Vi har sett 2 avsnitt in på säsong 2... min tjej gillar det och tycker det är spännande.... för min del har det inte klickat än, jag älskar fantasy och den här typen av film/serie, men alltså, jag tycker inte det är bra...
Blir det bättre, ska jag fortsätta titta eller blir det inte bättre om jag inte är fast efter en säsong+2 avsnitt i säsong 2?
Hmmm. Jag hade alltid fått för mig att systrarna/kusinerna Sand skulle vara mörkare, lite latino sådär, ungefär som jag trodde att Oberyn skulle vara. Nåväl. Flera av de andra karaktärerna kommer jag inte ihåg alls, även fast jag läste färde boken för typ två månader sedan. Å andra sidan är ju den delen av historian rätt så... ja, du vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Vi har sett 2 avsnitt in på säsong 2... min tjej gillar det och tycker det är spännande.... för min del har det inte klickat än, jag älskar fantasy och den här typen av film/serie, men alltså, jag tycker inte det är bra...
Blir det bättre, ska jag fortsätta titta eller blir det inte bättre om jag inte är fast efter en säsong+2 avsnitt i säsong 2?
Vad är det du inte gillar med serien? Eller är det något du tycker saknas?
Ja. Säsong 2 och halva säsong 3 är ju sämst hittills. Det betyder inte att det är dåligt, men känslan av episkhet är mindre. Många stora slag som i böckerna är stora och blodiga och så, blir förminskade till 5 minuter och 30 personer. Det känns som om de fått till vissa specifika scener och så bättre nu på sistone. De har väl en långfilmsbudget per avsnitt också så det hjälper väl.
Hmmm. Jag hade alltid fått för mig att systrarna/kusinerna Sand skulle vara mörkare, lite latino sådär, ungefär som jag trodde att Oberyn skulle vara. Nåväl. Flera av de andra karaktärerna kommer jag inte ihåg alls, även fast jag läste färde boken för typ två månader sedan. Å andra sidan är ju den delen av historian rätt så... ja, du vet.
Vad är det du inte gillar med serien? Eller är det något du tycker saknas?
Det är väl svårt att sätta fingret på, men jag vill bli underhållen när jag ser serie/film, och efter en säsong tycker jag att man "vara fast" annars är det ju något som inte stämmer, serier som Lost, SoA, Breaking Bad har ju tex den där känslan; ett avsnitt till, ett till... bara ett till... man längtar hela tiden efter att få se mer, den känslan har jag inte med got, utan jag känner oftast; meh, vi ser något annat istället.
Såg säsong ett häromdagen och jag insåg att jag verkligen inte tycker det har blivit bättre och bättre, tvärtom. Sjukt mycket fler intressanta karaktärer och sidor etc. Hade enbart Stark-familjen och Khal Drogo varit kvar och resten dött så hade det nog varit bättre. (även om det hade varit mest intressant om inte alls lika många dött)
Håller med! Jag tycker dock att killen som ska spela Doran ser ut som en lovande casting.
I böckerna är Areo Hotah vit och nu kommer han spelas av en svart man. De ändrar saker hela tiden, de har även valt att plocka bort Arianne Martell helt. :/
Jag såg om den fjärde säsongen och började tänka på en sak: fick stannis sitt lån från the iron bank?
Jag tror det. Davos hade ju helt plötsligt en hel hög med guld att hyra piraten Salladhor Saan med igen. Badkarsscenen där tänker jag på.
Jag uppfattade det som att det var fullständigt tydligt att de fick låna från banken.
Ja det var faktiskt 100% självklart att de fick det lånet. I ena scenen vill de låna pengar och Davos kör sitt brandtal. I nästa scen kommer han med ett riktigt saftigt arvode för att leja sin piratvän. Fattar inte hur det är otydligt.