Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-13, 08:05   #32056
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Relaterat till inlägget shadowfire skrev om arbetsansökningar och hur han fann processen lik författandet av profilsidor på datingsiter. Artikeln jag länkade till beskriver hur man uppfattas i en arbetsintervju, som alltså i grunden, enligt shadowfire, är snarlikt en träff.

Ok. Med tanke på att det pågår flera diskussioner parallellt i den här tråden är det ju bra att du preciserar, särskilt eftersom artikeln kan relatera till flera av dem.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 08:23   #32057
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Min hustru frågade som vanligt om jag inte skulle gå och lägga mig snart igår.
Till slut gjorde jag det, vaknade till efter någon timme och hörde henne prata med sitt ex på telefon. Låtsades inte ha vaknat och efter 1,5 timmar tog samtalet slut & hon gick också och lade sig.

Har sett dem kyssas framför mig efter vi gifte oss & sedan åka iväg, hon full, i hans bil också..
Jag vet inte riktigt hur jag skall reagera på detta.
Du kan ju sluta skriva hustru om du vill att folk ska ta dina problem på allvar. Sällan du inte trollar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Förut när jag hade en profil där för något år sedan var jag skitnoga med att blocka allt å allting tror jag hade typ 88 sidor med blockerade killar. jag gick ofta in på besökssidorna och blocka alla som varit inne på min sida mer än 5 gånger samt alla som maila som jag inte ville prata med. Nu orkar jag inte bry mig och har ingen energi har lagt nästan alla bilder privata osv. Han som mailar hela tiden är nog lite kajko ja men vafan ignorerar man brukar dom ju sluta. Om han nu inte gör det får jag väl blocka.
Ja det låter väldigt jobbigt att få uppmärksamhet, oavsett typen av den.

Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Ja.

Har tidigare sagt att jag skulle uppskatta om hon inte hade kontakt med honom, för jag tycker det känns obehagligt.
Hon sade att hon förstod & då självklart skulle upphöra med det. Hon lade sedan till honom på sms & samtals-blockering framför mig.
Hon sover fortfarande, samtalshistorik rensad på telefonen.

Vi har redan tillitsproblem och har sagt att vi skall jobba på dem.
Vet inte riktigt hur jag skall reagera på detta, men tycker inte att det känns särdeles angenämt.
Om du nu är allvarlig så dumpa direkt, du har ju tidigare utgett dig för "player" så det lär ju inte vara problem att hitta en ny dam att belägra och finna kärleken för..?

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
nja, men den visar en smal o slimmad tjej, vilket knappt 10% på siterna är... så förvänta dig folkstorm.
Haha klockren, hemskt hur det går utför vissa med formen nu för tiden alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tyvärr är jag störtlöjlig, för är killen tex lika lång el kortare.. då vill jag inte ens bli intresserad. Ytligt värre. Men faktiskt just bara den punkten, han kan väga 70 el 140 bara han är läängre.. Typ. Jag får så sjukt dålig hållning av korta människor.

Hur formulerar man det i en profil, tro..? Förra vändan skrev jag ngt om att jag föredrog att se upp till folk, "eftersom jag är lång själv", fick inte SÅ mkt hatmail av den formuleringen.. ngn som sitter på något lämpligare?
Du blir arg på folk som dömer feta människor, men det är helt ok att döma korta? Ut med det bara, "över 180 cm är ett krav, annars inget svar". Jag till exempel är fett less på att bli lurad av damerna så om jag skulle registrera mig på en dejtingsite hade jag nog skrivit "Vikt under 65 kg kräves".

