2013-05-11, 13:22
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Okej
Hur tycker ni dejtingsidor funkar? Min polare är reggad på x antal stycken och det enda han lyckats släpa hem var en hemlös psychobrud som ville att han skulle teckna ett abonnemang åt honom  , men det känns ändå som att hon ligger i ena änden av extremskalan. Med andra ord, finns det guldkorn eller ligger det en dimma av mindre desperation över hela den dejtingkulturen? Vill inte trampa på någons tår, så ber om ursäkt om någon tog illa upp, men är uppriktigt nyfiken
For science!!
|
Träffade mitt ex och fd sambo på nätet. Helt fantastisk människa. Flera av mina absolut närmaste och bästa vänner är nätträffar som resulterat i vänskap istället. Ser inte så stor skillnad mellan en datingsite och kolo i den bemärkelsen, flera här från kolo är personer jag ser som nära vänner och som jag träffat här genom forumet.
Å vi har en hel hög med kolopar som träffats genom kolo och blivit ihop.
|
|
|
2013-05-11, 13:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Ja jag är ganska så rak på sak säger ifrån tidigt om ja känner att något känns fel. Men det är väldigt sällan man får ur killen vad det är han verkligen vill.
Men det finns ju killar som spelar så för att vinna "priset" (sexet).. alltså visar att dom bryr sig för att få de dom vill ha. Tex.. "hej gumman hur mår du". "gick de bra me de du skulle göra i helgen" "hur gick de på provet osv"... sen när man pratat lite om livet å annat och han lyssnar å bryr sig så kommer frågan. "har du lust å komma över i imorgon kväll på filmkväll?"
Väldigt ofta är ju massa mjamande innan dom kommer dit dom vill. Inte ofta man möter en kille som säger rakt ut.. "jag vill enbart ha sex inget annat"
|
Hur mycket intresse visar du själv för killen?
|
|
|
2013-05-11, 13:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Absolut. Sådär gör jag själv mot många, utan att ens vara intresserad av att ligga. Det handlar bara om ett enkelt intresse för personen. Jag är lite nyfiken, vill slänga käft och sen är det inte mer med det. Vill jag sen något mer kan jag såklart i efterhand slänga in det i konversationen. Precis som du beskriver.
Alltså, tolka inte det som seriöst intresse. Han är bara intresserad av "mer än vänner". Det behöver inte vara seriöst.
Min vana trogen får jag utgå mer från mig själv här. Om jag är intresserad av en tjej vill jag komma nära henne och spendera tid med henne. Det kan vara så enkelt som att bara hänga och höra henne prata. Jag är nyfiken på hennes tankar och åsikter. Vill veta mer helt enkelt. Hur det gick på provet, om hon gillar öl eller vin, vad hon har för mål och drömmar i livet, hennes syn på riksbankens justering av styrräntan... eh, allt! Sen blir hon den första jag vill berätta för när jag fått det nya jobbet eller klarat tentan. Jag vill diskutera idéer eller böcker vi läst, filmer vi sett osv. etc.
Du får se till helheten. Är han seriöst intresserad kommer han vilja veta mer om dig, på djupet. Samtidigt vill han att du ska se honom för den han är. När dom bitarna klaffar utan större slitningar kan du vara hyffsat säker på att han vill mer än att ligga.
Problemet är förstås att det aldrig finns några garantier. Risken finns alltid att du ligger med någon som dumpar dig dagen efter. Det är en risk som måste tas, så det är ingen idé att hänga upp sig för mycket på den.
|
Skönt att få höra någon beskriva det hela lite bättre. Jag får försöka se lite efter dessa tecken i framtiden.
|
2013-05-11, 13:40
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Träffade mitt ex och fd sambo på nätet. Helt fantastisk människa. Flera av mina absolut närmaste och bästa vänner är nätträffar som resulterat i vänskap istället. Ser inte så stor skillnad mellan en datingsite och kolo i den bemärkelsen, flera här från kolo är personer jag ser som nära vänner och som jag träffat här genom forumet.
|
|
|
2013-05-11, 13:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Hur mycket intresse visar du själv för killen?
