Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-13, 22:50   #32146
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Paus är i mina ögon, och av egen erfarenhet, något man tar som en ursäkt för att slippa prata igenom jobbiga saker i relationen.
Postat via en mobil enhet
Då har vi olika erfarenheter. Låter väldigt tragiskt om man i en lång relation inte ens kan kommunicera med varandra.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 23:01   #32147
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Om vi försöker vara lite objektiva, känner du att att du har fått anstränga dig för att få till kontakter de senaste X dagarna Lellan?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 06:12   #32148
lanzal
Registered User

lanzals avatar

Reg.datum: Aug 2008
Träffar en tjej för tredje gången, vi har hållt på med varandra förra sommaren så vi har liksom vart på alla baser redan, sen dog det liksom.
Så nu igår satt vi och mös i soffan liksom, klockan blir sent och jag ska dra, ger henne en kram och frågar om jag får kyssa henne varpå hon svara "Nej!".
Fett akward, ska man inte ens fråga kanske? Och bara go for it, känns som att man är förbi stadiet där det är pinsamt att fråga, hon är 24 jag 22.
Blir inte klok på henne :S
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 06:41   #32149
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Träffar en tjej för tredje gången, vi har hållt på med varandra förra sommaren så vi har liksom vart på alla baser redan, sen dog det liksom.
Så nu igår satt vi och mös i soffan liksom, klockan blir sent och jag ska dra, ger henne en kram och frågar om jag får kyssa henne varpå hon svara "Nej!".
Fett akward, ska man inte ens fråga kanske? Och bara go for it, känns som att man är förbi stadiet där det är pinsamt att fråga, hon är 24 jag 22.
Haha. Bra gjort att fråga. Fatta hur spänt det kunde blivit om du fått nej utan att fråga. Flertalet har jag själv frågat först. Nog fått nej någon gång, vill minnas att jag småskratta då. (eller så efterredigerar jag i minnet).

På sättet du skriver verkar du tycka om henne. Och på sättet hon reagerar som att du bör spela med korten tätt mot kroppen. Take it slow som han säger i starcraft. Tror att Sandra här kan ge dig några bra tips angående uppförande. Har du någon visdom till ungdomen @Sandra?

Senast redigerad av d1anny2 den 2013-05-14 klockan 06:45.
d1anny2 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 06:54   #32150
lanzal
Registered User

lanzals avatar

Okay så har jag tänkt med, macro före micro så att säga. Jag är väl för ivrig liksom, vill att det ska få fortare haha, vill inte hamna i vänfacket :S.
Tack för ditt inlägg!
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Gammal 2013-05-14, 06:54   #32151
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Fråga aldrig tillåtelse. För böfvelen!
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 06:56   #32152
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
+1. Be couragewolf..
Gammal 2013-05-14, 07:03   #32153
lanzal
Registered User

lanzals avatar

Citat:
Gah! Gjorde jag fel äsch det löser sig nog! Avvaktar på att hon hör av sig antar jag, för då förstår hon ju vad jag vill iaf och borde inte kontakta mig om hon inte alls är intresserad.. Right?
Gammal 2013-05-14, 07:10   #32154
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Enig. Men att kategoriskt hävda att man bör eller inte bör fråga om lov ställer jag mig inte bakom.
Avvakta ja. Men jag skulle inte låta det gå mer än ett par dagar. Hör då förslagsvis av dig och undra om hon är klar för att ses. Eller något :-)
Gammal 2013-05-14, 07:53   #32155
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Gah! Gjorde jag fel äsch det löser sig nog! Avvaktar på att hon hör av sig antar jag, för då förstår hon ju vad jag vill iaf och borde inte kontakta mig om hon inte alls är intresserad.. Right?
Sry bro, du har nog hamnat i betaträsket . Jag skulle dock inte räkna med att hon kommer att höra av sig så om du vill att det ska bli något av det hela så får du nog göra det själv och se vad som händer (oavett vilket så är det inte hela världen )

Senast redigerad av Trouble den 2013-05-14 klockan 07:54.
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 08:11   #32156
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Enig. Men att kategoriskt hävda att man bör eller inte bör fråga om lov ställer jag mig inte bakom.
Avvakta ja. Men jag skulle inte låta det gå mer än ett par dagar. Hör då förslagsvis av dig och undra om hon är klar för att ses. Eller något :-)
Det är osäkert och sticker hål på spänningen. Även om det kanske går att komma undan med är det alltid en dålig idé.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-14, 08:20   #32157
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Citat:
Det är osäkert och sticker hål på spänningen. Även om det kanske går att komma undan med är det alltid en dålig idé.
Där kan jag instämma. Enjoy the silence. Men ibland snubblar man och väljer att gå "auf Nummer sicher".
Eller som en vänlig och jättelik man till skotte sa till mig förra året ombord en rigg:
Grow some balls.
Gammal 2013-05-14, 08:28   #32158
lanzal
Registered User

lanzals avatar

Citat:
Är man osäker på om det är okay att kyssa någon så är det alltså bättre att inte göra nåt alla enligt dig? :P avvakta snarare än att chansa liksom!
Ville undvika friendzone, ni förstår säke det :P
Gammal 2013-05-14, 08:30   #32159
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Nej, en kyss frågar man inte efter, man försöker läsa in stämningen och se om det är läge, sedan chansar man.
Gammal 2013-05-14, 08:30   #32160
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Är man osäker på om det är okay att kyssa någon så är det alltså bättre att inte göra nåt alla enligt dig? :P avvakta snarare än att chansa liksom!
Ville undvika friendzone, ni förstår säke det :P
Om du bara kysser så visar du att du inte är i freindzone, en friendzonad som vill ut frågar antar jag

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.