2017-05-15, 08:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt
The Dark knight rises är ju helt klart en kalkon
|
Va? The Great Wall är en kalkon. The Dark Knight Rises är det inte.
|
|
|
2017-05-15, 11:11
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
Tänkte se Alien-filmen på bio. Vilken ordning bör man se de föregående filmerna som släppts?
|
|
|
2017-05-15, 11:12
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage
Tänkte se Alien-filmen på bio. Vilken ordning bör man se de föregående filmerna som släppts?
|
Läste på lite snabbt förrut, förstod det som att denna är efter Promotheus, men före Aliens.
|
2017-05-15, 11:16
|
|
Horny user
|
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
Läste på lite snabbt förrut, förstod det som att denna är efter Promotheus, men före Aliens.
|
Har ju sett alla filmer, men minns inte ett skit. Så Prometheus var något man skulle se före Aliens då?
Edit. Finns ju någon Alien VS Predator jag inte sett, men den kanske inte räknas med?
|
|
|
2017-05-15, 11:56
|
|
Horny user
|
Get out 7/10
Den här måste ni se, riktigt spännande och oskön känsla genom hela filmen.
Lite löjliga "komik"-scener kanske som förstörde den här känslan. Men klart sevärd!
|
|
|
2017-05-15, 16:54
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Har ju sett alla filmer, men minns inte ett skit. Så Prometheus var något man skulle se före Aliens då?
Edit. Finns ju någon Alien VS Predator jag inte sett, men den kanske inte räknas med?
|
Vill minnas att jag fann lite knapp koppling mellan Alien (1) och Prometheus.
Om jag vore du skulle jag se Alien (1) och Prometheus. Ordningen på Alien (1) och Prometheus skulle jag inte säga spelar så stor roll, men Prometheus ger fler svar imo så det är nog roligare om du ser den efter första filmen. Sedan Alien: Covenant. Premiären är ju den 17:e nu
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2017-05-15, 17:28
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
La La Land (2016). http://www.imdb.com/title/tt3783958/
Bästa filmen jag har sett i år, troligen. Fantastiskt foto, bra sång och dans, samt härlig melankolisk känsla genom hela filmen.
|
|
2017-05-18, 19:48
|
|
Kärvt maskulin
|
Woop! Alien Covenant var ju grym! Får jag säga. Ger möjliga svar på en massa frågor, till skillnad från Prometheus som mest fick en att ställa fler frågor.
Får se när entusiasmen lagt sig, skulle nog ge den stabila 8/10 eller 9/10 i dagsläget, härligt med lite tyngre sci-fi som blockbuster.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Senast redigerad av BelowAverage den 2017-05-18 klockan 19:50.
|
|
|
2017-05-18, 20:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Woop! Alien Covenant var ju grym! Får jag säga. Ger möjliga svar på en massa frågor, till skillnad från Prometheus som mest fick en att ställa fler frågor.
Får se när entusiasmen lagt sig, skulle nog ge den stabila 8/10 eller 9/10 i dagsläget, härligt med lite tyngre sci-fi som blockbuster.
|
Intressant att du gillade den! Jag tyckte den höll ett snäpp sämre klass än Prometheus. Alltför mycket CGI, inte lika vacker som föregångaren, ännu märkligare plot-holes och sämre karaktärsdjup. Jag älskar Alien-serien annars, men jag tyckte de kunde ha gjort så mycket bättre ifrån sig med den story och upplägg de hade från tidigare filmer än vad resultatet visade. Finns det något monster som har gjorts med CGI som blev riktigt bra kan man undra?
|
|
|
2017-05-19, 09:23
|
|
Horny user
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru
Intressant att du gillade den! Jag tyckte den höll ett snäpp sämre klass än Prometheus. Alltför mycket CGI, inte lika vacker som föregångaren, ännu märkligare plot-holes och sämre karaktärsdjup.
|
Håller med, den får en svag 5/10 i betyg av mig.
|
|
|
2017-05-20, 15:29
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru
Intressant att du gillade den! Jag tyckte den höll ett snäpp sämre klass än Prometheus. Alltför mycket CGI, inte lika vacker som föregångaren, ännu märkligare plot-holes och sämre karaktärsdjup. Jag älskar Alien-serien annars, men jag tyckte de kunde ha gjort så mycket bättre ifrån sig med den story och upplägg de hade från tidigare filmer än vad resultatet visade. Finns det något monster som har gjorts med CGI som blev riktigt bra kan man undra?
|
Citat:
Håller med, den får en svag 5/10 i betyg av mig.
|
Vad synd att ni inte gillade den ;P
En del rätt tappade plotholes absolut, men jag såg mellan fingrarna vad gäller dem. EDIT: galet tappade faktiskt, men som sagt. Jag sitter sällan och spottar lågor ur näsan för sånt 
Väldigt mild spoiler, tycker inte jag tippar iväg något i filmen, men för de mycket lättspoilade kan det vara värt att inte läsa kanske.
|
Senast redigerad av BelowAverage den 2017-05-20 klockan 15:31.
|
|
|
2017-05-20, 20:23
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Tyckte Covenants var tråkig. Inte dålig på något annat sätt, men bara tråkig.
|
2017-05-22, 09:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
|
Du minns inte ett skit? Gör dig själv en tjänst och se om Aliens själv ngn gång, dock originalet inte extented.
Helt klart värt.
|
2017-05-22, 13:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Covenant 5/10. Vissa bra scener men tycker inte den höll måttet ffa sista halvan.
|
2017-05-23, 22:44
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2017
|
The Lego Batman Movie
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.
|

|