Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-13, 14:39   #316
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
För det första så har Diaz inte sagt något alls tydligen, det är en fake facebook sida. Sen så litar jag mer på personen som faktiskt gjort rätt och kommit till matchen i rätt vikt.

Sen så finns det inga viktklasser vad jag vet på superfightsen där utan det var bara en inofficiell gräns för att det skulle bli mer rättvist.
Det var du som sa att det var en ursäkt från Diaz sida från början

Varför i hela friden skulle man skriva kontrakt på en match och ha en diffus viktgräns som det är upp till utövaren själv om han vill möta?
Gammal 2012-05-13, 14:49   #317
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det var du som sa att det var en ursäkt från Diaz sida från början

Varför i hela friden skulle man skriva kontrakt på en match och ha en diffus viktgräns som det är upp till utövaren själv om han vill möta?
Sen fick jag reda på att det inte var han Ganska ologiska argument för att han inte skulle ställa upp dessutom.

Därför att det i stort sätt bara är en uppvisningsmatch och dem ville ha en viktgräns för att det skulle bli jämnare. Om man kollar på Lucas Leite mot Rafael Lovato Jr som också gick en match mot varandra så var det en stor viktskillnad där. Så alla matcher hade inte en viktgräns.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 20:54   #318
davve
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Bra post ang. allt drama kring matchen. http://www.bloodyelbow.com/2012/5/14...show-mma-media
davve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 22:14   #319
luderlasse
Registered User

luderlasses avatar

Reg.datum: May 2009
Grappling, för folk som inte vågar hålla på med riktig kampsport ;D
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 22:15   #320
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Poooow vilken diss!
Gammal 2012-05-14, 22:18   #321
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag förstår inte varför det var en issue öht. Det skulle väl vara en vänlig supermatch för välgörenhet. Inte som ett par kg skulle gjort någon större skillnad i vilket fall. Diaz är för nojjig och flaky för sitt eget bästa.
Det är också fascinerande när allt är så öppet och tillgängligt som det är idag på nätet, hur lätt det är att sprida missinformation och missuppfattningar och allmän förvirring. Antar att folk är för lata för att ta 5 minuter och kolla upp hur saker verkligen ligger till.
I vilket fall, trist att matchen inte ägde rum.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-05-14 klockan 22:23.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 22:20   #322
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag förstår inte varför det var en issue öht. Det skulle väl vara en vänlig supermatch för välgörenhet. Inte som ett par kg skulle gjort någon större skillnad i vilket fall. Diaz är för nojjig och flaky för sitt eget bästa.
Var inte direkt någon press på honom heller, ingen förväntade sig att han skulle vinna
Gammal 2012-05-15, 07:22   #323
hangatyr
Registered User

hangatyrs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av luderlasse Visa inlägg
Oh, no you didnt!!!!!!111!!!
hangatyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 08:55   #324
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Citat:
Nu inser jag givetvis att du bara skämtar, men jag tränar alla dagar i veckan hellre valfri striking-sport än brottning. Ve och fasa vilken jobbig träning
Gammal 2012-05-15, 09:58   #325
Vilson
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
http://graciefighter.com/2012/05/wor...and-nick-diaz/

Svårt att ta parti, med tanke på Braulios fåniga utspel att han vill möta Nick i en mma match känns detta som en rimlig bild av förloppet. Dock skulle jag vilja få nån kommentar om vad som i slutändan fick Nick att ändra sig, står lite för kort att "Nick had already left".

"Nick arrives in Long Beach to the news that there will be no weigh ins that night. As a professional with over 30 fights this was the final straw. The disrespect and total lack of professionalism given him convinced him he was at a circus not a professional event.

At 3:20 in the morning I received a text from Junior that Braulio would in fact make the 180lbs weight class at 10:00AM. With no other option available I said fine I’ll check with Nick in the morning. At 10:00AM Braulio did weigh in at 180lbs but by that time Nick had already left.
"

Senast redigerad av Vilson den 2012-05-15 klockan 09:59.
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 14:46   #326
luderlasse
Registered User

luderlasses avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Nu inser jag givetvis att du bara skämtar, men jag tränar alla dagar i veckan hellre valfri striking-sport än brottning. Ve och fasa vilken jobbig träning
hehe, fast tycker de är jobbigt på olika vis de sporterna, och jag tycker att stående är betydligt jobbigare psykiskt :P
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 14:51   #327
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Citat:
hehe, fast tycker de är jobbigt på olika vis de sporterna, och jag tycker att stående är betydligt jobbigare psykiskt :P
Har inte tävlat i grappling så jag kan inte uttala mig, men det är möjligt att det är lättare psykiskt. Men det råder för mig inget tvivel om att brottningsträning (inte att likställa med grappling generellt) är den värsta träningsformen jag testat.
Gammal 2012-05-15, 15:27   #328
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Citat:
Har du någonsin tävlat inom grappling får jag fråga då? Kan garantera dig att det är jävligt jobbigt både psykiskt och fysiskt, jag har bara gått 5 matcher på samma dag som mest och då var jag nära att spy och svimma innan min sista match. Finns vissa som har gått upp mot 15 matcher på samma dag också, ganska sjuk bedrift kan jag lova dig.
Gammal 2012-05-15, 16:14   #329
Vandraren
Registered User

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Har du någonsin tävlat inom grappling får jag fråga då? Kan garantera dig att det är jävligt jobbigt både psykiskt och fysiskt, jag har bara gått 5 matcher på samma dag som mest och då var jag nära att spy och svimma innan min sista match. Finns vissa som har gått upp mot 15 matcher på samma dag också, ganska sjuk bedrift kan jag lova dig.
Finns en ganska skön video på tuben där Genki Sudo spöar 6-7 nonames på raken i en SW-turnering.
Vandraren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 16:46   #330
HookersUnited
Fetare än Jesus

HookersUniteds avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren Visa inlägg
Finns en ganska skön video på tuben där Genki Sudo spöar 6-7 nonames på raken i en SW-turnering.
Han hoppar väl in en fin triangel i den filmen? om jag tänker på samma.
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.