Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-22, 18:00   #32866
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Det behöver han inte. Finns fler tjejer att ha sex med, och han är ju uppenbarligen duktig på att få tjejer.

Hans beslut att ligga med den tjejen ger mer smärta än att välja en annan tjej, av den information vi har.

Därför är det mer fel än att inte göra det. Om man ser smärta som något dåligt.
Nu råkar han värdera just henne, så det blir visst en uppoffring.

Smärta är ingen moralisk måttstock. Du upprepar dig bara och jag orkar inte bry mig tillräckligt för att fortsätta detta.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:00   #32867
Vasstand
Banned User

Reg.datum: Apr 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är klart att det är mest tjejens fel. Men det är du som möjliggör otrogheten. Utan dig (och alla andra som ligger med upptagna personer) skulle det inte vara möjligt. Skulle du ligga med din bästa väns (om du har ngn, låtsas annars att du har det) flickvän också?

Det handlar om att kunna låta bli att förstöra frid och glädje för sin egen kåthets skull.
Går de så pass långt så hon frågar om något sådant, så är det garanterat allt annat än "frid och glädje" i det förhållandet. Med det sagt ska man inte gör något, men man ska se till så att problemet kommer till ljuset.

Senast redigerad av Vasstand den 2013-05-22 klockan 18:02.
Vasstand är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:01   #32868
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Tills någon annan har sex med henne istället. Spelar ingen roll. Har inget med mig att göra, inte mitt problem - boom baby.
Om du vet att det kommer att hända så är det en annan sak. Som jag redan har sagt.

Det är däremot inget du kan veta. Det vi kan veta är att om hon har legat med dig så har hon legat med någon som inte är hennes pojkvän.
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:01   #32869
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Det är klart att det är mest tjejens fel. Men det är du som möjliggör otrogheten. Utan dig (och alla andra som ligger med upptagna personer) skulle det inte vara möjligt. Skulle du ligga med din bästa väns (om du har ngn, låtsas annars att du har det) flickvän också?

Det handlar om att kunna låta bli att förstöra frid och glädje för sin egen kåthets skull.
Så, för att han enligt ditt tycke är en taskmört och bryter mot den heliga brorkoden anser du att det är okej med dråp?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:02   #32870
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Tills någon annan har sex med henne istället. Spelar ingen roll. Har inget med mig att göra, inte mitt problem - boom baby.
Om alla säger nej då? Det är pga sådant tänk som uppvisar nu som världen går åt helvete med miljöproblem etc

"Varför ska jag göra något för att förändra situationen, alla andra kommer ju bara låta bli också så det inte händer något"
Gammal 2013-05-22, 18:03   #32871
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nu råkar han värdera just henne, så det blir visst en uppoffring.

Smärta är ingen moralisk måttstock. Du upprepar dig bara och jag orkar inte bry mig tillräckligt för att fortsätta detta.
Om han värderar henne kan han vänta en vecka så att hon kan göra slut.

Att tänka "Det var ju hennes fel så jag är helt ansvarsfri" är något barn gör.
Gammal 2013-05-22, 18:03   #32872
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Om du vet att det kommer att hända så är det en annan sak. Som jag redan har sagt.

Det är däremot inget du kan veta. Det vi kan veta är att om hon har legat med dig så har hon legat med någon som inte är hennes pojkvän.
Missnöjet hon har i sin relation försvinner inte för jag nekar henne sex. Om hon tar 10 minuter, 1 vecka eller 10 år på sig att hitta en annan kille än mig är orelevant. Varför gör du en sån big deal av det här bromosexual?
Citat:
Om alla säger nej då? Det är pga sådant tänk som uppvisar nu som världen går åt helvete med miljöproblem etc

"Varför ska jag göra något för att förändra situationen, alla andra kommer ju bara låta bli också så det inte händer något"
Om Heddan vill ligga med någon annan så är det ett problem. Om dom första 25 killarna nekar henne så försvinner nog inte hennes missnöje med dig. Om ALLA på hela jordklotet nekar henne så kommer andra problem att uppstå mellan er eftersom det finns ett missnöje.

