Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-19, 12:27   #3271
the_PL_man
Gammalt flakvrak

the_PL_mans avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Det var storlek 50 på tröjan.
OK. Vi fick gå på stl 48 till Lindh, 44:an var för liten. I 48an kan han bänka säkert, vilket är bra.
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:31   #3272
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jag har fått några mindre positiva besked sedan i torsdags. Eventuellt blir det så att jag inte kan vara med på EM. Handläggningstiden för min dispensansökan av insulin kanske inte hinner bli färdig innan tävlingen är avklarad, och utan intyg vågar jag inte tävla då det kan leda till en dopingavstängning.

Det skulle vara fruktansvärt tråkigt om jag tvingas stanna hemma pga detta och jag hoppas verkligen att det ska ordna sig. Har tränat bra efter SM och då jag blivit starkare i ryggen och bänkpressen är på G igen så borde jag med lite tur kunna slå personligt rekord med ganska många kg, förutsatt att jag får tävla. Blir svårt att motivera sig hela vägen fram till EM då jag inte ens är säker på att jag kommer att få tävla.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:34   #3273
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Det låter jobbigt att ha det över sig. Du får ändå kämpa på fram till EM och tro på att det löser sig. Annars får du dundra på med ett resultat på serie tvåan.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:46   #3274
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Men vad trist! Men jag fattar inte riktigt- har du inte redan dispens för insulin?Eller behöver man inte det för att få tävla på SM? Är det andra krav på dispens i landslagssammanhang? Hoppas dte löser sig!
Gammal 2009-04-20, 13:23   #3275
Turbo Rico
Registered User

Turbo Ricos avatar

Reg.datum: Mar 2009

Fan vad trist men det är väl inte helt kört än??? Tugga på som att du ska tävla så hoppas vi på det bästa... jag håller tummarna!
En annan positiv sak är ju att du blitivt starkare, bänken har gått bättre och din vänsta triceps har återhämtat sig från överträning, för det var väl det du kom fram till att felet var? Överträning?
Turbo Rico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 13:27   #3276
Turbo Rico
Registered User

Turbo Ricos avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Det låter jobbigt att ha det över sig. Du får ändå kämpa på fram till EM och tro på att det löser sig. Annars får du dundra på med ett resultat på serie tvåan.

Eller ännu bättre... VM nästa år.
Turbo Rico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 13:36   #3277
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Vad i det förfarandet är det som tar tid? Ett läkarintyg som visar på ditt insulinbehov borde räcka kan man tycka.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 15:24   #3278
Prisman
Registered User

Prismans avatar

Reg.datum: Jul 2008
Men åååh. vad jobbigt att det ska tjorva! Jag hoppas allt löser sig så du kan få vara med!
Prisman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 17:09   #3279
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Du har rätt. Det är bara att träna på och hoppas på det bästa.
Gammal 2009-04-20, 17:28   #3280
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Håller tummarna för att det ska lösa sig i tid.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 17:30   #3281
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Åh. fy vad trist! Byråkratiskt krångel är inte kul att ha och göra med...
Hoppas det löser sig!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 17:33   #3282
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Men vad trist! Men jag fattar inte riktigt- har du inte redan dispens för insulin?Eller behöver man inte det för att få tävla på SM? Är det andra krav på dispens i landslagssammanhang? Hoppas dte löser sig!
Det finns tre olika typer av dispenser. Om man inte tillhör 40-listan så omfattas man av en generell dispens, vilket innebär att man i efterhand kan ordna ett läkarintyg om man blir dopingtestad.

Tillhör man 40-listan men inte är landslagsaktuell så ska man ha dispens från RF. Då är det en speciell blankett som kan laddas ner på RF:s hemsida som ska fyllas i av utövaren och dennes läkare. Fram till helt nyligen har denna dispens kunnat användas även internationellt eftersom blanketten innehåller precis all information som krävs för ett godkännande.

Nytt för i år (tror jag?) är dock att man måste ladda ner en blankett från IPF:s hemsida om man är landslagsaktuell. Denna blankett innehåller precis samma frågor som den som RF tillhandahåller, men när den är ifylld av utövaren och behandlande läkare ska den skickas till ordföranden i IPF:s medicinska kommitte för bedömning. Om den information jag har fått är korrekt ska den också skickas in minst 65 dagar före den internationella tävling som utövaren planerar deltaga på. Detta visste jag inte om, och även om jag vetat om det hade jag inte kunnat göra något åt den segdragna processen.

Innan SM kunde jag inte veta att jag skulle bli landslagsaktuell och uttagen till EM, och när jag fick veta detta var det ganska exakt 65 dagar kvar till tävlingen. Att med så kort tidsfrist få min behandlande läkare, som förövrigt också är överläkare på Piteå Älvdals Sjukhus och en synnerligen upptagen man, att ta sig tid att fylla i blanketten och sedan hinna skicka den till USA är faktiskt helt omöjligt utan att använda magi. Mot bakgrund av detta verkar det i dagsläget som att jag inte kommer att få min dispensansökan behandlad före EM, och då vågar jag inte heller tävla eftersom jag riskerar att bli avstängd om jag blir testad.

SSF har lovat hjälpa mig och framföra logiska argument för en snabb behandling, men jag vågar inte hoppas att det ska lösa sig.
Gammal 2009-04-20, 17:34   #3283
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Vad i det förfarandet är det som tar tid? Ett läkarintyg som visar på ditt insulinbehov borde räcka kan man tycka.
Tyvärr så gör det inte det. Allt har blivit ganska mycket krångligare de senaste åren.
Gammal 2009-04-20, 17:34   #3284
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prisman Visa inlägg
Men åååh. vad jobbigt att det ska tjorva! Jag hoppas allt löser sig så du kan få vara med!
Tack, det hoppas jag också.
Gammal 2009-04-20, 17:35   #3285
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Håller tummarna för att det ska lösa sig i tid.
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Åh. fy vad trist! Byråkratiskt krångel är inte kul att ha och göra med...
Hoppas det löser sig!
Tack!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.