Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-04, 08:42   #33301
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja fast hon har ju ansvar för sin situation. Om barn nu är en viktig faktor så får hon se till att det blir gjort och inte lasta över ansvaret på honom om han nu har "fler alternativ".

Det är ju samma sak som att jag "lastar över ansvaret för kontakt på tjejer", det är inte så det funkar.
Båda har ju ett ansvar i den kommunikationen. Det jag menar är ju att de potentiella konsekvenserna för "damerna" i en sån här situation blir svårare.
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 08:44   #33302
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Båda har ju ett ansvar i den kommunikationen. Det jag menar är ju att de potentiella konsekvenserna för "damerna" i en sån här situation blir svårare.
Varför det? Om barn är viktigt för henne och det inte blir några så får hon väl lämna. Man ska ta ansvar för sitt eget liv och det får väl gälla även i det här fallet?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 09:00   #33303
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Ja jag kan säga att det är en jävla press på mig, älskar ju henne och vill absolut inte att hon ska lämna mig. Men det jag mest undrade var hur ni i liknande situationer hanterat det? Jag tror många ljuger och säger ja, bara för att man vet av erfarenhet att annars blir man lämnad/bedragen?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 09:03   #33304
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Det viktiga är väl att vara ärlig, om barn är en dealbreaker för henne så ska du inte mörka eller ljuga kring det. Ni får båda stå för era åsikter och ta konsekvenserna, barn är inte gärna något man kan kompomissa om.
Gammal 2013-06-04, 09:07   #33305
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Det viktiga är väl att vara ärlig, om barn är en dealbreaker för henne så ska du inte mörka eller ljuga kring det. Ni får båda stå för era åsikter och ta konsekvenserna, barn är inte gärna något man kan kompomissa om.
Det är just det som är grejen. Om det är så viktigt för henne så får hon agera enligt action och inte enligt ord för det finns ingenting att förlora för honom att ljuga och allt att förlora på att vara ärlig (typ).
Gammal 2013-06-04, 09:09   #33306
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är just det som är grejen. Om det är så viktigt för henne så får hon agera enligt action och inte enligt ord för det finns ingenting att förlora för honom att ljuga och allt att förlora på att vara ärlig (typ).
Då får man fråga om man vill ha en relation som bara håller om man väljer att ljuga.
Gammal 2013-06-04, 09:10   #33307
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Ja jag kan säga att det är en jävla press på mig, älskar ju henne och vill absolut inte att hon ska lämna mig. Men det jag mest undrade var hur ni i liknande situationer hanterat det? Jag tror många ljuger och säger ja, bara för att man vet av erfarenhet att annars blir man lämnad/bedragen?
Om du faktiskt älskar henne, och vill hennes bästa, så vet du redan svaret på din fråga.
Gammal 2013-06-04, 09:11   #33308
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Då får man fråga om man vill ha en relation som bara håller om man väljer att ljuga.
Men vad tjänar man på att vara ärlig egentligen? förutom ett rent samvete så kanske jag aldrig hittar en lika fin och bra (fru) fästmö igen.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
Gammal 2013-06-04, 09:15   #33309
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Sure och jag är ju egentligen också på sidan att kommunikation och ärlighet ska gälla.

Men det kan även vara sådant att hon får diverse känsloryck pga ensam hemma för tillfället och då ställer en sådan fråga. Han är osäker men om han svarar det eller nej så kan hon, i ensamheten och känslotillståndet, välja att lämna honom.

Han ska visserligen inte bestämma hennes och deras liv med lögner men det är inte alltid så simpelt som att ärligt är bäst och varar längst, liv och känslor suger och det finns många hål man kan trampa fel i. Har man sedan haft ett väldigt långt och till största delen bra (tror jag iaf?) förhållande som de har haft så har man byggt det under X år men kan ta 5 minuter att rasera.

Det är svåra val helt enkelt.
Gammal 2013-06-04, 09:16   #33310
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Om du faktiskt älskar henne, och vill hennes bästa, så vet du redan svaret på din fråga.
Fast det konstaterades tidigare, man tycker inte om henne, man tycker om vad hon kan erbjuda en.
Gammal 2013-06-04, 09:42   #33311
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
knepig situation.
om jag inte alls var redo och tjejen ville ha barn och jag älskade henne, så skulle jag inte vilja utsätta henne för en massa falskhet och lögner, jag skulle säga som det var och lägga till "jag vet inte när jag är redo", då har jag sagt mitt och då får väl tjejen besluta vad hon vill göra, acceptera eller gå vidare.
skulle hon stannat kvar och låtsats som att hon accepterat det hela men ändå slinker in pikar och en massa tjat så att man själv mår piss, då skulle jag själv nog ta initiativet och göra slut.
i slutändan så är det ju ens eget välmående/hälsa som är det viktigaste tycker jag.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 09:42   #33312
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Men vad tjänar man på att vara ärlig egentligen? förutom ett rent samvete så kanske jag aldrig hittar en lika fin och bra (fru) fästmö igen.
Du kanske inte hittar någon lika bra, eller så kanske du hittar någon bättre. Samtidigt blir det då ett val som ger henne ökad trygghet för hur hennes framtida val kommer se ut.
Kommer hon vara så perfekt senare om du tänkt (för)störa hennes framtidsplaner?
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 09:43   #33313
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Du kanske inte hittar någon lika bra, eller så kanske du hittar någon bättre. Samtidigt blir det då ett val som ger henne ökad trygghet för hur hennes framtida val kommer se ut.
Nej men då kan han agera på det då.
Gammal 2013-06-04, 09:48   #33314
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
knepig situation.
om jag inte alls var redo och tjejen ville ha barn och jag älskade henne, så skulle jag inte vilja utsätta henne för en massa falskhet och lögner, jag skulle säga som det var och lägga till "jag vet inte när jag är redo", då har jag sagt mitt och då får väl tjejen besluta vad hon vill göra, acceptera eller gå vidare.
skulle hon stannat kvar och låtsats som att hon accepterat det hela men ändå slinker in pikar och en massa tjat så att man själv mår piss, då skulle jag själv nog ta initiativet och göra slut.
i slutändan så är det ju ens eget välmående/hälsa som är det viktigaste tycker jag.
Precis där jag ligger nu, jag har sagt att jag kan inte säga säkert att jag vill, och hon fortsätter och "trycka" på mig att om jag inte säger vad jag vill då måste hon göra slut pga. att hon börjar bli gammal (läs fortfarande inte nära 30). Det är sjukt jobbigt.
Gammal 2013-06-04, 09:50   #33315
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Det är lätt att sitta på andra sidan bordet och predika, "bara att göra slut". Gamla MrBoris hade släppt och gått vidare, men nya har bestämt sig för att inte göra förhastade beslut. Lär fortsätta grubbla och må dåligt över det här, hoppas jag kommer till insikt snart vad jag vill

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.