Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-02, 17:26   #33286
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det är samma sak. Beror bara på var du sätter skiljelinjen.

Lösningen är dock enkel: de du inte kan umgås och bara göra ingenting särskilt ihop med är inte värda din tid.
Ja det är typ samma sak men med små skillnader, mestadels opraktiska sådana. Det är inte ett särskilt smidigt sätt att förhålla sig till saker men brains will be brains.

Och det är ungefär så jag brukar förhålla mig till folk, utsätter mig inte för saker för status skull så att säga.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-02, 17:30   #33287
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag vet inte, jag har inte direkt erfarenhet av sånt förrutom cynisk åskådare typ.

Jag blir själv ledsen på mig själv, jag försöker att ge helt altruistiskt till de jag tycker om men inser emellanåt att jag blir besviken och ledsen av att jag tycker att motgivandet är "otillräckligt". Jag blir ledsen på mig själv för att jag inte kan upprätthålla de ideal jag själv sätter upp typ.

Som med mitt ex så påstår jag att jag gjorde saker av kärlek för personen henne och då borde jag inte bli så besviken och ångra situationen där jag tycker att jag gav så mycket och i slutändan fick så lite tillbaka. Vad jag fick tillbaka, borde enligt mina egna ideal, inte spela någon roll.

Jag vill att folk ska tycka om mig och uppskatta ens existens, inte till den grad att jag vill göra mig till för att känna så utan att jag vill bli uppskattad för min existens på någon nivå. Min erfarenhet har varit mer att min existens uppskattas inte utan vad min existens kan erbjuda. Jag är väl en tjej på det sättet I guess.
"Kravlöst" är ju ett svårt begrepp. I regel finns ju någon form av outtalat krav på att personen man riktar sitt "kravlösa" gillande mot skall bete sig som en vettig människa och inte behandla en som skit (om vi utelämnar saker som Stockholmssyndromet och de nedbrytningsmekanismer som äger rum i ett misshandelsförhållande), så helt kravlös är man, tror jag, i det vanliga fallet sällan. Givandet är inte heller okomplicerat; det beror givetvis på vad det är man ger, men det går också att kväva en människa med sin kärlek, eller att curla sönder vederbörande. Jag tror också att man skall akta sig för att sätta upp för mycket regler kring vad som är "rätt mängd" givande från den andra parten, eller vad som är "rätt mängd" för att det skall räknas som tillräckligt, äkta, ett tecken på verklig kärlek etc. Den enda person man har hyfsat full insikt i är ju man själv; applicerar man sina egna regler på en annan person, med annan personlighet och andra förutsättningar, kan det lätt bli fel. Viss varning utfärdas för att tolka sönder den andra personens varje steg.

Det är svårt att efteråt skylla på den andra för att man "lurats" att ge "för mycket" när man inte fick något tillbaka; man måste själv sätta sina egna gränser och bestämma när det är dags att avsluta förhållandet, det kommer aldrig att komma något budskap från himlen att nu har du givit alldeles för mycket och fått alldeles för lite tillbaka, nu är det tillåtet för dig att ge förhållandet på båden.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-02, 17:38   #33288
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
"Kravlöst" är ju ett svårt begrepp. I regel finns ju någon form av outtalat krav på att personen man riktar sitt "kravlösa" gillande mot skall bete sig som en vettig människa och inte behandla en som skit (om vi utelämnar saker som Stockholmssyndromet och de nedbrytningsmekanismer som äger rum i ett misshandelsförhållande), så helt kravlös är man, tror jag, i det vanliga fallet sällan. Givandet är inte heller okomplicerat; det beror givetvis på vad det är man ger, men det går också att kväva en människa med sin kärlek, eller att curla sönder vederbörande. Jag tror också att man skall akta sig för att sätta upp för mycket regler kring vad som är "rätt mängd" givande från den andra parten, eller vad som är "rätt mängd" för att det skall räknas som tillräckligt, äkta, ett tecken på verklig kärlek etc. Den enda person man har hyfsat full insikt i är ju man själv; applicerar man sina egna regler på en annan person, med annan personlighet och andra förutsättningar, kan det lätt bli fel. Viss varning utfärdas för att tolka sönder den andra personens varje steg.

Det är svårt att efteråt skylla på den andra för att man "lurats" att ge "för mycket" när man inte fick något tillbaka; man måste själv sätta sina egna gränser och bestämma när det är dags att avsluta förhållandet, det kommer aldrig att komma något budskap från himlen att nu har du givit alldeles för mycket och fått alldeles för lite tillbaka, nu är det tillåtet för dig att ge förhållandet på båden.
Du har i princip rätt på alla punkter och jag önskar att jag hade tänkt och kunde ha tänkt så.
Gammal 2013-06-03, 20:12   #33289
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Jag vill att folk ska tycka om mig och uppskatta ens existens, inte till den grad att jag vill göra mig till för att känna så utan att jag vill bli uppskattad för min existens på någon nivå. Min erfarenhet har varit mer att min existens uppskattas inte utan vad min existens kan erbjuda. Jag är väl en tjej på det sättet I guess.

Du låter svag och rädd. Lär dig gå efter saker du vill ha utan att tänka på vad andra tycker om dig. Ingen kommer ge dig respekten och credden du vill ha innan du ger den till dig själv.

Vi män ska vara mjuka och omtänksamma, men det gäller också att vara en man.. Kvinnor är inte dumma, dom känner lukten av svaga män från mils avstånd. Respekterar du inte dig själv kommer ingen annan att respektera dig heller.

