2013-06-04, 09:50
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag har personligen kört på raka rör när det gäller barnfrågan, när jag var säker på att jag inte ville ha barn så sa jag det, när jag var ambivalent så stod jag för det. Nu när jag är rätt övertygad om att jag vill ha barn (om det är med rätt tjej och rätt förutsättningar) så står jag för det med.
Barn är en viktig fråga, mitt råd är att inte ljuga. Vet du inte så stå för det.
2013-06-04, 09:54
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Precis där jag ligger nu, jag har sagt att jag kan inte säga säkert att jag vill, och hon fortsätter och "trycka" på mig att om jag inte säger vad jag vill då måste hon göra slut pga. att hon börjar bli gammal (läs fortfarande inte nära 30). Det är sjukt jobbigt.
|
nu vet jag inte hur det skulle gå till och se ut, men någon slags kompromiss går inte att få fram?
väldigt knepig situation som sagt=/
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2013-06-04, 09:56
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
nu vet jag inte hur det skulle gå till och se ut, men någon slags kompromiss går inte att få fram?
väldigt knepig situation som sagt=/
|
Kompromiss?  typ "kan vi inseminera sperma i dig från random främling?" så slipper jag bli farsa  Undrar hur ett sådant förslag skulle tas emot
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2013-06-04, 09:59
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Nej men då kan han agera på det då.
|
Med fler lögner? Istället för att redan nu ge henne möjligheten att känna om det är värt väntan?
Citat:
Det är lätt att sitta på andra sidan bordet och predika, "bara att göra slut". Gamla MrBoris hade släppt och gått vidare, men nya har bestämt sig för att inte göra förhastade beslut. Lär fortsätta grubbla och må dåligt över det här, hoppas jag kommer till insikt snart vad jag vill
|
Att vara ärlig om en sån sak är för mig helt självklart, handlar om mer än tapetval till gemensamma hemmet.
Det är väl även hennes val, och det valet blir troligen fel om den baseras på lögner.
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2013-06-04, 10:00
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Kompromiss?  typ "kan vi inseminera sperma i dig från random främling?" så slipper jag bli farsa  Undrar hur ett sådant förslag skulle tas emot
|
Har ni en mogen relation där ni kan prata runt frågan utan att det blir gräl och sårade känslor? Man bör kunna bolla runt frågan och se på olika saker.
Men jag antar att hon inte bara vill ha barn, utan att hon vill ha en familj. Ställer du upp som pappan där även om det biologiskt inte är ditt barn? För det kanske inte bara är din säd hon vill ha utan dig som den andra föräldern i sitt kommande liv?
2013-06-04, 10:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Min ankedot på ämnet från mitt ex...
Jag hade alltid sagt att barn var mer upp till henne än mig och jag var med på whatever hon ville.
Han som jag sedan blev dumpad för sa till henne: "I want to have kids and I think you should have them." Vilket gjorde väldigt stort intryck på henne. 8månader senare dumpade han henne. Så kan det gå och det var 10års förhållande som strök på foten.
Visst, det var inte jag som ljög. Men hans "lögner" gjorde att jag och vårt förhållande fick smaka foten och inte fick hon några barn eller vad hon ville ur det heller. Han fick vad han ville dock. Det straffar sig tyvärr inte särskilt mycket att ljuga i ett sånt läge i förhållande till att inte göra det.
Jag var alltid ärlig och gjorde det jag trodde var det bästa för oss men likförbannat fick folk höra att jag var "mean, non-supporting, cruel and manipulating", fick även höra senare från henne "You never made me happy." Det känns ju verkligen som 10 väl spenderade år när jag jag hjälpte henne följa sina akademiska drömmar (hon hade dropped out of college tidigare), gå ner i vikt och bli nöjd med sig själv som person och fått följa sina drömmar.
Då hade jag lika gärna kunnat ljuga, vara otrogen och ****** runt. Då hade jag iaf fått ut något utav det.
|
|
|
2013-06-04, 10:07
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Har ni en mogen relation där ni kan prata runt frågan utan att det blir gräl och sårade känslor? Man bör kunna bolla runt frågan och se på olika saker.
Men jag antar att hon inte bara vill ha barn, utan att hon vill ha en familj. Ställer du upp som pappan där även om det biologiskt inte är ditt barn? För det kanske inte bara är din säd hon vill ha utan dig som den andra föräldern i sitt kommande liv?
|
Jag ställer upp att vara farsa absolut, men det jag är emot är att helt binda mig så att jag måste göra valet någon gång att "lämna mina barn". Vägrar göra likadant som min farsa gjorde (han bara drog). Så då ser jag hellre att jag inte hamnar i den situationen.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2013-06-04, 10:11
|
|
Amiga forever
|
Citat:
|
nej, förstod nästan att det inte var möjligt  .
men vilka utav alternativen som du har nu väger tyngst för dig?
1. du går med på det hela, ni skaffar barn, ni fortsätter älska varandra osv
2. ni gör slut, du får gå igenom en sorg period men du slipper barn(och eventuellt hittar en lika god tjej längre fram)
3. ni drar ut på det hela, du kräver mer tid och hon väntar, båda mår sämre och sämre
vad förlorar/vinner du på att skaffa barn?
positiva/negativa med att göra slut?
jag tycker du ska vädra ut allt du har i tankarna med henne, inklusive att du är rädd för att det ska ta slut pga detta, att du älskar henne osv, ja allt, lägg allt och alla känslor på bordet och sedan utefter det, så kommer ni fram till något.
i slutändan tror jag nog det kommer att bli bra.
|
|
|
|
2013-06-04, 10:15
|
|
Registered User
|
Vad jag vet har han redan gjort det så hon vet att han är tveksam. Nu sätter hon bara press på honom för att slippa ta beslut själv.