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Något jag har kört under mina år som jägare (och som funkar otroligt bra) är följande:
Leta upp det ''snygga gänget'' (gärna vid ett bord).
Gå dit och sätt dig och kolla inte ens på dom.
Sätt dig och ha ett rätt dominant kroppsspråk.
Dom kommer kolla på dig som om du är dum i huvudet.
Snegla lite på dom, typ ''Vilka fan är ni?'' ta sen upp mobilen och fejka att du gör något viktigt.
Dom kommer inte fatta vad som händer så dom kommer fråga vad du håller på med.
Svara lite kaxigt ''smsar'' eller något liknande, låt dom veta att du inte är där för deras skull.
Eftersom dom är snygga och vana att alla killar är ute efter dom så kommer dom bli bajsnödiga eftersom du inte lägger märke till dom.
Nu kommer du få mer uppmärksamhet, det går oftast 2 olika vägar.

Antingen så kommer dom bli intresserade; ''Woah.. Vem är det här? '' eller så blir dom sura och vill kaxiga vidare, om dom blir sura, håll masken. 9/10 så kommer det funka i slutändan.
Viktigt att poängtera: Fler tjejer vid bordet och mer ''danger'' ökar chanserna. Det handlar om att sticka ut, göra saker ingen gör.. Jag menar, vem i helvete går fram till 4 snyggingar och ignorerar dom? Väldigt få.

Att få kvinnor i sängen handlar om att trycka på rätt knappar. Det är en myt att man måste vara snygg. Jag är en 6/10 som bäst. Det som gör mig så framgångsrik är att jag vet hur man pushar på. Jag har legat med riktigt snygga tjejer, långt utanför min liga för att jag har tryckt på rätt knappar. Det tar dock år av träning precis som med allt annat.
Bra poänger har du. Frågan jag ställer mig då är bara varför du måste betala för sex om du är så fruktansvärt skillad? Energin/tiden att gå och köpa en hora kunde ju ha spenderats på att plocka upp en dam på gatan/random ställe istället och få gratis sex? Jag är bara confused.

Citat:
Nu pratar jag inte om att jag måste få ligga på första dejten, men jag skulle aldrig klara av att ''vänta'' en längre tid för att en tjej vill att jag ska lära känna henne. Sex är som ett eget språk, det är i sänghalmen två individer verkligen uttrycker sina känslor osv för varandra. Utan det är det rätt tomt.

Samtidigt är jag väl medveten om att jag kanske gillar sex lite mer än vad man ska, lol.
Du resonerar som mig, sex först, leta efter eventuella andra känslor för personen går i andra hand, och är bara en bonus om det kan hittas.
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
(OT: Alltså herregud vad den här tråden går snabbt fram, här kommer man tillbaka efter någon dag och ligger 20 sidor efter - mission impossible
+1, tog mig 3 timmar att läsa ikapp, och nu måste jag jobba övertid istället för att jag inte fick något gjort

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det kommer dock alltid finnas folk som bara vill ligga, men går på krogen en lördagsskväll så lovar jag att det är fler där än på datingsiterna som har det i åtanke primärt. Jag har bara senaste veckan fått 7st mail från tjejer som velat ligga, sova sked o massa annat... å då är jag varken aktiv eller dötssnygg.
Men något måste du utstråla på dina bilder eller utgöra dig för att vara, för inte fan är det normalt att man får 7mail om "jag-vill-bara-ligga" från tjejer på dejtingsidorna
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 08:38   #32058
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Du blir arg på folk som dömer feta människor, men det är helt ok att döma korta? Ut med det bara, "över 180 cm är ett krav, annars inget svar". Jag till exempel är fett less på att bli lurad av damerna så om jag skulle registrera mig på en dejtingsite hade jag nog skrivit "Vikt under 65 kg kräves".
Jag blir arg på folk som dömer feta människor på ett mänskligt plan - svar ja, men inte fasen skulle jag kräva att de vill dejta ngn fet? Du måste ha missuppfattat nåt här.

På samma sätt har jag inga som helst problem med korta människor öht på ett mänskligt plan. Men har svårt för att dejta folk under 190 cm. Så eftersom jag faktiskt inte lär gå på dejt under 185 cm (180 är ju inte långt från mina 177), borde jag väl skriva ut det. Faktiskt har jag funderat på att skriva just det att jag faktiskt inte läser så gärna utan hellre tar kontakt själv... Det kan ju vara en bra kompromiss?

