Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-10, 21:49   #3241
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
Kanske inte datorproblem men är det nån som vet vilken skrivare är mest ekonomiskt om man skriver ut runt 2000sidor textdokument per år?
Gammal 2009-05-10, 21:59   #3242
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Svensson Visa inlägg
Jag får felmeddelande ifrån Pidgin hela jävla tiden, så kan inte starta upp det. Det loggar in sedan kommer en konversation upp och så kommer felmeddelandet, sedan stängs det ned.
Någon som vet vad jag kan göra? Det är en msn-klient för er som inte vet.
Skriv gärna ut vad det är för felmeddelande.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 22:02   #3243
TcAnders
Muba

TcAnderss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Nu får ni allt ta och hjälpa mig, jag blir galen!!

Köpte mig en dator i delar i vintras som jag satte ihop men jag får det inte att fungera med 4gb ram, moderkortet är följande:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346013

och minnena är följande:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333974

Problemet är att jag får bluescreen, står några olika felmeddelanden.
Det verkar vara så att det är just en av stickorna som krånglar för jag kan köra en av dom utan att det är några som helst problem, men så fort jag stoppar i sticka nr2 och kör ENBART den så börjar datorn krångla.
Spelar ingen roll vilken av platserna jag sätter den i, fel i varje och det är alltså enbart med minne nr2.

Har kört memtest och det visar inga som helst fel på minne nr1 men minne nr2 får en massa error, borde inte det betyda att sticka nr2 är trasig på något vis?
Det tycker jag iaf så jag skickade den till komplett, efter ca 1 vecka fick jag tillbaka samma minnen samt ett brev där det står att det inte är något fel på varken nr1 eller nr2.

Vad kan felet vara?

Stort tack!
TcAnders är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 22:31   #3244
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Skrev du i din RMA till Komplett att du kört memtest, och övriga tester, och resultatet? Skumt som fan att dom inte gav dig ett nytt, det brukar sällan bli snack när det gäller minnen.

Jag antar att felet kvarstår? Har du provat det "trasiga" minnet i olika slots på moderkortet?
Gammal 2009-05-11, 09:26   #3245
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av TcAnders Visa inlägg
Har kört memtest och det visar inga som helst fel på minne nr1 men minne nr2 får en massa error, borde inte det betyda att sticka nr2 är trasig på något vis?
Bara 0 fel är acceptabelt. Kontakta Komplett igen och insistera.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 09:29   #3246
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av TcAnders Visa inlägg
Nu får ni allt ta och hjälpa mig, jag blir galen!!

Köpte mig en dator i delar i vintras som jag satte ihop men jag får det inte att fungera med 4gb ram, moderkortet är följande:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346013

och minnena är följande:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333974

Problemet är att jag får bluescreen, står några olika felmeddelanden.
Det verkar vara så att det är just en av stickorna som krånglar för jag kan köra en av dom utan att det är några som helst problem, men så fort jag stoppar i sticka nr2 och kör ENBART den så börjar datorn krångla.
Spelar ingen roll vilken av platserna jag sätter den i, fel i varje och det är alltså enbart med minne nr2.

Det tycker jag iaf så jag skickade den till komplett, efter ca 1 vecka fick jag tillbaka samma minnen samt ett brev där det står att det inte är något fel på varken nr1 eller nr2.

Vad kan felet vara?

Stort tack!
Hände mig exakt samma sak. Köpte 4gb minne. En av de 2 var sönder. Datorn gick inte iång, blue screen direkt. Så jag gick tillbaka och de bytte båda 2. Säg till de att du INTE vill ha de 2 och att de inte alls fungerar på ditt moderkort.

OM du nu får nya eller kan testa med nån kompis minne o det INTE funkar så kan det kanske vara moderkortet.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 14:20   #3247
Stenberg
Registered User

Stenbergs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Starta Kommandotolken som administratör. Skriv netsh winsock reset. Starta om datorn.
Tack før tipset, men det hjælpte inte
Fårr det som sagt att fungera om jag kør "utan" proxyserver.

Fler tips någon?
Gammal 2009-05-11, 14:56   #3248
Humbucker
Registered User

Reg.datum: Apr 2009
Question

Jag har en ny snabb dator som jag kopplar till min Samsung PS-42Q97HDX 42tums-plasma via HDMI.

Datorns upplösning: 1280x800 @ 60hz.
TV'ns native upplösning: 1024x768 @ 60hz.

När jag spelar upp film, oavsett om det är 720p, 1080p eller en normal DivX-kodad film via datorn ut till TV'n, känns det som bilden hackar mikroskopiskt litet. Det är bra flyt generellt, men bilden hackar alltid väldigt väldigt lite, som om den tappade ett par frames här och där. Så här har det alltid varit, oavsett dator/tv jag har haft.
Jag har kommit fram till att det kan vara uppdateringsfrekvensproblem, och har därmed sökt upp problemet på nätet.