|
|
|
2013-06-04, 10:19
|
|
Amiga forever
|
Citat:
Vad jag vet har han redan gjort det så hon vet att han är tveksam. Nu sätter hon bara press på honom för att slippa ta beslut själv.
|
aha, sorry, har bara skummat igenom texten lite snabbt
|
|
|
|
2013-06-04, 10:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ja jag kan säga att det är en jävla press på mig, älskar ju henne och vill absolut inte att hon ska lämna mig. Men det jag mest undrade var hur ni i liknande situationer hanterat det? Jag tror många ljuger och säger ja, bara för att man vet av erfarenhet att annars blir man lämnad/bedragen?
|
Jo, du har en jäkla press. Dessutom är din tjej såpass jäkla fin att hon faktiskt väntar troget på dig med en ängels tålamod, istället för att bara "råka" bli gravid ungefär samtidigt som ni ses eller lämna dig för någon annan.
Jag kan förstå att du vill ha kvar en sådan tjej, hon verkar vara en riktig pärla, och med en sådan pärla till flickvän och en samtidig ovilja att skaffa barn är det helt förståeligt att du förhalar.
Men iaf. jag tycker att du skall man up och sluta fly, och ge henne det hon vill ha, hon är värd det. Antingen det eller göra slut, men försök sluta förhala för det kommer leda till situationen jag beskrev. Att hon blir ensam, barnlös och bitter, och du skaffar barn med någon annan.
|
|
|
2013-06-04, 10:25
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Min ankedot på ämnet från mitt ex...
Jag hade alltid sagt att barn var mer upp till henne än mig och jag var med på whatever hon ville.
Han som jag sedan blev dumpad för sa till henne: "I want to have kids and I think you should have them." Vilket gjorde väldigt stort intryck på henne. 8månader senare dumpade han henne. Så kan det gå och det var 10års förhållande som strök på foten.
Visst, det var inte jag som ljög. Men hans "lögner" gjorde att jag och vårt förhållande fick smaka foten och inte fick hon några barn eller vad hon ville ur det heller. Han fick vad han ville dock. Det straffar sig tyvärr inte särskilt mycket att ljuga i ett sånt läge i förhållande till att inte göra det.
Jag var alltid ärlig och gjorde det jag trodde var det bästa för oss men likförbannat fick folk höra att jag var "mean, non-supporting, cruel and manipulating", fick även höra senare från henne "You never made me happy." Det känns ju verkligen som 10 väl spenderade år när jag jag hjälpte henne följa sina akademiska drömmar (hon hade dropped out of college tidigare), gå ner i vikt och bli nöjd med sig själv som person och fått följa sina drömmar.
Då hade jag lika gärna kunnat ljuga, vara otrogen och ****** runt. Då hade jag iaf fått ut något utav det.
|
Du gjorde det rätta. Hon verkar ha haft ett väldigt uppblåst ego. När hon inte längre hade någon nytta av dig, när hon ville ha nästa grej, barn, och du inte kunde ställa upp på det, då letade hon upp en ny som kunde fixa det åt henne. Allt du ställt upp med tidigare hade ingen som helst betydelse. Nu var du helt plötsligt inte längre värt något. Låter som typisk "hypergami".
|
C4L
|
|
|
2013-06-04, 10:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du gjorde det rätta. Hon verkar ha haft ett väldigt uppblåst ego. När hon inte längre hade någon nytta av dig, när hon ville ha nästa grej, barn, och du inte kunde ställa upp på det, då letade hon upp en ny som kunde fixa det åt henne. Allt du ställt upp med tidigare hade ingen som helst betydelse. Nu var du helt plötsligt inte längre värt något. Låter som typisk "hypergami".
|
Fast jag ställde upp på det, jag sa hela tiden att det var hennes val om och när hon ville. Det han gjorde var att han hade bättre social och ekonomisk status och dessutom utlovade löften om kärlek, barn och trohet.
Så hon hade fått ha barn med mig om hon hade velat men jag hade bara kunnat vara whitefolks och älska henne med jag hade, jag hade inte kunnat vara läkare som han var.
|
|
|
2013-06-04, 10:39
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Fast jag ställde upp på det, jag sa hela tiden att det var hennes val om och när hon ville. Det han gjorde var att han hade bättre social och ekonomisk status och dessutom utlovade löften om kärlek, barn och trohet.
Så hon hade fått ha barn med mig om hon hade velat men jag hade bara kunnat vara whitefolks och älska henne med jag hade, jag hade inte kunnat vara läkare som han var.
|
Aha. Missade den biten.
Det var bättre att ha barn med honom.
Tur att du inte fick barn med henne. Det hade nog inte bådat gott för er framtida familj.
|
C4L
|
|
|
2013-06-04, 10:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Aha. Missade den biten.
Det var bättre att ha barn med honom.
Tur att du inte fick barn med henne. Det hade nog inte bådat gott för er framtida familj.
|
Eh dunno.
Vi var ändå ihop i 10år och han tajmade bara in "helt perfekt" med att vi var i en förhållandelow och jag inte vara i landet för tillfället. Man vet inte hur det hade gått annars men man vet hur det gick nu och hon var inte helt nöjd hur det blev eller hur det är nu heller.
Hon har ju inte fått barn än (vad jag vet) heller så det hade inte spelat så stor roll, det var mest att det var något som skapade "omgzhantyckerommigsåjättemycketkänslor", tror inte att hon var så jättesugen på barn när han sa det men symbolen av att han sa det.
Men whatever. Det jag har "lärt mig" är att självisk är det som gäller, även om jag inte klarar av att applicera det. Är fortfarande snäll och naiv in absurdum.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49.
|

|