2013-06-23, 12:37
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin
Självsäkerhet,smarthet,muskler och kanske lite attityd 
|
Ja bl.a.
Viktigt även med auktoritet och att folk ska vilja lyssna på honom
Som kvinna vill jag känna att jag kan överlämna mig fullkomligt i hans händer och att han bara kommer se till mitt bästa
|
|
|
2013-06-23, 12:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Han bidrar med alfa, du bidrar med? Långa ben?
|
|
|
2013-06-23, 12:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2
Okej. Men det är just sådana saker som ger dålig smak i munnen om man säger det om sig själv. Pröva själv:
- jag är smart
- jag är självsäker
- jag har attityd
- jag har muskler
- jag är alfa
Det utstrålar tonåring eller Mia Törnbloms "självkänsla nu!".
De är Tomma ord när man talar om dem. Iaf om de hänsyftar på en själv. Om ens agerande och avsikt överensstämmer med dem är det något annat.
|
Det har du rätt i jag glömde skriv aatt det måste vara naturligt. När jag säger att man skall vara smart och självsäker betyder det ej att man måste bete sig som om man vägde världen.
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Ja bl.a.
Viktigt även med auktoritet och att folk ska vilja lyssna på honom
Som kvinna vill jag känna att jag kan överlämna mig fullkomligt i hans händer och att han bara kommer se till mitt bästa
|
Det är egentligen svårt att beskriva, det finns folk som har naturligt utstrålar auktoritet och "styrka" trots att de saknar endel saker
|
|
|
2013-06-23, 12:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Nej, komik är för betahanar. Precis som omtanke. Alfahanar tar vad de vill ha, behöver ingen omtanke lol.
Visste inte att sarkasm var så svårt att förstå över internet.
|
Sarkasm? De är svårt att urskilja när somliga på allvar säger liknande saker.
|
|
|
2013-06-23, 12:43
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2
Sarkasm? De är svårt att urskilja när somliga på allvar säger liknande saker.
|
Fast jag tyckte ändå mitt inlägg var tillräckligt överdrivet och korkat för att det skulle uppfattas som sarkasm, eller iaf starkt misstänkas för det.
|
|
|
2013-06-23, 12:46
|
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Är det väldigt viktigt gör er att ni ses som alfa?
Om så är fallet då tycker jag att många män inte gör/är tillräckligt för att axla den benämningen
|
Det är ju en benämning som är svår att ge sig själv, det är samma sak som att sitta och förklara hur jävla bra man är. Det betyder ju inget ifall man inte kan leva upp till det.
Och av nåt roligt skäl så dom som pratar väldigt mycket om hur "alfa" dom är, är folk som tenderar att vara en bra bit där ifrån
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2013-06-23, 12:51
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe
Och av nåt roligt skäl så dom som pratar väldigt mycket om hur "alfa" dom är, är folk som tenderar att vara en bra bit där ifrån
|
Fast det där är ju klassisk jantelags-bullshit - den som snackar gott om sig själv har minsann inget att komma med. Faktum är att ett uttryck för självkänsla är att kunna säga att man är bra(eller alfa, eller något annat), utan att skryta.
|
|
|
2013-06-23, 12:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Det är inte "alfa" att vara krallig och bete sig som en neandertalare.
Det är mer alfa att vara socialt kompetent, intelligent, rolig och inflytelserik.
Eller hur tjejer?
|
|
|
2013-06-23, 12:54
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Tycker personligen att alfa är en rätt onödig term.
|
|
|
2013-06-23, 12:56
|
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Fast det där är ju klassisk jantelags-bullshit - den som snackar gott om sig själv har minsann inget att komma med. Faktum är att ett uttryck för självkänsla är att kunna säga att man är bra(eller alfa, eller något annat), utan att skryta.
|
Absolut ifall man är bra på nåt skall man kunna säga det, men dom som sitter och proklamerar hela tiden hur bra och starka dom är, är generellt inte de människor och är bra och starka.
Så när en person i verkligheten slickar röv på allt, vågar aldrig stå upp för nåt och andra vändningen berättar hur "alfa" han är. Så är han "alfa"
Bara för du kan räkna till 100 och förklarar att du är fett grym på matte, betyder inte att du är bra på matematik
(plus att många som skyller på jantelagen är folk som inte svarar upp efter folk standard, nej jag är inte avundsjuk på att du klarar ta 100kg i böj bara för jag inte anser att det är en märkvärdig bedrift, jag tycker inte det är en märkvärdig bedrift helt enkelt)
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Senast redigerad av Oxe den 2013-06-23 klockan 12:58.
|
|
|
2013-06-23, 12:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Javisst i slutändan är det skallen och plånboken som bestämmer
|
|
|
2013-06-23, 13:04
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Ja, det är ju en sak att slå sig för bröstet och försöka hävda sig.
|
|
|
2013-06-23, 13:05
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Han bidrar med alfa, du bidrar med? Långa ben?
|
Men för helvete, nu får du väl ge dig med ditt jävla gnäll. Om det är en egenskap som jenni gillar så handlar det ju om att hitta någon som faktiskt vill vara sån. Inte att killen på något sätt skall "ställa upp" och då automatiskt har rätt till kompensation, herregud.
Senast redigerad av Carolinew den 2013-06-23 klockan 13:06.
|
|
|
2013-06-23, 13:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Men för helvete, nu får du väl ge dig med ditt jävla gnäll. Om det är en egenskap som jenni gillar så handlar det ju om att hitta någon som faktiskt vill vara sån. Inte att killen på något sätt skall "ställa upp" och då automatiskt har rätt till kompensation, herregud.
|
Det var en så kallad glimten I ögat kommentar. Misstänker att Jenni inte tog den som du gjorde..
|
|
|
2013-06-23, 13:10
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Det var en så kallad glimten I ögat kommentar. Misstänker att Jenni inte tog den som du gjorde..
|
Med tanke på att det är den offerinställningen du haft i stort sett alla inlägg du gör i den här tråden så har jag svårt att tro att det bara var med glimten i ögat. Men du kanske har kommit till insikt med vissa saker på senare tid och i så fall är det ju ett framsteg.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.
|

|