Problemet med är att ta upp längden tydligare är ju det jag nämnt; att det övertolkas som att jag överlag är ytlig, vilket inte är fallet.. min ergonomi synkar lite dåligt med kortare bara. Risken, iom att flertalet som skriver cirkulerar runt 180 och även därunder, är att det mest strömmar in tillrättavisningar och jag är ju ändå inte sådan att jag läser mail utan jag letar hellre själv.

Citat:
Du resonerar som mig, sex först, leta efter eventuella andra känslor för personen går i andra hand, och är bara en bonus om det kan hittas.
För mig ser jag då problemet att man riskerar att ha sex med puckon, och ev även fastna för det sexet och tappa intresse av att hitta ngn djupare relation - vilket är vad jag vill. Men är väl kul att det funkar, mer ligga åt folket!

Citat:
+1, tog mig 3 timmar att läsa ikapp, och nu måste jag jobba övertid istället för att jag inte fick något gjort
Alltså, nu tycker jag synd om dig.. läsa ikapp? En god bok hade ju förmodligen varit att föredra framför trådens ordbajs! Men creds för ork och uthållighet!

Gammal 2013-05-13, 08:42   #32059
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Ang det där "under din värdighet" från kompis som blivit singel med öl innanför västen, fulla killar - iaf, han bad om ursäkt sen och all good. Men nu fick jag detta:

"God morgon! Tack för svar, jag skäms ju när jag skrivit så där!
Jag tänkte på det där du skrev om att träffa andra än de gamla vanliga.. Jag och en kompis planerar en bring-a-friend-fest, det vore ju kul att ha med dig då! Annars kanske jag kan fixa en blind date åt dig iaf! "

Eftersom jag normalt är frivilligt naiv men känner att jag i det här fallet är lite clueless vill jag gärna ha input.. Bra el anus? Blev lite full i skratt och tänkte "aha, så jag blir inbjuden till gangbang istället?" men så kände jag att cynismen nog tog överhanden där.. :P

Såatte.. öh.. är det något vanligt fenomen? Med tanke på tidigare konversationen kanske inget jag direkt är pigg på. Men idén lät ju rätt... skoj? OM den är vad han skriver, alltså. (fast han behöver inte blinddatea till mig, kan själv)

Senast redigerad av Lellan den 2013-05-13 klockan 08:44.
Gammal 2013-05-13, 08:51   #32060
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:

Bra poänger har du. Frågan jag ställer mig då är bara varför du måste betala för sex om du är så fruktansvärt skillad? Energin/tiden att gå och köpa en hora kunde ju ha spenderats på att plocka upp en dam på gatan/random ställe istället och få gratis sex? Jag är bara confused.
Första steget till att förstå ''torskar'' är att inse att man inte bara köper sex för man inte får något annat. Jag älskar att köpa sex. Simpelt, får exakt vad jag betalar för. Har du spec frågor kan vi ta det via PM eller prostitutionstråden.

Citat:
Mer eller mindre.
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 08:54   #32061
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ang det där "under din värdighet" från kompis som blivit singel med öl innanför västen, fulla killar - iaf, han bad om ursäkt sen och all good. Men nu fick jag detta:

Jag tänkte på det där du skrev om att träffa andra än de gamla vanliga.. Jag och en kompis planerar en bring-a-friend-fest, det vore ju kul att ha med dig då! Annars kanske jag kan fixa en blind date åt dig iaf! "

Eftersom jag normalt är frivilligt naiv men känner att jag i det här fallet är lite clueless vill jag gärna ha input.. Bra el anus? Blev lite full i skratt och tänkte "aha, så jag blir inbjuden till gangbang istället?" men så kände jag att cynismen nog tog överhanden där.. :P

