2010-05-24, 09:57
|
|
|
Wants brinner!
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cha
Tack för svaret, jag ska ha det i åtanke när jag räknar.
En annan sak jag undrar över är det här med kolhydrater. Jag äter kolhydrater på morgon och lunch - ej på kvällen efter träning. Kan detta påverka min viktnedgång? Finns det nåt som säger att man bör äta kolhydrater en viss tid på dygnet eller är det bara att äta med måtta under alla mål om dagen?
|
Kolhydraterna skulle passa bättre just på kvällen efter träningen tillsammans med proteinrik kost.
Du kan självklart äta det när som helst utan några direkta problem. Men om man ska titta på det enligt näringstiming så är det efter träning du har mest nytta av kolhydrater.
|
|
|
2010-05-24, 09:58
|
|
|
Wants brinner!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kim Jong Il
Åt helvete!
Fan vad ful, fet och misslyckad jag är.
|
Sjukt roligt att läsa dina inlägg.
Är du seriös här? Isf, har du funderat över att förändra din fasta något? Kanske dags för 1veckas fasta
|
|
|
2010-05-24, 13:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Glömde skriva att deffen gått bra tills nu :-)
Jag är 18 kg lättare- vilket jag är nöjd med...men jag strävar efter perfektion.
|
|
|
2010-05-24, 14:12
|
|
|
Mycket Flitig Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Virtual1339
Min diet började igentligen Januari 2009, och då var startvikten på 122,5kg
Igår 21 April var vikten (på kvällen) : 91kg
Vilket betyder att jag redan gått ner 31,5kg, men målet ligger väll runt 82 så jag skulle allt som allt gått ner 40kg, bara för att det är så jävla badass! Men för tillfället äter jag säkerligen lite för mycket, men försöker hålla upp med kondisen för jag har inget gymkort och kommer trorligtvis inte ha det på ett par månader p.g.a. att jag har så jävla lite pengar. Men försöker succesivt gå ner i vikt utan att räkna alltför mycket, för att jag blir så jävla Opti-nojjig då jag räknar och har mig och börjar må sämre psykiskt.
|
93kg nu. Nu skall jag jobba extra hårt i en 1 och en halv månad för att tappa så mycket som möjligt, för att sedan köra 2 veckor balans och sedan börja kötta massa som fan. Virtual ska bli grof, Timme och Rolf grof!
|
|
|
2010-05-24, 17:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Det går tror jag. Ska dieta medvetet fram till den 14:e. Är väl mellan 6 och 7% just nu efter 2 veckors dietande (och svulldagar :/). Men inget svullande fram till den 14:e!
Målet är en form under 6 % året runt !
|
|
2010-05-25, 07:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
började för 4-5 veckor sedan och har gått ner 5kg. men nu går det seegt. skulle tro pga att jag slarvar lite ibland  men nog med det nu
2010-05-25, 07:18
|
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
Jag är klar!  Gått från 98 kg till 87,8 kg (målet var 88 kg). Men jag vet inte om jag är helt nöjd ändå. Jag är inte det minsta fläbbig nu, men jag tycker att rutorna syns lite klenare än vad de borde. Och jag borde sett hårdare ut på denna vikten. Så jag vet inte. Kanske light-deffar till 86 kg ändå...?
|
|
|
2010-05-25, 07:32
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes
Jag är klar!  Gått från 98 kg till 87,8 kg (målet var 88 kg). Men jag vet inte om jag är helt nöjd ändå. Jag är inte det minsta fläbbig nu, men jag tycker att rutorna syns lite klenare än vad de borde. Och jag borde sett hårdare ut på denna vikten. Så jag vet inte. Kanske light-deffar till 86 kg ändå...?
|
bild så kan det vara lättare att ge tips
Själv har jag gått ner 4.5kg än så länge, håller nog på -1-2kg till, rutorna syns redan fullt ut, men vill ha lite extra konturer kring armar/axlar o sånt.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2010-05-25, 09:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Hade en deff period från sen november till runt mitten av februari, gick ner 19kg(Från 105kg till 86kg). Tog stopp i vikt minskningen så tog jag stop i deffen för att återhämta mig(som jag fick råd av här).
