisk-i-k...emmaforvaring/
Två dagar ser det ut som? Generellt är det för varmt i våra kylar, kollar du saluhallen så ligger fisken på is, och runt 2 grader är opti.
Även professionellt tycks makrill vara känsligt http://sjomatsframjandet.se/fisk-i-k...ell-forvaring/
troligen för att den är så fet.
2018-06-12, 08:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
|
Jag jobbade i en fiskhandel för ett antal år sedan, och då hade vi all fisk liggande i frigolitlådor med en jäkla massa små isbitar runt fisken (i lådorna). Lådorna stod sedan i ett kylrum som jag inte vet hur kallt det var på nätterna, men typ nån plkusgrad kanske. På dagarna låg fisken i kyldisken på ny fräsch is.
Helt suveränt sätt att förvara fisken. Jag skulle tro att makrillen håller sig betydligt längre än två dagar om man förvarar den så. Men man kanske kan säga att den är riktigt fräsch i två dagar, men fullt ätlig i yterligare några dagar?
Senast redigerad av svenbanan den 2018-06-12 klockan 08:52.
|
|
|
2018-06-12, 09:51
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Jag jobbade i en fiskhandel för ett antal år sedan, och då hade vi all fisk liggande i frigolitlådor med en jäkla massa små isbitar runt fisken (i lådorna). Lådorna stod sedan i ett kylrum som jag inte vet hur kallt det var på nätterna, men typ nån plkusgrad kanske. På dagarna låg fisken i kyldisken på ny fräsch is.
Helt suveränt sätt att förvara fisken. Jag skulle tro att makrillen håller sig betydligt längre än två dagar om man förvarar den så. Men man kanske kan säga att den är riktigt fräsch i två dagar, men fullt ätlig i yterligare några dagar?
|
Om man har ett kyllager och massor av is så säger de tre dagar på makrill. medans annan fisk klarar upp mot 10 dagar-2 veckor. enligt den andra länken i mitt inlägg.
2018-06-12, 14:51
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal
Har en fitbit charge 2, har den dygnet runt utan problem. Men man behöver inte någon fancy display egentligen om det finns bra appar till dem, skulle nog slagit till på en mindre variant idag.
|
Kikade på den nu, den hade nog varit bra. Men storlek S ska tydligen passa handleder från 16,5cm, jag har 14
|
Citat:
|
|
|
|
2018-06-12, 15:15
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Kikade på den nu, den hade nog varit bra. Men storlek S ska tydligen passa handleder från 16,5cm, jag har 14 
|
nvm " Litet handledsband. Passar handleder mellan 14-17 cm i omkrets"
|
Citat:
|
|
|
|
2018-06-12, 15:28
|
|
Finns det något att äta?
|
Citat:
|
Fitbit Alta HR verkar vara en lite smidigare variant men ändå med display!
|
|
|
2018-06-12, 15:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Om man har ett kyllager och massor av is så säger de tre dagar på makrill. medans annan fisk klarar upp mot 10 dagar-2 veckor. enligt den andra länken i mitt inlägg.
|
Hmm. Kanske är makrill väldans mycket mer känslig än annan fisk då? Jag kan inte påstå att jag har nån särskild koll på just makrill, förutom att det är jävligt gott!
|
|
|
2018-06-12, 17:52
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Hmm. Kanske är makrill väldans mycket mer känslig än annan fisk då? Jag kan inte påstå att jag har nån särskild koll på just makrill, förutom att det är jävligt gott! 
|
Borde det inte fungera att tillaga den och sen frysa in den?
|
|
|
2018-06-12, 21:46
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Vad gör jag om jag får punka i Norge? Har ett reservdäck men ingen aning om hur man byter däck. Finns det någon norsk vägassistans man kan ringa som hjälper en? Be till norska väg-guden? Eller bara ställa sig vid vägkanten och hoppas att en Northugkopia stannar och hjälper mig?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.
|

|