Senast redigerad av Carnes den 2013-05-22 klockan 18:04.
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:05   #32873
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Missnöjet hon har i sin relation försvinner inte för jag nekar henne sex. Om hon tar 10 minuter, 1 vecka eller 10 år på sig att hitta en annan kille än mig är orelevant. Varför gör du en sån big deal av det här bromosexual?
Du ställde en fråga, jag svarar. Förlåt.
Dina försök att provocera med "bromosexual" är meningslösa då jag spenderar dagarna med att debattera mot Bärs.

Nej det försvinner inte. Men killen slipper smärta. Och hon bör göra slut med honom.
Gammal 2013-05-22, 18:08   #32874
Carnes
Banned User

Citat:
Du ställde en fråga, jag svarar. Förlåt.
Dina försök att provocera med "bromosexual" är meningslösa då jag spenderar dagarna med att debattera mot Bärs.

Nej det försvinner inte. Men killen slipper smärta. Och hon bör göra slut med honom.
Det var inte en provocering, men iaf. Om hon dumpar honom så blir det fortfarande smärta.
Gammal 2013-05-22, 18:09   #32875
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Det var inte en provocering, men iaf. Om hon dumpar honom så blir det fortfarande smärta.
Självfallet. Jag antar i det här fallet "dumpa + otrogen" ger mer emotionell smärta än enbart "dumpa".
Skulle inte det vara fallet så skulle jag inte haft något problem med det.
Gammal 2013-05-22, 18:11   #32876
Carnes
Banned User

Citat:
Självfallet. Jag antar i det här fallet "dumpa + otrogen" ger mer emotionell smärta än enbart "dumpa".
Skulle inte det vara fallet så skulle jag inte haft något problem med det.
Meh.. deras relation, har inget med mig att göra.
Gammal 2013-05-22, 18:11   #32877
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Meh.. deras relation, har inget med mig att göra.
Oki sötis.
Gammal 2013-05-22, 18:14   #32878
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Citat:
Om Heddan vill ligga med någon annan så är det ett problem. Om dom första 25 killarna nekar henne så försvinner nog inte hennes missnöje med dig. Om ALLA på hela jordklotet nekar henne så kommer andra problem att uppstå mellan er eftersom det finns ett missnöje.
Ja, också skulle det leda till att det tar slut istället, vilket är mycket bättre. Tänk dig följande scenario; Anna, 26 år, skitsnygg, är ihop med Pelle 40 år och utnyttjar honom för sina pengar samtidigt som hon ligger runt med Carnes och anhang. Skulle hon inte kunna få sex ifrån andra, så kanske hon åtminstone skulle ligga med Pelle istället eller iaf ha vett nog att göra slut med honom. Du tillfredställer behov som inte ska tillfredställas.
Gammal 2013-05-22, 18:16   #32879
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Smärtan som uppstår är inte pga mig, utan att hans partner har gått bakom ryggen, enough said.
Det här är ju det centrala i allt. Det skiter sig redan innan Carnes gör något i.o.m. att hon är i stånd att bjuda in till det -> han gör honom snarare en tjänst genom att han (givet att han inte är beta) slipper henne och kan ägna sin tid åt någon som förhoppningsvis inte funderar i samma banor. Momentan smärta men vinst i det längre perspektivet.

Om man så vill skulle man ju kunna se Carnes som selektionstrycket i förhållandenas evolution (förutsatt att det uppdagas då)

Senast redigerad av Trouble den 2013-05-22 klockan 18:17.
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-22, 18:16   #32880
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Jag vill bara tillägga att jag förstår precis hur du tänker och att det är en väldigt hållbar tankegång, men jag håller inte med. Det är vapenhandlar-jargong. "äh, de kommer döda varandra ändå, vad gör det om jag säljer dem kärnvapen"

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.