Såatte.. öh.. är det något vanligt fenomen? Med tanke på tidigare konversationen kanske inget jag direkt är pigg på. Men idén lät ju rätt... skoj? OM den är vad han skriver, alltså. (fast han behöver inte blinddatea till mig, kan själv)
roligt ju. GÅ på den! som ett trash'n'treasure-party nästan! (ja det finns såna. någons trash (ex) blir den andres treasure!)

du har ju själv sagt att du typ inte träffar så mycket nytt folk bara sådär i vardagen. Detta är ett ypperligt tillfälle! Kanske hittar du nån sköning att hänga med, som i sin tur har trevliga bekantskaper som leder till ännu mer trevligt hängande? Kul att träffa nya vänner, oavsett om du får ligga eller ej.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 08:55   #32062
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:

Det mest klassiska knepet jag har när jag raggar tjejer är att låtsas som att jag försöker ragga åt dem, vipps så hamnar vi i säng. Såatte, bara så du vet.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
Gammal 2013-05-13, 08:58   #32063
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Första steget till att förstå ''torskar'' är att inse att man inte bara köper sex för man inte får något annat. Jag älskar att köpa sex. Simpelt, får exakt vad jag betalar för. Har du spec frågor kan vi ta det via PM eller prostitutionstråden.
I see, får nog ta och PMa dig för det låter intressant.
Gammal 2013-05-13, 09:03   #32064
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Det mest klassiska knepet jag har när jag raggar tjejer är att låtsas som att jag försöker ragga åt dem, vipps så hamnar vi i säng. Såatte, bara så du vet.
Så länge killen är över 190 så
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 09:05   #32065
Carnes
Banned User

Varför detta smyghate mot Lellan? Klart man har standards. Överviktiga och korta kvinnor (under 160) är mysiga att nuppa med, men jag skulle aldrig ''wifa'' en.. Inga konstigheter.

Citat:
I see, får nog ta och PMa dig för det låter intressant.
Yes.

Senast redigerad av Carnes den 2013-05-13 klockan 09:10.
Gammal 2013-05-13, 09:21   #32066
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Varför detta smyghate mot Lellan? Klart man har standards. Överviktiga och korta kvinnor (under 160) är mysiga att nuppa med, men jag skulle aldrig ''wifa'' en.. Inga konstigheter.
Handlar väl inte om smyghat utan att hon ofta har dubbelmoral. Man får inte tycka feta människor är icke-attraktiva - men samtidigt får hon kräva att hennes killar ska vara jättar (att ha som standard över 190 cm är i mina ögon jättar, 180 är medellängden för svenska killar). Sen är det ju hennes naivitet som kan gå en på nerverna Scratch drog ett ganska bra exempel 1 på det.
Gammal 2013-05-13, 09:29   #32067
Carnes
Banned User

Citat:
Handlar väl inte om smyghat utan att hon ofta har dubbelmoral. Man får inte tycka feta människor är icke-attraktiva - men samtidigt får hon kräva att hennes killar ska vara jättar (att ha som standard över 190 cm är i mina ögon jättar, 180 är medellängden för svenska killar). Sen är det ju hennes naivitet som kan gå en på nerverna Scratch drog ett ganska bra exempel 1 på det.
Absolut, det håller jag med om. Men samtidigt vill jag poängtera att alla har standards, med all rätt.
Gammal 2013-05-13, 09:32   #32068
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ah, den gamla klassiska; "Fan, där har du en het snubbe! Ska vi snacka med honom?".
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 09:33   #32069
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ah, den gamla klassiska; "Fan, där har du en het snubbe! Ska vi snacka med honom?".
Haha precis så.
Gammal 2013-05-13, 12:00   #32070
anton2000
Registered User

anton2000s avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Haha precis så.
Haha det där är smart. Det brukar också vara ett klassikt PUA-tips. Typ säga "Du vore en bra wingwoman/vän/osv". Så tjejen tänker "AMAGAAD varför vill han inte ha mig? Nej nu jävlar".

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01.