2013-06-05, 09:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble
Och hon har fastställt sin preferens i frågan. Borisen är underbar för henne på alla sätt och vis men det är verkligen en dealbreaker om han inte vill ha barn. Hon är tydlig med vad hon vill och han (no offence) velar och kan inte ge ett klart svar. Det är ett viktigt beslut för honom också då det påverkar båda två och deras förhållande.
Jag tycker att hon har full rätt att kräva av honom att faktiskt bestämma sig innan klockan börjar ticka alltför snabbt.. Varför är det inte "ärligt"? Du kan välja att se det som att hon tvingar fram ett beslut så väljer jag att se det som att hon tar ansvar för förhållandets framtid genom att försöka bena ut hur pass stort barnproblemet är.
|
Ja och det är i slutändan hennes ansvar att ta det avgörande beslutet om det är viktigt för henne, inte hans.
|
|
|
2013-06-05, 09:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Ja och det är i slutändan hennes ansvar att ta det avgörande beslutet om det är viktigt för henne, inte hans.
|
Som sagt, i.o.m. att det är så viktigt för henne och deras förhållande så blir det ju även hans problem (om han nu vill ha henne kvar...).
Är det bättre att kasta bort X år av förhållande för att hon inte får säkra besked och inte vågar chansa och se om det inte blir av, istället för att försöka be om svar för att kunna ta ett grundat beslut?
|
|
|
2013-06-05, 09:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Som sagt, i.o.m. att det är så viktigt för henne och deras förhållande så blir det ju även hans problem (om han nu vill ha henne kvar...).
Är det bättre att kasta bort X år av förhållande för att hon inte får säkra besked och inte vågar chansa och se om det inte blir av, istället för att försöka be om svar för att kunna ta ett grundat beslut?
|
Givetvis får hon fråga bäst hon vill det jag motsätter mig är att det är på hans ansvar om hon blir barnlös.
|
|
|
2013-06-05, 09:43
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Givetvis får hon fråga bäst hon vill det jag motsätter mig är att det är på hans ansvar om hon blir barnlös.
|
Tack för stödet WF, verkar som de flesta tycker killen är boven i det här sammanhanget? Menar nu i allmänhet
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2013-06-05, 09:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Tack för stödet WF, verkar som de flesta tycker killen är boven i det här sammanhanget? Menar nu i allmänhet
|
Mest applicerar jag det som de säger till mig att jag ska ta ansvar för mitt eget liv och lycka och att hon inte är värd mer än hon kan erbjuda.
|
|
|
2013-06-05, 09:47
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Om han ljuger, eller medvetet framställer sig som tvekande i frågan fast han själv vet att han är säker ("Ja, men jag vet inte, jag kanske ändrar mig och vill ha barn sedan när vår situation stabiliserar sig, bara inte just nu när jag är doktorand och måste jobba 80 timmar i veckan", som sedan om tio år är "bara inte just nu när jag är docent/professor och måste jobba 80 timmar i veckan") har jag svårt att det är hennes fel om hon blir lurad. Att ta beslut som blir fel för att premisserna är fel tycker inte jag är att inte ta ansvar för sitt eget liv.
|
|
|
2013-06-05, 09:48
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Den som inte är ärlig gällande stora relationsfrågor är boven. Självklart får man säga "Jag vet inte" om man inte vet, men att säga det för att skjuta upp ett beslut är fegt. Man måste våga resonera och diskutera dealbreakers med sin partner. Att ljuga i detta sammanhang är att vara boven.
|
|
|
2013-06-05, 09:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Den som inte är ärlig gällande stora relationsfrågor är boven. Självklart får man säga "Jag vet inte" om man inte vet, men att säga det för att skjuta upp ett beslut är fegt. Man måste våga resonera och diskutera dealbreakers med sin partner. Att ljuga i detta sammanhang är att vara boven.
|
Ja men vem har ansvaret I slutändan om hon vill ha barn och har begränsad tid?
|
|
|
2013-06-05, 09:55
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Har han något ansvar ö.h.t. tycker du?
F.ö. +1 på tolkia och mini
|
|
|
2013-06-05, 10:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Har han något ansvar ö.h.t. tycker du?
F.ö. +1 på tolkia och mini
|
Enligt mina ideal så har man långt gående ansvar för varandra och ärlighet mot varandra men klassiskt sett så förespråkas egenansvar här och jag förstår inte varför det inte görs I det här fallet.
|
|
|
2013-06-05, 10:08
|
|
Banned User
|
Citat:
Enligt mina ideal så har man långt gående ansvar för varandra och ärlighet mot varandra men klassiskt sett så förespråkas egenansvar här och jag förstår inte varför det inte görs I det här fallet.
|
Så du tycker inte det du egentligen skriver, eller vad? Brukar folk hävda att bara för att man bör ta eget svar så är andra ansvarsbefriade?
|
|
|
2013-06-05, 10:12
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
|
För att egenansvar bygger på att man vet premisserna.
|
|
|
2013-06-05, 10:13
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Det här. Som framhållits.
|
|
|
2013-06-05, 10:16
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
|
Men hon vet ju premisserna, att jag inte vet själv vad jag vill.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2013-06-05, 10:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Det här. Som framhållits.
|
Jag visste inte att mitt ex skulle spontandumpa men jag ska ta ansvar för att jag investerat ändå. Men whatever, jag tycker att olika standards appliceras bara.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.
|

|