2013-05-18, 22:31
|
|
Kolozzeum Immaturity
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Du är ju nästan ok och inte bara för att du pussade lite på min höft. Jag kan vinna alla internetstrider, jag kör brända jordens taktik och vinner på uthållighet och rutin.
Nej men du har rätt i mycket av det du säger.
|
Klart man kan köra på den taktiken, men frågan är om det är värt det? Det är en av anledningarna till att jag inte diskuterar politik längre, även om man vinner, via argument eller walkover, så har man ändå stått x antal timmar och stångar huvudet blodigt i ett försök att övertala någon nöt att det faktiskt är skönare att avsluta en dusch med kallt vatten och inte varmt.
Men seriöst, jag är 100% säker (och då har jag ändå fler än 4 kurser på högskolenivå i statistik i ryggsäcken) på att ingen, 0, nada hade kryssat JA på pollen "Hatar du WHITEFOLKS och önskar att han tappade brödrosten i badkaret?" Att du är lite grinig ibland? Sure, men vem är inte det? Det är bara undvika sådant som gör en irriterad, om det så är läsa om folks fejkade perfekta liv på facebook eller vuxna människor prata bebisspråk i trådar på träningsforum
/Okej, 100% klichémaskin varannan vecka
Senast redigerad av Okej den 2013-05-18 klockan 22:32.
|
|
|
2013-05-18, 22:37
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
näh, jag får inte folk att lacka ur, inget jag är känd för direkt.. snarare tvärtom, särskilt de som känner mig irl och vet vilken mysbyxefarfar jag är, lol.
Däremot finns det människor som man inte alltid harmoniserar med. På samma sätt som jag dras till harmonisering och tycker det är en EXTREMT viktig parameter vad gäller dating, på samma sätt finns det också personer som är varandras motpol deluxe. Där minsta lilla mening, och speciellt på nätet, ger åskknallar.
Bara i denna tråd har vi sett ett par sådana exempel. Det gäller dock att ha självinsikten att förstå och kunna särskilja när det är personligt och när det är en sådan "krock" bara. Jag vill inte nämna namn, men det finns ett par exempel där krocken på personligheter snarare har tagits som personligt påhopp/angrepp mer än förståelse för varandras olikheter.
|
Skuggan å mini, sittin' in a tree...
|
|
|
2013-05-18, 22:37
|
|
Registered User
|
Jag är både babbla och relations. #yolo #umadbro #iknowumirinbrah
Varför skulle folk hata mig, jag är perfekt för att dra aggro. Utan mig så får de börja tänka på sina egna sorgliga liv
|
|
|
2013-05-18, 22:38
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ville bara se lite input hur du såg hennes agerande isf 
|
Hon har issues, är nog ingen här som inte kritiserat henne för nåt. Fulkommentaren till Micke var bland det värsta jag sett på kolo.
|
|
|
2013-05-18, 22:44
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Skuggan å mini, sittin' in a tree... 
|
Hahaha!! Skuggan o mini har haft sina duster genom åren, men jag vågar nog påstå att uttryck över nätet har kryddat det lite extra. Lite ömsesidiga tramp på ömma tår osv. Ibland råkar man utan att förstå det själv kliva den andre på den tå det gör mest ont på och kanske också i fel tillfälle, jag vet att jag klivit på ömma tår och jag har själv burit mig dumt åt när jag fått egna tår klivna på.
Jag tror Skuggan o mini hade kunnat sitta i samma träd utan att klubba ner varandra IRL utan större problem. Tycker mig ändå ha lite koll på vilka personer man kan umgås med på ett vuxet sätt även om man ibland kan krocka verbalt på ett nätforum
|
|
|
2013-05-18, 22:51
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ok.
Hon var även inne i sandra81s journal när sandra81 "lämnade". Hon sa även "Hejdå!" till mitt lämnande, så allt byggs ihop till en bild för mig.
Ja, man kan tycka att det var drama queen-aktigt, det hade nog jag också tyckt. Däremot tycker jag det är onödigt och mobbaraktigt att gnugga in det när det är uppenbart att jag har något sorts problem (och likadant med sandra81).
|
Herregud....
OnT, jag har skrivit i Sandras journal MÅNGA gånger och frågat om hennes mamma och kommenterat hennes träning så försök förfan inte sitta här och utmåla mig som en mobbare som jagar svaga karaktärer, för då är du jävligt långt ute på djupt vatten.
|
|
|
2013-05-18, 22:51
|
|
Registered User
|
Mini e nice.
|
|
|
2013-05-18, 22:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Herregud....