Många kommersiella filmer ligger ju på 23,9 fps eller dylikt, vilket inte riktigt matchar med TV'ns uppdateringsfrekvens.
Hur ska man göra för att matcha allting perfekt? I min ATI HD3450-korts inställningar kan jag inte ställa in så att den matchar exakt 23,9 fps, jag kan heller inte ta det x 2 eller hur man nu ska göra för att matcha. Det finns bara standard-uppdateringsfrekvensinställningar såsom 30i, 50, 60 hz.
Så min fråga är alltså hur man gör (jag har Windows Vista förresten) för att matcha TV'ns uppdateringsfrekvens för att exakt matcha filmen man spelar upp, för att få det där perfekta flytet, precis som när man tittar på TV.
Humbucker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 19:47   #3249
TcAnders
Muba

TcAnderss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Skrev du i din RMA till Komplett att du kört memtest, och övriga tester, och resultatet? Skumt som fan att dom inte gav dig ett nytt, det brukar sällan bli snack när det gäller minnen.

Jag antar att felet kvarstår? Har du provat det "trasiga" minnet i olika slots på moderkortet?
Jajjemän, jag skrev i RMA:n att det vart fel i memtest, har även testat i alla slots på moderkortet, samma fel.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara 0 fel är acceptabelt. Kontakta Komplett igen och insistera.
Får ringa dom igen då helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av 14K Visa inlägg
Hände mig exakt samma sak. Köpte 4gb minne. En av de 2 var sönder. Datorn gick inte iång, blue screen direkt. Så jag gick tillbaka och de bytte båda 2. Säg till de att du INTE vill ha de 2 och att de inte alls fungerar på ditt moderkort.

OM du nu får nya eller kan testa med nån kompis minne o det INTE funkar så kan det kanske vara moderkortet.
Har försökt låna ett par minnen utav någon polare men tyvärr har 100% av mina kompisar gått över till bärbara datorer, men jag ska söka vidare efter nån som sitter med en vanlig stationär.

Tack för era svar, verkar helt klart som att det är komplett som sullat.
TcAnders är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 15:59   #3250
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Försöker öppna en "liten cd" (alltså en sån från videokameror) i min laptops dvd-läsare...men den verkar inte hitta den

Står å tuggar bra länge men inget dyker upp. Provade med en vanlig skiva och det var nemas problemas. Vad är fel?

(lillskivan funkade bra i en DVD-spelare)
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 16:21   #3251
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Funderar på att köpa en stationär burk för kring 4k. Har kikat runt lite på prisjakt och dyl, men vilken site skulle ni ha föredragit?

Vad tror ni om priset 4k, borde ju kunna använda den till en hel del då, eller bör man lägga till lite extra för mer krut? Vet att detta varierar mycket beroende på användningsområde, men tänkte mer i baner för 500 kr mer kan du få klart bättre osv.

Vad skulle ni göra?
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 14:36   #3252
henk4n
Registered User

henk4ns avatar

Reg.datum: Dec 2007
Hej allihop!

För omkring ett år sedan så krascha min gamla dator. Vet inte om de kan ha varit virus eller något. NU är det så att på hårddisken fanns det mycket bilder, semesterkort, bilder på syrrans student osv osv. Hur ska jag gå till väga, kan man lämna in den på någon affär i stockholm så lagar dem hårdisken eller för över allt till en ny?? Väldigt tacksam för svar...
henk4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 14:41   #3253
hoikka poika
Registered User

hoikka poikas avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av henk4n Visa inlägg
Hej allihop!

För omkring ett år sedan så krascha min gamla dator. Vet inte om de kan ha varit virus eller något. NU är det så att på hårddisken fanns det mycket bilder, semesterkort, bilder på syrrans student osv osv. Hur ska jag gå till väga, kan man lämna in den på någon affär i stockholm så lagar dem hårdisken eller för över allt till en ny?? Väldigt tacksam för svar...
Har du testat med en Linux live-cd? Det är inte helt omöjligt att du kommer åt disken och kan kanske överföra bilderna till en USB-pinne.
hoikka poika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 14:42   #3254
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Var det inte hårddisken som gick sönder, kan du bara koppla in den i en annan dator. Är det virus på den riskerar du att smitta den nya datorn också, förstås, men virus som kraschar en dator fullständigt är knappast sannolikt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 14:48   #3255
henk4n
Registered User

henk4ns avatar

Reg.datum: Dec 2007
Asså grejen är att det var så länge sedan.. Jag kommer inte ihåg om det var virus på HD:n eller om datorn gick sönder. Men ska jag koppla in den i den "nya" datorn är jag rädd att jag får virus! Men min syrra är verkligen på mig och vill ha fram bilderna till varje pris! Dock hittade jag en bolag som kan hjälpa mig men de tar 4-6 tusen!! Det har jag verkligen inte råd med.

vad är Linux live-cd?

Kungen, Som du säger lär det inte vara HD:n som gjorde att datorn dog. Så ska skriva klart mitt arbete och spara allt viktigt på denna dator o sen koppla in HD:n och hoppas på det bästa.
henk4n är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.