Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-21, 10:30   #32761
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Finns det någon bra zombierulle man kanske har missat?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-21, 10:39   #32762
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Grimsby - 9/10 har inte skrattat så mycket sen Dum Dummare kom ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Håller med att den var bra förväntade mig inte så mycket och blev lite överaskad att den var rolig och bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Såg den med en kompis med lika barnslig humor som jag själv har.. vi var döende av skratt båda två
Skrattade inte en gång typ fören ~33 minuter in i filmen (beroende på nedladdad version) när han blev skjuten i pungen med en pil haha. Höll på att dö där.

Fast just det. Vid ~16 minuter in när de sitter i bilen också och han vevar ner rutan rofl.

Resten av filmen dog jag av skratt till och från haha. Skrattar t.o.m nu när jag skriver och tänker på filmen. Ska se den igen ikväll.xP

Typ ny favoritkomedifilm för mig. Gillar Borat-filmerna, Zohan och dum dummare. :P Säkert mer, kollar inte så ofta på komediFILMER utan föredrar hellre serier isåfall (komediserier alltså).

F.ö hade Grimsbyfilmen riktigt bra barnskådisar? :o

Det fulaste på hela filmen:

Senast redigerad av 1x0 den 2016-07-21 klockan 10:43.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 15:11   #32763
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Nostalghia

Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.

The Neon Demon

Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 18:50   #32764
unsuspected
Registered User

unsuspecteds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Nostalghia

Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.

The Neon Demon

Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
Glöm inte Pusher!
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 20:45   #32765
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
transformers dark of the moon

3/10
tog 3 omgångar att komma igenom filmen. Så urbota usel och tjejen i huvudrollen är lika karismatisk som en påse luft.
Gammal 2016-07-24, 20:47   #32766
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Såg Star Trek på IMAX igår, 6/10 - höll inte riktigt för mig, men är inte heller någon fanboy
Gammal 2016-07-24, 21:09   #32767
unsuspected
Registered User

unsuspecteds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
transformers dark of the moon

3/10
tog 3 omgångar att komma igenom filmen. Så urbota usel och tjejen i huvudrollen är lika karismatisk som en påse luft.
Så går det när man byter ut Megan Fox mot en påse luft
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 22:16   #32768
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Såg Star Trek på IMAX igår, 6/10 - höll inte riktigt för mig, men är inte heller någon fanboy
dina tankar om de första två?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 02:51   #32769
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
The Dark Horse (2014)

http://www.imdb.com/title/tt2192016/

Fantastisk film om NZ, Maoris, psykisk sjukdom, gäng, våld och shack.

Passade mig som handen i handsken 10/10.

Hade Jake Heke dykt upp på ett hörn också så hade den fått 12/10.

Based on a true story och lyckas helt fantastiskt bra med att inte bli översentimental.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 04:14   #32770
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Glöm inte Pusher!
Sjukt bra filmer, men inte något som någon annan inte hade kunnat göra. Auteurstämpeln kom med Brorson i mina ögon
Gammal 2016-07-25, 04:58   #32771
galtasar
Registered User

Reg.datum: Aug 2006
Eddie The Eagle

Riktigt överraskad, för att summera med ett ord så säger jag att den är charmig.

7/10

Monster Hunt

Lite annorlunda än vad man kan tänka sig att en amerikansk motsvarighet skulle varit. Annorlunda på ett bra sätt dock.
Riktigt känslosam på ett par ställen, inget för yngre barn.

7/10
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 12:38   #32772
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Så går det när man byter ut Megan Fox mot en påse luft
Inte för att det gjorde någon skillnad när det kommer till hur bra filmerna är. Alla är fullständigt värdeK.

Tapatalk.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 13:32   #32773
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Inte för att det gjorde någon skillnad när det kommer till hur bra filmerna är. Alla är fullständigt värdeK.

Tapatalk.
Nja, den första är ändå på något plan sebar. Korkad, skär i ögon och öron samt proppfylld av dåligt manus och skådespeleri med en klippning från helvetet, men den är stundvis smårolig. Resten är helt klart bajs, med 4an som bajskonungen från underjorden.
Gammal 2016-07-25, 13:45   #32774
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Blåvitt, Har du sett withnail and I? jag tror du skulle uppskatta den.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 13:49   #32775
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
dina tankar om de första två?
Något bättre än denna

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.