|
Nu blir det nästan en 3.0 här.
Jag har stukat foten och köpt gymkort på mitt fantastiska gym. Jag kommer att testa logga i StrengthLog så att jag lajvar en riktig rookie och börjar på noll. Med tre barn numer blir det ännu en större utmaning att fortsätta bli bättre för varje år. Men det är planen.
Kanske tränar en vecka och sen skriver in 1rm för perioden i olika övningar. De är skrämmande låga nu! Sedan se hur snabbt jag kan öka i diverse.
Jag kommer att få svar på hur mycket min bänk minskar av att aldrig träna den för att sen se hur snabbt den kommer tillbaka med sporadisk träning.
Jag siktar på två gånger helkropp per vecka med fokus på rehab. Så har jag tidspress kör jag rehab för vänster axel och höger vrist.
Vad detta kommer att göra för min löpning? Av allt jag har läst och vet så tror jag faktiskt inte att jag kommer att prestera så pass mycket bättre i löpning. Jag kommer att bli mer hållbar däremot.
Det viktigaste för min löpning nu är att planera livet så att jag får tid och energi för MYCKET löpning. Mitt längsta långpass var på 25 km och jag var på väg att persa på halvmaran i en satsning innan jag stukade foten. Nu avvaktar jag med det rekordet.
Chins då? Det fixar jag inte utan att laga axeln, vilket verkar vara något jag måste göra konstant och regelbundet.
Hemmagym
Det bygger jag 2026 är planen. Tyvärr ingen plats för löpband.
Startar ikväll. Borde även ta en bild nu när jag är smalfet så att jag kan jämföra med när jag toppar inför lopp och har gymmat en del.
Nästa planerade lopp är 5 km isväg. Siktar på pallen.
I år har jag sprungit sex st lopp och är rätt nöjd, även om jag lät mig själv tappa lite. Fick barn, skadade mig ett par gånger och sådår.
Mål 2026
Milen under 40
Hamna på pallen i något lopp, vilket som helst.
Ta min polares rekord på halvmaran som är norr om 1:35 iallafall. 1:32 kanske det var.
Kanske testa en halvmara på tävling?
Få frisk axel, behålla frisk kropp.
Nu kör vi!
|