|
Beror mycket på hur han är mot mig. Visar han mycket tecken på att vilja ha sex drar jag mig undan ordentligt. Även humörsvängningar är oroväckande.. tex svårt att acceptera att man är försiktig osv. Är han lugn, självsäker, mysig å respekterar mig och mina tankar visar jag mer intresse.
|
2013-05-11, 13:45
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
|
För att inte tala om hur mycket sexuella kontakter kolo har skapat, haha!
|
|
|
2013-05-11, 14:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Fan jag har inte legat med en enda via kolo, är jag en minoritet?
|
|
|
2013-05-11, 15:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
Fan jag har inte legat med en enda via kolo, är jag en minoritet? 
|
Inte jag heller.. har inte ens träffat någon irl från kolo. att de förekommer så mycket flört å dejtande inom kolo hade jag heller ingen aning om.
|
2013-05-11, 15:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Nitz flörtar inte alls jag lovar
|
|
|
2013-05-11, 15:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Nitz flörtar inte alls jag lovar 
|
Nitz flörtar väl inte.. han är ju bara hjälpsam å trevlig?
|
2013-05-11, 15:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Nitz flörtar väl inte.. han är ju bara hjälpsam å trevlig? 
|
Absolut. Sötsandra
|
|
|
2013-05-11, 15:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Skönt att få höra någon beskriva det hela lite bättre. Jag får försöka se lite efter dessa tecken i framtiden. 
|
Kul om det kan vara till hjälp. Men som sagt, jag utgår i huvudsak från mig själv. Det finns som vanligt alltid undantag. Är killen blyg vågar han kanske inte alls prata med dig och blir väldigt tyst och stel i din närvaro.
Whitefolks har också en poäng i att om du är otillgänglig kommer många fokusera sin energi åt ett annat håll.
Kanske blir det lite av en balansgång där. Är du för lätt får du vilken idiot som helst. Är du omöjlig är det bara den mest desperata idioten som biter sig fast.
Jag tror lösningen är att bli bra på att bedöma människor och ta eventuella misslyckanden som en del av lärandet. Typ; vill du ligga så gör det, annars vänta. Fundera på resultatet i efterhand.
|
|
|
2013-05-11, 16:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Absolut. Sötsandra 
|
På vilket sätt gör han det då? för att han skriver bra råd å sånt i min journal?
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Kul om det kan vara till hjälp. Men som sagt, jag utgår i huvudsak från mig själv. Det finns som vanligt alltid undantag. Är killen blyg vågar han kanske inte alls prata med dig och blir väldigt tyst och stel i din närvaro.
Whitefolks har också en poäng i att om du är otillgänglig kommer många fokusera sin energi åt ett annat håll.
Kanske blir det lite av en balansgång där. Är du för lätt får du vilken idiot som helst. Är du omöjlig är det bara den mest desperata idioten som biter sig fast.
Jag tror lösningen är att bli bra på att bedöma människor och ta eventuella misslyckanden som en del av lärandet. Typ; vill du ligga så gör det, annars vänta. Fundera på resultatet i efterhand.
|
Ja det är väl så.. kan ju vara så att jag är lite för tillbakadragen ibland också och att han då tror att jag inte är intresserad fast jag är det. men där tror jag osäkerheten kommer fram att bli sårad. tex jag känner mer än vad han gör och jag blir rädd att förlora honom osv och kör då på att vara lite kylig och ignorera.
|
2013-05-11, 16:09
|
|
Registered User
|
Hur hade du tänkt dig att han skulle göra? Alla på kolo vet ju att du gillar slowplay, då kör man inte på "wanna bang?"
Ok nu vet jag att nitz är snäll och inte ute efter dig så du kan lita på han men det hade sett I princip likadant ut om någon varit det och vet hur du är.
|
|
|
2013-05-11, 16:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Hur hade du tänkt dig att han skulle göra? Alla på kolo vet ju att du gillar slowplay, då kör man inte på "wanna bang?"
Ok nu vet jag att nitz är snäll och inte ute efter dig så du kan lita på han men det hade sett I princip likadant ut om någon varit det och vet hur du är.
|
Du förvirrar ju inte mig alls nu..
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.
|

|