Har varit på kcal överskott och tränat en hel jävla del, tror jag har växt en hel del på diverse ställen(mest rygg) de här senaste 3 månaderna och skall börja deffa igen med start just idag, för jag känner mig fet igen(är på 89kg).
Får se om de blir lättare eller svårare än sist.
|
|
|
2010-05-25, 11:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Längd: 183
Startvikt 12/4: 81,0
Aktuell vikt 24/5: 77,8
Mål: Tydliga och definierade muskler (kan inte specificera mer), kanske 75 kg.
Tycker det känns bra med min första deff. Är mest orolig för att jag äter för lite och tappar massa muskler men folk som inte sett mig på ett tag säger att jag blivit större (fast jag har ju gått ner i vikt) så jag gissar att jag gör rätt.
Det känns helt fantastiskt att efter träning kunna se musklerna under huden. Och under alla år jag tränat så är det detta jag velat och nu händer det, äntligen! Hade ju ingen aning om att jag var tvungen att äta mindre för att tappa fett. Tack forumet!
|
|
|
2010-05-25, 13:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Längd 184 cm
Ålder 24.
Började för ca 3 veckor sedan på 93 kg och ligger nu runt 90 kg. Tänkte gå ner 7-8 kg till. Börjar iaf se skillnad och känna mig "fräschare".
|
2010-05-25, 14:15
|
|
|
Wants brinner!
|
Min kropp verkar deffa, fast jag försöker göra annat.
Gårdagen: Vaknade, kissade och vägde mig. 74.6kg. Åt en gigantisk lunchbuffe, tränade halvintensivt efter jobbet och stoppade sen i mig ca 1.5kg föda. Vägde innan jag gick och la mig 76.5kg
Vaknade imorse, kissade och vägde mig. 74.6kg.
Nu har jag inte ätit någonting på hela dagen och ska försöka trycka i mig några kg efter träningen i eftermiddag. Då borde all kcal som kommer in hamna på rätt plats iaf.
|
|
|
2010-05-25, 14:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype
Min kropp verkar deffa, fast jag försöker göra annat.
Gårdagen: Vaknade, kissade och vägde mig. 74.6kg. Åt en gigantisk lunchbuffe, tränade halvintensivt efter jobbet och stoppade sen i mig ca 1.5kg föda. Vägde innan jag gick och la mig 76.5kg
Vaknade imorse, kissade och vägde mig. 74.6kg.
Nu har jag inte ätit någonting på hela dagen och ska försöka trycka i mig några kg efter träningen i eftermiddag. Då borde all kcal som kommer in hamna på rätt plats iaf.
|
Motvillig deff ! Lål!
Opti det vore om kroppen skötte de där :P
|
|
2010-05-25, 14:43
|
|
|
Wants brinner!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Hardgainer
Motvillig deff ! Lål!
Opti det vore om kroppen skötte de där :P
|
Den gör det. Jag får verkligen kämpa för att gå upp i vikt. Nu med periodisk fasta måste jag säga att resultaten är riktigt bra. Växer som ogräs medans fettet bränner. När jag äter buffe med folk så tror dom att jag skämtar när jag går och hämtar mat. Det enda som händer är att jag blir spontanaktiv, får överskottsenergi så jag dampar runt lite och producerar värme som en masugn.
Funderar på att räkna kcal ordentligt och lägga mig på typ 1500kcal överskott och se vad som händer.
|
|
|
2010-05-25, 17:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Deffat mer eller mindre i snart 1 år nu, gått ner från 102½ -> ~79kg atm. Men de sista förbaskade 4-5kg som krävs har varit sega som sirap. Hoppas motivationen håller i sig nu så ska det nog gå vägen till högsommaren!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.
|

|