Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-05, 09:28   #33361
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Och hon har fastställt sin preferens i frågan. Borisen är underbar för henne på alla sätt och vis men det är verkligen en dealbreaker om han inte vill ha barn. Hon är tydlig med vad hon vill och han (no offence) velar och kan inte ge ett klart svar. Det är ett viktigt beslut för honom också då det påverkar båda två och deras förhållande.
Jag tycker att hon har full rätt att kräva av honom att faktiskt bestämma sig innan klockan börjar ticka alltför snabbt.. Varför är det inte "ärligt"? Du kan välja att se det som att hon tvingar fram ett beslut så väljer jag att se det som att hon tar ansvar för förhållandets framtid genom att försöka bena ut hur pass stort barnproblemet är.
Ja och det är i slutändan hennes ansvar att ta det avgörande beslutet om det är viktigt för henne, inte hans.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 09:36   #33362
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja och det är i slutändan hennes ansvar att ta det avgörande beslutet om det är viktigt för henne, inte hans.
Som sagt, i.o.m. att det är så viktigt för henne och deras förhållande så blir det ju även hans problem (om han nu vill ha henne kvar...).

Är det bättre att kasta bort X år av förhållande för att hon inte får säkra besked och inte vågar chansa och se om det inte blir av, istället för att försöka be om svar för att kunna ta ett grundat beslut?
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 09:41   #33363
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Som sagt, i.o.m. att det är så viktigt för henne och deras förhållande så blir det ju även hans problem (om han nu vill ha henne kvar...).

Är det bättre att kasta bort X år av förhållande för att hon inte får säkra besked och inte vågar chansa och se om det inte blir av, istället för att försöka be om svar för att kunna ta ett grundat beslut?
Givetvis får hon fråga bäst hon vill det jag motsätter mig är att det är på hans ansvar om hon blir barnlös.
Gammal 2013-06-05, 09:43   #33364
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Givetvis får hon fråga bäst hon vill det jag motsätter mig är att det är på hans ansvar om hon blir barnlös.
Tack för stödet WF, verkar som de flesta tycker killen är boven i det här sammanhanget? Menar nu i allmänhet
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 09:45   #33365
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Tack för stödet WF, verkar som de flesta tycker killen är boven i det här sammanhanget? Menar nu i allmänhet
Mest applicerar jag det som de säger till mig att jag ska ta ansvar för mitt eget liv och lycka och att hon inte är värd mer än hon kan erbjuda.
Gammal 2013-06-05, 09:47   #33366
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Om han ljuger, eller medvetet framställer sig som tvekande i frågan fast han själv vet att han är säker ("Ja, men jag vet inte, jag kanske ändrar mig och vill ha barn sedan när vår situation stabiliserar sig, bara inte just nu när jag är doktorand och måste jobba 80 timmar i veckan", som sedan om tio år är "bara inte just nu när jag är docent/professor och måste jobba 80 timmar i veckan") har jag svårt att det är hennes fel om hon blir lurad. Att ta beslut som blir fel för att premisserna är fel tycker inte jag är att inte ta ansvar för sitt eget liv.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 09:48   #33367
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Den som inte är ärlig gällande stora relationsfrågor är boven. Självklart får man säga "Jag vet inte" om man inte vet, men att säga det för att skjuta upp ett beslut är fegt. Man måste våga resonera och diskutera dealbreakers med sin partner. Att ljuga i detta sammanhang är att vara boven.
Gammal 2013-06-05, 09:50   #33368
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Den som inte är ärlig gällande stora relationsfrågor är boven. Självklart får man säga "Jag vet inte" om man inte vet, men att säga det för att skjuta upp ett beslut är fegt. Man måste våga resonera och diskutera dealbreakers med sin partner. Att ljuga i detta sammanhang är att vara boven.
Ja men vem har ansvaret I slutändan om hon vill ha barn och har begränsad tid?
Gammal 2013-06-05, 09:55   #33369
Trouble
Banned User

Citat:
Har han något ansvar ö.h.t. tycker du?

F.ö. +1 på tolkia och mini
Gammal 2013-06-05, 10:01   #33370
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Har han något ansvar ö.h.t. tycker du?

F.ö. +1 på tolkia och mini
Enligt mina ideal så har man långt gående ansvar för varandra och ärlighet mot varandra men klassiskt sett så förespråkas egenansvar här och jag förstår inte varför det inte görs I det här fallet.
Gammal 2013-06-05, 10:08   #33371
Trouble
Banned User

Citat:
Enligt mina ideal så har man långt gående ansvar för varandra och ärlighet mot varandra men klassiskt sett så förespråkas egenansvar här och jag förstår inte varför det inte görs I det här fallet.
Så du tycker inte det du egentligen skriver, eller vad? Brukar folk hävda att bara för att man bör ta eget svar så är andra ansvarsbefriade?
Gammal 2013-06-05, 10:12   #33372
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
För att egenansvar bygger på att man vet premisserna.
Gammal 2013-06-05, 10:13   #33373
Trouble
Banned User

Citat:
Det här. Som framhållits.
Gammal 2013-06-05, 10:16   #33374
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Men hon vet ju premisserna, att jag inte vet själv vad jag vill.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 10:26   #33375
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Det här. Som framhållits.
Jag visste inte att mitt ex skulle spontandumpa men jag ska ta ansvar för att jag investerat ändå. Men whatever, jag tycker att olika standards appliceras bara.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.