Nu kanske du undrar varför jag nästintill hoppar på dig. Jag vill bara hjälpa dig. Innan du erkänner att du är en pussy så kommer inget hända. Inget kommer automatiskt här i livet... Vill du ha en brud som respekterar och får dig att känna dig uppskattad tillräckligt mycket kommer du också förstå (innerst inne) vad du måste göra. Det är också här 99% väljer att sitta still på soffan istället för att gå ut och jaga och växa.

Det här är riktat mot dig allmänt, du sitter i den här tråden och skriver nonsens om dig själv hela tiden..
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-03, 20:37   #33290
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
...
tldr: Ryck upp dig. Konstruktivt och bra
Gammal 2013-06-03, 20:52   #33291
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Förutom det Carnes skriver är det viktigt att inse att ingen kommer älska dig för din blotta existens. Är du inget mer än en gråsen kommer ingen ens notera att du finns.
Det är vad du erbjuder som räknas. Om det så är intressanta diskussioner, goda skratt, någon att luta sig mot när det blåser eller diamantringar och skogarderober. Vad skulle din existens annars ha för värde åt någon annan? Att lyckas födas, äta och skita är inget speciellt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-03, 21:09   #33292
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
tldr: Ryck upp dig. Konstruktivt och bra
tldr: yuppyupp
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 00:20   #33293
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Ty för input, min text var mest del av svaret till Lellan
Gammal 2013-06-04, 05:09   #33294
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag är återigen i dilemmat, tjejen var här i några månader o allt var underbart osv. Men nu påpekar hon hur viktigt det är för henne att jag kan säga att jag vill ha barn inom en ganska snar framtid. Jag är för ärlig och säger att jag är i helt fel situation i livet för att ens kunna ta ett sådant beslut. Hon räknar med andra ord att om 2år eller liknande så ska det börjas skapas barn. Hur har ni andra killar med liknande erfarenheter gjort i liknande situationer? Ljugit att ni vill ha barn? Måste man helt enkelt böja sig efter tjejen om man älskar henne över allt på jorden, eller borde man dumpa och leva ensam (troligtvis resten av livet)?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 05:38   #33295
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag är återigen i dilemmat, tjejen var här i några månader o allt var underbart osv. Men nu påpekar hon hur viktigt det är för henne att jag kan säga att jag vill ha barn inom en ganska snar framtid. Jag är för ärlig och säger att jag är i helt fel situation i livet för att ens kunna ta ett sådant beslut. Hon räknar med andra ord att om 2år eller liknande så ska det börjas skapas barn. Hur har ni andra killar med liknande erfarenheter gjort i liknande situationer? Ljugit att ni vill ha barn? Måste man helt enkelt böja sig efter tjejen om man älskar henne över allt på jorden, eller borde man dumpa och leva ensam (troligtvis resten av livet)?
Du är ju såpass rädd för henne att du flytt till andra sidan jordklotet för att få maximal möjlig distans utan att bli astronaut. Samtidigt som hon bara väntar på att du skall bli klar med vad du nu gör.

Du måste inte böja dig, men du borde flytta hem och göra just det, böja dig. Du borde flytta hem och sträva för att ge henne allt det hon vill ha.

Jag känner rätt många damer i en situation som påminner om din tjejs, där killen "skall bara" "inte redo" etc. De slutar alltid med att tjejen blir barnlös, svårt bitter och ensam, och att killen lämnar henne och skaffar barn med en tjej han kännt i tre månader, men hon som "offrade" 15 år på att vänta på honom har inga.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 06:10   #33296
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Du är ju såpass rädd för henne att du flytt till andra sidan jordklotet för att få maximal möjlig distans utan att bli astronaut. Samtidigt som hon bara väntar på att du skall bli klar med vad du nu gör.

Du måste inte böja dig, men du borde flytta hem och göra just det, böja dig. Du borde flytta hem och sträva för att ge henne allt det hon vill ha.

Jag känner rätt många damer i en situation som påminner om din tjejs, där killen "skall bara" "inte redo" etc. De slutar alltid med att tjejen blir barnlös, svårt bitter och ensam, och att killen lämnar henne och skaffar barn med en tjej han kännt i tre månader, men hon som "offrade" 15 år på att vänta på honom har inga.
Det skär i mitt hjärta när du uttrycker det sådär, skulle verkligen krossa henne att inte få barn och även om jag skaffar med någon annan. Jag måste börja vädra detta med henne på allvar så vi kan komma till ett definitiv (av)slut/beslut.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 06:53   #33297
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
Hatten av för dig #filmjölk. Engagemang och empati. För att inte tala om verklighetsförankring.
Stött på ett par sådana situationer. Oftast är det mannen som dumpar och som du säger träffar någon Hux flux och så blir det barn. När allt den första ville var just det.
Peace
d1anny2 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 07:45   #33298
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Inte mer synd om damen som blir fuckad efter x antal år än killen. Bara filmjölk som alltid tycker synd om damerna.
Gammal 2013-06-04, 08:35   #33299
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Inte mer synd om damen som blir fuckad efter x antal år än killen. Bara filmjölk som alltid tycker synd om damerna.
Nu handlar det ju dock också om barn, biologisk klocka osv och inte bara om att "bli fuckad".

Jättebra inlägg filmjölk! Håller helt med.
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-04, 08:39   #33300
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Nu handlar det ju dock också om barn, biologisk klocka osv och inte bara om att "bli fuckad".

Jättebra inlägg filmjölk! Håller helt med.
Ja fast hon har ju ansvar för sin situation. Om barn nu är en viktig faktor så får hon se till att det blir gjort och inte lasta över ansvaret på honom om han nu har "fler alternativ".

Det är ju samma sak som att jag "lastar över ansvaret för kontakt på tjejer", det är inte så det funkar.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.