OnT, jag har skrivit i Sandras journal MÅNGA gånger och frågat om hennes mamma och kommenterat hennes träning så försök förfan inte sitta här och utmåla mig som en mobbare som jagar svaga karaktärer, för då är du jävligt långt ute på djupt vatten.
|
Så du hade ingen baktanke med när du frågade mig om inte jag skulle vara borta?
Jag frågar nu så är det sagt sedan, det är ju bara du som vet och jag tar inte illa upp längre oavsett
|
|
|
2013-05-18, 22:56
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Kom upp ur orkesterdiket.
|
|
|
2013-05-18, 22:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Kom upp ur orkesterdiket.
|
Vill du inte svara eller vad menar du?
Oavsett vilket, fridens liljor och kram på dig.
|
|
|
2013-05-18, 23:16
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Du tycker inte att hon tog på sig en offerroll med att killar var så svåra och att alla bråkade med henne här osv?
|
Hon fick ju också OÄNDLIGA mängder skit. Jag hoppas att du inte tar upp henne som ett exempel på en person som kom undan med att "bete sig", för nog blev hon straffad nog och övernog för sina klavertramp. Det ser t.o.m. jag som inte höll med henne i mycket.
Och så må jag säga att du pushar väldigt hårt själv för att få andra att "erkänna" att de minsann visst är så onda som du har bestämt dig för att de är, med tanke på hur du just uttryckte ditt missnöje med känslan av att folk pushar dig. Jag har ingen aning om Angels eventuella baktankar, men det verkar ju rätt osannolikt att hon skulle brytas ned och erkänna sin inneboende onska och falskhet om du frågar tillräckligt många gånger.
Jag skulle själv behöva bli bättre på att, som Skuggan beskriver, skärma av mig och släppa saker.
Kolo är en bra träningslokal.
|
|
|
2013-05-18, 23:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Hon fick ju också OÄNDLIGA mängder skit. Jag hoppas att du inte tar upp henne som ett exempel på en person som kom undan med att "bete sig", för nog blev hon straffad nog och övernog för sina klavertramp. Det ser t.o.m. jag som inte höll med henne i mycket.
Och så må jag säga att d u pushar väldigt hårt själv för att få andra att "erkänna" att de minsann visst är så onda som du har bestämt dig för att de är, med tanke på hur du just uttryckte ditt missnöje med känslan av att folk pushar dig. Jag har ingen aning om Angels eventuella baktankar, men det verkar ju rätt osannolikt att hon skulle brytas ned och erkänna sin inneboende onska och falskhet om du frågar tillräckligt många gånger.
Jag skulle själv behöva bli bättre på att, som Skuggan beskriver, skärma av mig och släppa saker.
Kolo är en bra träningslokal. 
|
Du har rätt och jag ber om ursäkt.
|
|
|
2013-05-18, 23:24
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Så du hade ingen baktanke med när du frågade mig om inte jag skulle vara borta? 
|
Men liksom, även om hon hade haft det så vad hade varit problemet?
Kör man sandlådebeteende som vuxen och kastar spaden för att gömma sig i buskarna och vägra vara med i leken, så är det helt ok! Om man är barn.
Det ÄR faktiskt ursäktet och OK även som vuxen. Det händer oss alla att bägaren bara rinner över och man får nog, men då får man också förstå responsen om man två dagar senare vill leka igen. Jag tror många av oss har stängt ner facebook, hoppat av kolo, stängt av telefonen o bara flytt fältet för att få vara ifred. Det är helt ok! Det hör till livet  ... man får bara vara beredd på förvåningen då man dyker upp 2 dagar senare igen.
Då är det dags att sticka upp huvudet ovanför skämskudden och faktiskt säga att bägaren rann över, men nu är man ok igen, det bara blev för mycket och var inget personligt bla bla.... eller vad som nu var orsaken. Det som blir galet här är ju att du inte reflekterar över vad du gjorde, utan hoppar på Angels kommentar istället.
Stå för ens handlingar och dess konsekvenser är ju a och o för att klassas som vuxen anser jag.
|
|
|
2013-05-18, 23:29
|
|
Registered User
|
Ja absolut skuggan och det är helt ok för mig också! Jag erkände att jag var en barnrumpa och bad om ursäkt tidigare, jag var mest nyfiken nu för att se om jag läste rätt eller om jag är så off som folk påstod.
För mig är det bra att få "kontroll" på om jag läser rätt eftersom jag har lite problem med sånt.
|
|
|
2013-05-18, 23:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Så för att bryta något som kommer eskalera till gräl, kan inte någon byta ämne? (jag har slut på ämnen)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.
|

|