Grimsby - 9/10 har inte skrattat så mycket sen Dum Dummare kom ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u
Håller med att den var bra förväntade mig inte så mycket och blev lite överaskad att den var rolig och bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie
Såg den med en kompis med lika barnslig humor som jag själv har.. vi var döende av skratt båda två
Skrattade inte en gång typ fören ~33 minuter in i filmen (beroende på nedladdad version) när han blev skjuten i pungen med en pil haha. Höll på att dö där.
Fast just det. Vid ~16 minuter in när de sitter i bilen också och han vevar ner rutan rofl.
Resten av filmen dog jag av skratt till och från haha. Skrattar t.o.m nu när jag skriver och tänker på filmen. Ska se den igen ikväll.xP
Typ ny favoritkomedifilm för mig. Gillar Borat-filmerna, Zohan och dum dummare. :P Säkert mer, kollar inte så ofta på komediFILMER utan föredrar hellre serier isåfall (komediserier alltså).
F.ö hade Grimsbyfilmen riktigt bra barnskådisar? :o
Det fulaste på hela filmen:
(31:00) När den där specialstyrkan kommer och Nobby intalar sin fotbollshuligansliga att de är Manchester United-fans. Hahaha så jävla fult (att de är så pass efterblivna, enligt manus, att de går på det hahaha).
Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.
The Neon Demon
Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.
The Neon Demon
Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
Riktigt överraskad, för att summera med ett ord så säger jag att den är charmig.
7/10
Monster Hunt
Lite annorlunda än vad man kan tänka sig att en amerikansk motsvarighet skulle varit. Annorlunda på ett bra sätt dock.
Riktigt känslosam på ett par ställen, inget för yngre barn.
Inte för att det gjorde någon skillnad när det kommer till hur bra filmerna är. Alla är fullständigt värdeK.
Tapatalk.
Nja, den första är ändå på något plan sebar. Korkad, skär i ögon och öron samt proppfylld av dåligt manus och skådespeleri med en klippning från helvetet, men den är stundvis smårolig. Resten är helt klart bajs, med 4an som bajskonungen från underjorden.