Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-21, 14:16   #32746
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Givetvis har man inte rätt till att veta allt om någon annan men om förhållandet innehåller en överenskommelse och exklusivitet (uttalat eller underförstått) så har man "rätt" att få veta.
det lättaste är ju att applicera handlingen på sig själv, "skulle jag vara okej med att min partner gjorde detsamma mot mig?" och utifrån det kan man sen ta det beslutet man känner är rätt för en själv
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:20   #32747
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
får man fråga hur gammal hon är?
man brukar ju ha lättare att satsa på ett wildcard när man är ung
24 är hon.
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:22   #32748
jenni
Banned User

Citat:
Sure men man kan ju samtidigt fråga sig vad problemet egentligen är. Det är ju samma person förrutom att du får reda på att snoppen varit någon annanstans. Jag skulle inte gilla det heller men frågan är ju hur mycket av det som egentligen är en rimlig reaktion och hur mycket som är inlärt pga traditioner och sociala konstruktioner.
Du behöver inte överraskas då, att gå och tro en sak om sin partner för att sedan få reda på hur det gått till bakom din rygg är knappast något som stärker kärleken,
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:25   #32749
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Du behöver inte överraskas då, att gå och tro en sak om sin partner för att sedan få reda på hur det gått till bakom din rygg är knappast något som stärker kärleken,
Som sagt jag är mot det också men frågan är vad som är bakom vår starka avsky.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:28   #32750
jenni
Banned User

sen kan man ju vara i ett öppet förhållande och älska varandra enormt iaf.
Jag har inga problem ifall min kille skulle vilja ligga med random tjejer, bara jag vet om att han gör det och inte smyger med det.

Klart att jag har några lättare krav men inget avancerat.
Mina åsikter om öppet förhållande eller att killen vänstrar är kanske annorlunda men det är nog inget som bör diskuteras då det ibland upprör andra, speciellt andra tjejer
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:30   #32751
Carnes
Banned User

Citat:
Jag har inga problem ifall min kille skulle vilja ligga med random tjejer, bara jag vet om att han gör det och inte smyger med det.

Mina åsikter om öppet förhållande eller att killen vänstrar är kanske annorlunda men det är nog inget som bör diskuteras då det ibland upprör andra, speciellt andra tjejer
Respekt.
Gammal 2013-05-21, 14:31   #32752
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:

Kan du inte bara pm:a carnes ditt nummer eller vill du att han ska fråga?
Gammal 2013-05-21, 14:35   #32753
jenni
Banned User

Citat:
Kan du inte bara pm:a carnes ditt nummer eller vill du att han ska fråga?
varför då?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 14:40   #32754
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
varför då?
Var bara ett skämt men du är som en vandrande anslagstavla för vad tycks vara en mycket trevlig dam.
Gammal 2013-05-21, 14:45   #32755
jenni
Banned User

Citat:
Var bara ett skämt men du är som en vandrande anslagstavla för vad tycks vara en mycket trevlig dam.
haha, tack
jag försöker bara bruka positiva känslor och det kan väl vara det som är trevligt
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 15:01   #32756
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Men har man rätten att veta allt om den andre parten bara för att man är i en relation? Just den här saken sabbar ju relationen med om det kommer fram. Man äger ju inte en annan människas kropp eller liv, och vart ligger felet i att få vilja bli sedd som en ängel av en person fast man inte är det egentligen?

(återigen, jag argumenterar emot vad jag tycker)
Felet ligger i att man har ett "avtal" om att man inte ligger med andra. Det avtalet ingår man helt frivilligt, så det handlar inte om att "äga" någon annan. Skall man verkligen behöva skriva ett skriftligt avtal med ex.vis skadestånd som påföljd om någon av parterna bryter mot avtalet?
Gammal 2013-05-21, 15:21   #32757
Carnes
Banned User

Är det OK att smyga runt om man är för feg för att prata med sin partner (som man har tappat stinget med)?
Gammal 2013-05-21, 15:25   #32758
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Är det OK att smyga runt om man är för feg för att prata med sin partner (som man har tappat stinget med)?
Nej.
Gammal 2013-05-21, 15:40   #32759
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Felet ligger i att man har ett "avtal" om att man inte ligger med andra. Det avtalet ingår man helt frivilligt, så det handlar inte om att "äga" någon annan. Skall man verkligen behöva skriva ett skriftligt avtal med ex.vis skadestånd som påföljd om någon av parterna bryter mot avtalet?
Jo, men tänk såhär. Din kille vill ha dig, han gillar att du litar på honom, att du är trogen och gillar att du tror att han är trogen. Själva tanken om att det är ni två för evigt och inga andra. Ett fint förhållande baserat på tillit, tvåsamhet och kärlek.

Varför är det så fel att vilja ha allt det där fina men ändå vilja ha något hemligt vid sidan av?

Visst i det här fallet är det väldigt ruttet mot dig, men varför förtjänar inte han att få ha båda delarna?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-21, 15:47   #32760
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jo, men tänk såhär. Din kille vill ha dig, han gillar att du litar på honom, att du är trogen och gillar att du tror att han är trogen. Själva tanken om att det är ni två för evigt och inga andra. Ett fint förhållande baserat på tillit, tvåsamhet och kärlek.

Varför är det så fel att vilja ha allt det där fina men ändå vilja ha något hemligt vid sidan av?

Visst i det här fallet är det väldigt ruttet mot dig, men varför förtjänar inte han att få ha båda delarna?
Du svarar på det i samma mening du ställer frågan.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.